Podolský most je dlouhý 510 metrů, široký pouhých 8,5 metru, povrch vozovky se nachází ve výšce zhruba 60 metrů nad hladinou Vltavy. Samotná vozovka zabírá 6,5 metru – zbytek šíře jsou chodníky. Na obou koncích se nachází parkoviště a na levém břehu je navíc upravená vyhlídka, ze které je nádherný výhled na řeku Vltavu. Podolský most postavený v letech 1939 – 1943 nahradil starý řetězový empírový most, který v těchto místech stál od roku 1848. Ve své době šlo o jedinou podobnou stavbu v Čechách a rarita to byla i v evropském měřítku. Tento řetězový most byl pak před napuštěním Orlické přehrady v roce 1960 demontován a znovu sestaven na řece Lužnici, nedaleko obce Stádlec, kde je v provozu dodnes jako unikátní technická památka. V době svého vzniku patřil Podolský most díky 150 metrů dlouhému oblouku k největším mostům v Evropě a pro zvláštní vznosnost a lehkost byl nazýván „branou do nebe“. Ocenění se mu dostalo na předválečné výstavě v Paříži, kde jeho návrh získal zlatou medaili a titul „Krásný evropský most“. Úspěšný byl také na výstavě v Belgii. Za války jej chtěli nacisté vyhodit do povětří – naštěstí se jim to nepodařilo a most zůstal uchráněn. Za války rovněž tvořil strategický dopravní bod – od dubna 1945 tudy ustupovala německá vojska do amerického zajetí. V květnu 1945 zde na sovětská vojska vyčkávaly americké jednotky, protože oba břehy Vltavy byly předem smluvenou demarkační linií mezi americkou a sovětskou částí osvobozované republiky. V roce 2000 zde byla k této události odhalena pamětní deska. https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2233030-podolsky-most-spojuje-brehy-vltav