No. 150 - Hrad Kost

Skvěle zachovaný rozsáhlý gotický hrad ukrytý v lesích severozápadně od Sobotky.

Navštívil jsem Hrad Kost

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku Toto místo prodává také výletku
Hrad Kost - pokladna

17.08.2023 - dostupná bez problému

Ondřej Kindl
Tz
Parkoviště zdarma jako bonus známka zakoupena na kase hradu hrad pěkný výklad také mnoho se dozvíte.

Eva Berankova
Zakoupena v pokladně hradu Kost, musím dodat že to byla asi nejdelší prohlídka hradu co jsem asi zažila. Za mě naprosto super.

Ladislav Harbáček
Z pokladny hradu.

Viktor Blinka
Známka zakoupena na hradě Kost u pultu se suvenýry.

Šárka Křenková
Zavřeno
Hrad je v červnu otevřený pouze o víkendech od 9 do 17 hodin.

wenzel
Kost
Jedna z dominant Českého ráje, kterou kdo nenavštíví, jakoby zde nebyl. Nejen na hradě, ale i na nádvoří a okolí je spousta vyžití, stánků, restaurací, najdete zde krásná místa na procházku (doporučuji údolí Plakánek), přes léto se zde konají rytířské turnaje. Kost můžu doporučit jako místo pro celodenní výlet s dětma. Parkoviště přímo pod hradem, źádné dlouhé docházení do kopce. Jen je lepší přijet hlavně přes prázdniny v ranních hodinách, před polednem již přelidněno. Tz jsme nekupovaloi, měli jsme ji již z dob minulých, ale v suvenýrech jich měli dostatek.

Vladimír Huml
Známka zakoupena na hradě.

Petr Dolejš
Kost
Krásný dominantní hrad. Šli jsme I.okruh,který je nenáročný a zvládli ho i děti. Jak už píšou níže, hezká procházka na Kost je z Vesce přes údolí Plakánek a zpět, kde jsou krásné skalní útvary a příroda.
Vedle hradu je pěkně vybudované nové občerstvení, kde jsme si dali uzený bůček z udírny a byl moc dobrý. TZ v suvenýrech vedle pokladny.

Broskvoň Obecný
Hrad Kost
Turistická známka koupena přímo na pokladně hradu, která sídlí v budově bývalého pivovaru. V prodeji mají i výročku Otevřte 13. komnatu - Hrad Kost. Prohlídkovou trasu jsme zvolil I. a II. trasu, tedy celým hradem. Prohlídka byla díky skvělé průvodkyni zážitkem, jen trochu mírné zklamání z interiéru. Hrad je to pěkný a z dálky dominantní, jen ty interiéry je trochu bída. Nejvíce se nám líbila černá kuchyně na konci prohlídky a kaple. Do věže se nesmí a středověká mučírna taky slabota, viděl jsem o dost lepší, přesto prohlídky nelituji, ale to hlavně díky rázné a vtipné průvodkyni. Hospůdka pod hradem trochu předražená, jídlo průměrné, doporučuji se poohlédnout jinde v okolí. Rozhodně doporučuji se k hradu vydat ze Sobotky údolím Plakánek. Nádherné přírodní scenérie, škoda že svojí vlastní TZ nemá, zasloužilo by si jí :)

Zuzana Bártlová
Kost
Doporučuji se vydat údolím Plakánek na zámek Humprecht a poté zpět přes Vesec u Sobotky, moc pěkný a nenáročný výlet.

Klárka Nepovím
Turistická Známka
Hezký hrad

Vojtěch Janský
Hrad Kost
Známka zakoupena dne 13.8. na pokladně hradu Kost. V těchto dnech probíhaly na hradě historické slavnosti.

Michal Trnka
Známka zakoupena na pokladně hradu spolu s výroční známkou Otevřete 13. komnatu. Byli jsme se podívat na historické slavnosti, které zde přes víkend - 9.7.-10.7. - probíhají. Jeli jsme s rodinou, nejvíce jsme se s tátou těšil na ukázku ,,historického šermu'', který však nebyl nic více než obyčejná fraška. S šermem to nemělo pranic společného. Jinak hrad jako takový pěkný a známka také.

Zdeněk Macháček
Hrad Kost
Na hrad jsem se bohužel vydal v době, kdy byl mimo provoz (duben a květen v pondělí zavřeno). Výlet na kole jsem si ale užil.

Nela Beranová
Známka zakoupena v suvenýrech
Prohlídka určitě stojí za to, šli jsme II. okruh prohlídky, který vedl mučírnou.

Pavel Semanský
pondělí
Dnes 6.4 TZ dostupná v pokladně na nádvoří spolu s VTZ č.1328, mnoha dalšími suvenýry.
Zajímavou a poučnou prohlídku hradní černé kuchyně a mučírny jsme absolvovali s katem Heřmanem v rámci projektu Otevřte 13.komnatu.
Nyní v dubnu hrad otevřen st-ne 10.00-16.00 hod.
Rádi bychom se sem vrátili,neboť hrad nabízí několik prohlídkových okruhů,a také už jsme nestihli procházku po naučné stezce Údolí Plakánek.

Zdeněk Hamada
Hrad Kost
Moc zajímavá prohlídka. Svatební kočár. Dva rybníky z jejichž vody vařili pivo - ze špinavého černé, z čistého světlé. Není divu, že pivovar zkrachoval. Hradní kaple s šeptacím telefonem ve dveřích. Díry v kamenných kvádrech, jež tahali pomocí háků při stavbě zdí. Věž hradu, která vypadá jako čtvercová, ale ouha...z jednoho místa v podhradí jsou vidět všechny její hrany. Určitě stojí za návštěvu.

LukasZ
Známek měli dost jak na pokladně, tak i na parkovišti. Kost je impozantní hrad a určitě stojí za prohlídku. Cena je sice vyšší, ale uvědomte si laskavě, že údržba a oprava takového monumentu něco stojí a pak při srovnání s jinými hrady a zámky ta cena není až tak přemrštěná (např Český Šternberk 125, Sychrov 150+60, Rabí 120+40, Hrubý Rohozec 150, Loket 110, Pernštejn 120+180, Švihov 130 apod.). Škoda jen, že se nemůže do Bílé věže.Okolí hradu je nádherné, zvláště Údolí Plakánku má své kouzlo.

hlodavec
Dnes TZ koupena v pokladně hradu.Na parkovišti neměli.Jinak na hradě jsem byl se školou před více jak třiceti lety,kdy byl státní a ještě to šlo.Vzhledem k výši a způsobu zpoplatnění se tam už nikdy nepodívám takže jsem si tam zajel pouze pro TZ a pryč.Rádoby "šlechtickou" pakáž nehodlám podporovat.Škoda.

HonzaB
Hezké ale drahé
Hrad určitě stojí za návštěvu, ale počítejte, že to skojí dost peněz. Hlavně mě zklamalo, že u třetího okruhu (prohlídka exteriérů) je jednotné vstupné (tj. i děti platí 60Kč) a pak taky, že se v placeném prostoru exteriérů nesmí fotit (pokud nezaplatíte 100 Kč). Tohle jsem teda ještě nezažil. Když jsem si stěžoval, tak se vymlouvali, že to mají na provoz. No nevím, ale za focení exteriérů jsem ještě na žádném hradě neplatil (ani na Karlštejně ne). Takže jsem odcházel s dosti rozpačitými dojmy. a skoro bych řekl, že to je celé kvůli tomu, že hrad mají soukromníci, tak hold rejžujou...

Standa
Na parkovišti mají včetně TZ č. 145

Michal
K hradu jsme přijeli na poslední chvíli, takže jsme stihli pouze okruh č.2 - středověká mučírna. Expozice zajímavá, ale zejména pro dospělé, méně pro menší děti a zejména dívky. Myslím, že dnes budeme mít rušnější noc. :-)

Libor
26.08.2011 - na hrad jsme dorazili již před půl desátou, otevřeno je denně od 9. hodin. Bohužel, byl nějaký problém s elektřinou, takže prohlídkové okruhy byly omezeny, navíc prohlídka v 10 byl zarezervována, takže jsme se omezili jen na exteriér a děti vyvenčily kola v krásném údolí Plakánku.

Tomáš Pelc
Hrad Kost
Moc krásný hrad, se samými dolíčky. Nejzajmavější je jeho architektura různého přistavování v čase a hlavně věž ve tvaru nepravidelného čtyřúhelníku. Hodně mě pobavila paní průvodkyně při přednášce o mučení, katovi, a mučících nástrojích; lámajících se kostích a proplétání a do toho všeho hrála hudba s filmu Pán Prstenů :) Kouzelné.

magipriba
Známka v pohodě zakoupena na pokladně hradu. V rámci akce Dny evropského dědictví byl v pozdním odpoledni (sobota 11.9.) vstup do všech prostorů hradu za 100,- (přes den to bylo prý za 200,-), ale každou půlhodinu se v různých částech hradu odehrávala vystoupení (provazochodci, šerm, dravé ptactvo,...).

Ivana Waltrová
místo nádherné - známku neměli
Hrad krásný i průvodce skvělý, ale ani uprostřed sezony - 24.8. 2010 známku neměli ani na hradě, ani v kiosku pod hradem a přiznali, že ji nemají už 3 týdny.

turistické místo krásné
Nádherný hrad, skvělí průvodci, ale ani uprostřed turistické sezony (24.8.2010 na hradě ani v kiosku pod hradem známku neměli a řekli, že už ji nemají 3 týdny. Museli jsme ji proto vyžádat od s.r.o. Turistické známky. Přesto tato skutečnost nás rozladila.

Pavel Tomeš
Prohlídka byla super, ale bohužel jsem nesehnal turistickou znáku. Jinak hrad Kost vřele doporučuji.

Pavlína
Doporučuji výlet na Kost po modré tur. trase z Hrubé Skály. Průvodkyně na hradě super. Jen je škoda, že na prohlídku jde cca. 60 lidí, z toho třetina dětí do věku 3 let. Pokud se ale obrníte dobrou náladou, tak pravděpodobně přežijete. Interval mezi prohlídkama je dlouhý, tak si svůj výlet dobře naplánujte. Rozhodně si nenechte ujít výlet na nedaleký zámek Humprecht.

Tomáš Hradecký
Nové autobusové spojení z Jičína
Všiml jsem si, že od sezóny 2010 jezdí od července do konce září k hradu Kost každou sobotu, neděli a svátek nově autobus z Jičína. Odjezdy z Jičína jsou v 8:30 a ve 13:30, autobus jede přes Holín, Prachov, Libuň nádraží, Hrdoňovice, Mladějov a Sobotku. Odjezdy zpět jsou ve 12:20 a 16:20, takže je možné tyto autobusy využít v obou směrech (nebo např. dojít na hrad pěšky a zpátky dojet autobusem, nebo naopak).

verusinek
Návštěvu hradu nám zkazil volně pobíhající agresivní pes, který otravoval každého, kdo šel okolo, a ke kterému se nikdo nehlásil. Jak to se psem dopadlo, nevíme, raději jsme odjeli pryč.

Standea
Večerní vstup (I. okruh)
Prohlídka byla skvělá, bylo nas celkem 10 lidí (5 párů) a prováděla nás velmi šikovná průvodkyně, která nevykládala jen tak bez ducha, ale vždycky nám řekla nějakou zajímavost nebo střípek, když pátrala po historii dáne věci.Škoda jen že se na hradu nedá fotit. Návštěvu vřele doporučuji a nejlépe pozdější prohlídky, ty si skutečně užijete.

Lodivod
Do hradu i se psem :-)
Na hradě jsem byli na podzim 2008, lidí moc nebylo a mile nás překvapilo, když nám řekli, že náš pes - retrívr - může prohlídky celým hradem absolvovat s námi, takže jsme stihli všechny okruhy. Výklad byl perfektní a obsažný.

Alois Komorous
Návštěva hradu Kost
Má několik okruhů - bohužel ten I. bychom museli čekat několik hodin,II. s mučírnou pro našeho malého (9 let) moc nebyl. Jinak to bylo krásné,vyšlo i počasí.Určitě navštivte i Údolí Plakánek - začíná vedle hradu.

Eliška
Známku jsme sice sehnali, ale nechtělo se nám čekat na prohlídku, neboť k hradu jsme přijeli v 11:30 a další prohlídka byla až 13:45. Škoda.. Ale kdyby jsme mluvili německy, tak to by byla jiná...

Fellipe
Hrad Kost
Ahoj turisti, vřele doporučuji návštěvu tohoto hradu. Je to jeden z nejhezčích hradů, které jsem navštívil. Zvláště se pak nezapomeňte podívat do mučírny. Známka je dostupná v kiosku přímo naproti hradu.

Dobrodruh
Věž
Moc pěkný hrad.Není ve státním vlastnictví a je to poznat, je krásně opravený s moderní "kasou" je to ovšem poznat také na návštěvnosti, lidí je tu opravdu dost.Já osobně byl na okruhu mučírna a prohlídka hradu Kost a především mučírnu vřele doporučuji.Je zde také věž s půdorysem lichoběžníku s místem kde jdou vidět všechny čtyři rohy věže!Turistickou známku sem koupil hned vedle kasy, je tam takový pult s různýmy brožurami.

HOLAS + Peťa
Pěkný hrad, super průvodce, ale totálně přelidněno. Nakonec jsme šli jen do mučírny, protože spojený okruh byl na hodinu a půl dopředu vyprodán. Na prohlídce okolo 50 lidí, takže když se člověk ocitl v zadní části skupiny, neměl nic z výkladu. TZ jsme koupili vedle pokladny v suvenýrech, tady fronta nebyla.

Vendula
Prohlídka hradu super - doporučuji okruh "Mučírna a hrdelní právo"... fakt zajímavý!

Kamil
Velice pěkný hrad a hlavně významný a je stejný jako naše kunětická hora. Je hlavně jinak strategicky postaven. Vřele doporučuji do sbírky turistických známek se bude hodit!

Jana
Doporučuji navštívit - velmi zajímavý výklad pana průvoce aturistické známky jsou bez problémů a bez fronty k dostání jak vedle pokladny, tak ve stánku pod hradem.

Jan Kirner
Krásný hrad!!! Když tak cestuji po naší vlasti nedá se vynechat. Pod hradem je nádherný rybník a dál parádní procházka údolím Plakánek, hezkou přírodou do Vesce u Sobotky na roubenky a po silnici kolem spadlé památné lípy z výhledem na hrad Trosky. No, to se prostě nedá vynechat, akorát na turistické známky je na hradu Kost dost velká fronta.

Veselka
Super velikonoce
Navštívili jsme hrad Kost na velikonoční pondělí a byla jsem nadšená. Slečna průvodkyně byla prostě super. Svým výkladem, ač trval skoro 1 a 3/4, upoutala i všechny mluvky ve skupině. Svojí znalostí věci přesvědčila i některé štourali. Moc Vám slečno průvodkyně fandím a přeji Vám hodně spokojených návštěvníků.

JirkaK
Tři prohlídkové okruhy
Byl jsem na Kosti 11.7.2007 . Mají zde tři prohlídkové okruhy: 1.a 2. se zajímají o interiéry hradu (mučírna, černá kuchyně , kaple ...) , dá se na ně jít společně,3. exteriéry hradu + přízemí jednoho z paláců. Někdy se navíc na hradě předvádějí dravci.

Plomo
Kost
ahoj, dnes jsem navštívil hrad Kost. Je to krásné, taky jsme chytli super průvodkini:). Známky mají (nevím jak u pokladny) ale u kiosku pod hradem.DOPORUČUJI

Pavlína
Super!
21.8. jsme navštívili hrad Kost. Vřele doporučuji okruh č.2, který se týká útrpného a trestního práva ve středověku. Měli jsme štěstí na úžasnou a velmi informovanou slečnu průvodkyni. příjemná je procházka údolím Plakánek až ke mlýnu Doroty Máchalové z pohádky S čerty nejsou žerty. Známka dostupná bez problémů.

Míša
Kost jsme navštívily s šestiletou dcerou uprostřed července. Naprosto úžasná byla slečna průvodkyně, jen vstupné mi přišlo celkem vysoké, především dětské - 60Kč.A co mě docela naštvalo byl dvousetkorunový poplatek za focení, takže jsem si to raději odpustila, což je mi docela líto, ale přijde mi to opravdu přehnané.TZ bez problémů.

Zuzana
Hrad Kost je nádherný, navštívili jsme ho v červnu a měli jsme štěstí na úžasnou průvodkyni. Prohlídka, která měla trvat 50 minut se protáhla na 90 minut a uteklo to jako voda, výklad byl tak bezvadný, že jsme jí všichni viseli na rtech, dokonce i předškolní děti byly relativně v klidu. Nevím, jak se jmenovala, ale moc ji pozdravujeme!!! A že je vstupné 90 Kč? Myslím, že je to adekvátní, uvědomte si, hrad si na sebe musí vydělat, doby, kdybylo vstupné za 1 Kč už jsou definitivně pryč :-)!!! Na Kosti je vidět, že se vstupné investuje zpátky do hradu, všechno je pěkně upravené. Dávám velkou 1!!!

Véna
Hrad Kost nádherný, avšak poměrně drahé vstupné - 2 studenti - prohlídka okruh I+II - 180,-Kč. Jinak okolí krásné a i přes vyšší vstupné doporučuji za shlédnutí:-)

Tereza
moc se mi tam líbí jezdíme tam každý rok prohlídky taky jen to vstupný

Monika
31.3.2007 již otevřeno, cena 90,.Kč za jeden ze dvou okruhů. Prohlídka pěkná.

Pavel Veselý
Prohlídka nic moc, vysoké vstupné.

Andrea
Zamek Kost vypada na pohled moc pekne, ale prohlidka me zklamala a to vstupne - 90 KC!!!

Zdeněk
Taky mě trochu zarazilo to vstupné a krátce po poledni byl 2.okruh ke zhlédnutí až od 17hodin, což pro pěšího turistu je fakt ztráta času. Jen nechápu proč chtějí 200 Kč za focení,když tam tak toho zase moc nebylo. TZ u pokladny bez problémů.

VERI-93
Návštěva
Dnešní návštěva hradu mě docela potěšila.. Měli jsme výbornou průvodkyni. Byli jsme ale v mučírně a když paní průvodkyně začala mluvit o různých metodách mučení, žačalo se mi dělat špatně =(( Jinak další prohlídka byla moc fajn.. Bohužel jsem ale vstoupila do jednoho výklenku, ve kterém se říká, že pokud do něho vstoupíte, celý život vás čeká neštěstí.. Doufám, že se to tentokrát nevyplní :)(

Pátrač
Otřes
Teda ceny mne dostaly. první okruh 90 kč druhý 90 kč za osobu dohromady 180 kč za vstup za osobu k tomu 50 kč
parkoviště teda jako nemám morál dát ve dvou 410 kč za to že budu hodinu a tři čtvrtě poslouchat nějaký kecy,
které si mimo jiné můžete přečíst na vývěsní tabuli ve zkrácené formě. Na jídlo jsem ani nešel stačil mi
pohled na jídelní lístek kde nejlevnější jídlo ( polévka) stála 35 kč.. Navštívil jsem pouze výstavu minerálů
( mimo sezonu vstup zadarmo) super jsme si popovídali s majitelem ohormě vstřícný člověk vřele doporučuji.
Dozvíte se spoustu zajímavostí a je to asi i poučnější než prohlídka hradu ze které si stejně po hodině a tři
čtvrtě toho moc nezapamatujete..

Kolodějská smečka
Hrad bude do 28.10.2005 uzavřen z důvodu natáčení filmu. Známka asi bude nedostupná.

Filip a Ája
Známka v pohodě, ale cena prohlídky je na odstřel, takže jsme se spokojili jen s procházkou kolem
hradu.Paráda:)

JINDRA
POLEVKA
Nejhorší a nejdražší držková polévka v mém životě za 35.- porce tak půl naběračky a chuťově nic co by se
podobalo držkové polívce.Můžete vyzkoušet ve stánku na hradu. Jinak prohlídka hradu 2.okruh průvodkyně dobrá.
Za černým rybníkem je ve skále opuštěný byt který se hrozně líbil mým dětem.

Andrea
Libore, děkuji vám :)

Libor
Oba dva okruhy za 150,- Kč, erbovní bestiář za 20,- Kč, prohlídka minerálů za 10,- Kč. Z příspěvků je vidět,
že se člověku nezavděčíš. Když je ve skupině 50 lidí, tak se to nelíbí. Kdyby jich bylo ve skupině dvacet, tak
by si zase ti, co byli až jednadvacátí a další stěžovali, že jsou malé skupiny a museli hodinu čekat, než na
ně došlo. Když se to veme, je to jeden ze známějších hradů a návštěvnost je veliká. Vše záleží jen na lidech.
Když si jedni nehlídají své děti a ty si dělají při prohlídce co chtějí, dalšímu zvoní neustále mobil, další
zase něco vykládá svému partnerovi atd., a upomínání průdce je vůbec nezajímá, tak za to hrad ani pan Kinský
nemohou. To by mě štvalo i kdyby tam byla skupina o pěti lidech a vstup zadarmo.

Pajik
prohlidka
Souhlasim s podobnymi prizpevky, za celodenniho lijaku se v 15.30 prodaval uz jen posledni 1. ohruh v 17.00,
2. okruh byl vyprodany. V cca 15.45 byl i tento vyprodany, pokladna se zavrela a tak i zajemci o TZ utreli
hubu. (s ohledem na pocasi nefungovaly stanky). V hradu skutecne neni nic, 3 mistnosti se zbranemi z muzea v
Sobotce a par obrazu. Aspon ze to nic se da fotit. Ve skupince nas bylo asi 30, coz celkem slo, ale bylo to
jak jsem uz rekl v celodennim desti. Meli jsme kliku na celkem dobreho pruvodce. Souhlasim, ze to nestoji za
tech 90,-

Hanka
Za hodně peněz málo muziky
Nezbývá než souhlasit, vstupné je opravdu drahé. Absolvovali jsme II.okruh prohlídky. Vstupné 90,-Kč + 5,-Kč
příplatek za kata. Prohlídka bez kata se smrskla na 5 min (asi 3 věty a 4 min chůze od ničeho k ničemu -
viděli jsme jen mučírnu a jednu místnost) - 90,-Kč. Kat (asi 35 min) byl docela zajímavý - 5,-Kč. Zkrátka hrad
ve vlastnictví bývalých feudálů je ve stylu - zaplať, neotravuj a vypadni, přístup personálu je neosobní. Na
hradech ve vlastnictví měst nebo státu je vstupné levné (okolo 30,-Kč), vidíte více, přístup lidí je jiný. Už
na parkovišti dostanete spoustu informací. Po hradech si můžete libovolně chodit. Př. Valdštejn, hrad zavírá v
17.30, my jsme dorazili v 17.20, z hradu jsme odcházeli asi v 18.30 a zdaleka ne poslední. Takže - hrad Kost
je zvenku nádherný, ale prohlídku ani při nejlepší vůli nemůžu doporučit. Známka byla dostupná bez problémů.

Michaela
vstupné je drahé - 90,-ale v soucasné dobe je na vedle pokladny expozice "Erbový besiár".
Vstup na tuto expozici je 20,-, je velice zajímavá - je tam bazilisek, drak, pegas, morský pes, lesní muz atd.
velice pekné

Pirko
Znamku meli v pokladne. U Rytire i na parkovisti meli zavreno, takze nevim.

Ardbena
Známku v pokladně měli vyprodanou a nevěděli kdy ji dostanou. Nikde ani nebyla velká cedule, že známky
prodávají.Tak jsme aspoň získali turistické razítko!Jinak Kost je nádherný hrad a údolí Plakánek také.
Doporučuji projít údolí celé pěšky, je to krásný výlet.Pokud hrad budete chtít navštívit, vyražte brzy
ráno. Pak je tam moc lidí a čekáte dlouho na prohlídku!

Lenča
Souhlasím s Milkou, prohlídka se za ty peníze nevyplatí. Ztratila jsem na Kosti dvě hodiny neustálým čekáním.
9O,-kč vstupné je nehoráznost za to, co uvidíte - pouze černou kuchyni a pak tři sály s obrazy a zbraněmi. Co
mě ovšem dorazilo, bylo, že ve skupině nás bylo tak 5O-6O lidí a tím pádem se prohlídka natáhla na hodinu,
ačkoliv prohlídka těch pár místností by zabrala tak 25 minut. Neustále se čekalo až všichni dojdou, a dokonce
i když prohlídka skončila a my někteří stáli už u brány, která byla zamčená, tak se muselo čekat 10 minut než
dojdou ti poslední. Tak na tohle jsem opravdu neměla nervy, drželi nás tam jak vězně. Ve srovnání s
Humprechtem, kde vstupné je 3O,-Kč a uvidíte přes 20 místností a ve srovnání se Sychrovem, kde za vstupné
8O,-Kč uvidíte parádu, Kost nestojí za nic. Stačí jej vidět zvenčí. Taky jsem se rozhodla, že p. Kinskému
napíšu, neboť mě hodně naštval. Spíše mu jde o kvantitu než o kvalitu. Co nejvíc navštěvníků nacpat do
skupiny za velké vstupné, ať se penízky sypou.

J&D
Známka zakoupena bez problému 30.7.2004 v pokladně. Vstupné je už 90Kč na okruh (kvůli zvýšení DPH). Prošli
jsme si 1.okruh - tzn. historii hradu a rodu Kinských - není to špatné, ale to tlačení v davu to nevyrovná -
za posledních několik let jsme nezažili takový nával na prohlídku (a to tam nebyl žádný hromadný výlet).
Průvodkyně byla velmi profesionální (soukromníci opravdu víc dbají na kvalitu průvodců než státní hrady a
zámky).Velmi hezká je procházka Plakánkem na Humprecht a do Sobotky (další 2 TZ).

jana
Hrad je velmi krásný, ale souhlasím, že vstupné je drahé a když jsme chtěli zakoupit známku, tak nebyla, spíše
byla neochota ze strany slečny prodávající, která nám nebyla schopna vysvětlit, proč známku nemá.

Milka
Hrad je velmi proslulý a má docela pěknou historii. O té se při dlouhé prohlídce dozvíte docela dost, ale
musím říci, že hodně záleží na tom, kdo provádí. Někteří brigádníci na léto jsou tam asi opravdu jen pro ty
peníze, které si vydělají. :) Hrad jsem navštívila několikrát, z chalupy to mám co by kamenem dohodil - a
myslím si, že prohlídka za ty penízky se asi ani nevyplatí.Přímo od hradu se dostanete do Plakánku -
krásného chráněného území. Prohlídku v deštivějším počasí však výrazně nedoporučuji, sami snadno po nějaké
době pochopíte proč, pokud se tam vypravíte... :)V lese za rybníkem se nachází skála, ve které prý ještě
donedávna žila nějaká žena klasickým poustevnickým životem. Uvnitř je to pěkně ponuré, ale při troše fantazie
fakt super.

martin
Vstupné na hrad je snad až nehorázné - dva okruhy, každý za 80 Kč. (Nedaleký Valdštejn má vstupné spíše