No. 818 - Jihlavské podzemí

Spřístupněný středověký labyrint chodeb a sklepení pod historickým centrem horního města Jihlavy.

Navštívil jsem Jihlavské podzemí

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku
Jihlavské podzemí (pokladna), Jihlava (web)
TECHNICKÉ PAMÁTKY

29.05.2022 - dostupná bez problému

Petr Dolejš
Podzemí
Jihlavské podzemí je krátké, prohlídka je něco málo přes půl hodiny, ale aspoň to vydrží i děti. Jinak jestliže píšou, že je Jihlavské podzemí druhé největší v republice a zpřístupněno jen kousek asi 200m, tak to trochu zamrzí. Uvidíme do budoucna jestli zpřístupní další úseky.
TZ na pokladně.

wenzel
Jihlavské podzemí
Podzemí je zajímavé, navštívit se dají 3 prohlídkové okruhy- historické středevěké pozděmí, kolektory a kryt civilní obrany. My si vybrali okruh středověký, vstup do něj se nachází v úzké uličce pod kostelem v horní části náměstí. Nejzajímavější z celé prohlídky je tradičně na konci, kdy se dostanete do tajuplné magické světlkující chodby, která je opředena mnoha teoriemi a legendami- velice zajímavé a strašidelné. Jak říkám, podzemí zajímavé, ale ze všech doposud navštívených podzemí mě nejvíce uchvátilo to znojemské. Jsem zvědavý, s čím se příští rok vytasí Plzeň, kam se chystáme. TZ na pokladně podzemí spolu se třemi razítky.

Ladislav Harbáček
Známku jsem koupil v podzemí.

Antonín Sečkár
"Je to druhé největší podzemí v Čr, délka chodeb je 25km, zpřístupněno je 200 metrů."

Tak nevím. Zklamaný z toho rozhodně nejsem, chodby jsou hezké a průvodkyně skvělá, ale cítím z toho trochu nevyužitý potenciál.

lubomir tesar
Prohlídka není moc dlouhá, ale to je i dobře. 35minut uteklo jak voda.Pruvodce byl vtipný a svítící chodba se mi líbila

Karel a Lucka M.
podzemi
Znamka koupena v podzemi, i presto, ze jsme byli dva a prohlidka je pouze pro 3 a vice osob, dostali jsme slevu na "pozde prichozi babicku" a meli podzemi pro sebe s pruvodcem. Vstricny a vzdelany. prohlidka super.

Milan Šperka
Známka koupena v pokladně před prohlídkou, že ji jinde neprodávají, je dle mého názoru v pořádku - známka je odměnou za prohlídku.
Nicméně samotné podzemí nic moc. Ačkoliv prohlídka trvá 40 min, trasa je neskutečně krátká a většinu času trávíte stáním na místě a posloucháním výkladu průvodce. Kladem je snad jen "svítící" chodba.

Tomáš Parák
Jihlavské podzemí
Známka zakoupena v pokladně podzemí.

Kadlík Voprcálek
Líbí se mi, že tuto TZ neprodávají nekde jinde, jak v pokladně Podzemí.. a jenom v hodinu před prohlídkou! a tak by to mělo být. Ne že jako pouhý sběratel koupím v okresním Íčku dvacet známek, a pak si hraju na frajera! Pěkně jsem hodinu čekal, navštívil, koupil! Taková známka má pro mě cenu!

Petr Forejtek
Dostupnost
2.8.2015 jsme jeli přes Jihlavu, tak jsme se chtěli podívat do podzemí nebo alespoň zakoupit TZ. Ale na dveřích cedule: Další prohlídka od 14:00 a jinak zavřeno a my jsme nemohli tak dlouho čekat. Bylo by dobré, kdyby TZ prodávali i v infocentru.

L+D+D+N Nesibovi
Otevírací doba
Duben denně v 10:00 11:00 12:00 14:00 15:00 16:00
Květen denně v 9:00 10:00 11:00 12:00 14:00 15:00 16:00
Červen - srpen denně v 9:00 10:00 11:00 12:00 14:00 15:00 16:00 17:00
Září denně v 10:00 11:00 12:00 14:00 15:00 16:00 17:00
Říjen denně v 10:00 11:00 12:00 14:00 15:00

TZ zakoupena na pokladně před prohlídkou, jinak je zavřeno.

Martin Průcha
Dostupnost
Známka koupena v pokladně jihlavského podzemí. Vstupné činí 60 korun.

Katka
TZ dostupná bez problémů. Moc pěkné. Velmi příjemný mladý muž jako průvodce. Ve skupince jsme byli jen čtyři, takže bez výhrad pěkné.

Longer
Krásné podzemí a dost zajímavé. Vstřícný pán na pokladně, TZ dostatek...

Barbora
podzemi
dobrý den Byla jsem v jihlavě zrovna dnes a chtěli jsem se podívat do popdzemí i s mojí dcerou ale když jsem tam přišli /16:05/pokladna byla zavřená tak jsem šli ven a oknem jsem viděla že tam chodí nějaký pán tak jsem šla zaklepat a nic tak že podzemíé jsme neviděli tz. nemáme a nevím kdy se do jihlavi znou dostanu a zrovna se mi nechce trávit 3 hodiny cesty jen kvůli tomu.Musím říct že tohle mě opravdu na....

Jana
Podzemí
Velmi zajímavá památka, ale jejím problémem je přeceněnost. Sází na dlouhé nudné monology průvodců, zatímco uvidíte jen nepatrný úsek, který lze již od vchodu přehlédnout jedním pohledem. Nabídka služeb v celku žádná, průvodci úzkostlivě dodržující stanovený čas prohlídky ale jinak spíše nevstřícní, vstupenky i propagace v duchu hlubokého komunizmu. Velmi zajímavá je ale svítící chodba, snad jen díky tomu tahle památka stále přežívá i přes svou nepružnou strnulost. Turistické známky mají :-)

Petr
Není to tam tak zlé, ale...
Nás prováděla sympatická slečna. Překvapilo nás, že prohlídková trasa je tak krátká, pouze několik desítek metrů. Přitom podle mapky má celý labyrint chodeb v Jihlavě délku několik kilometrů a podle průvodkyně je velká většina chodeb vybetonovaných. Potom nechápu, proč je zpřístupněný jen tak krátký úsek. Návštěvu lze určitě doporučít, ale není to místo, kam by jste se mohli znovu vrátit s tím, že tam příště uvidíte něco nového.

Míra
Zdražili
O pět korun dražší, stejně nepříjemný hošík průvodce a stejná trasa.

Michal
Otřesné
Otevírací doba od deseti, ještě za pět minut deset bylo zavřeno, pak připochodoval nepříjemný průvodce s vyloženě sprostým chováním. Minimum pro prohlídku jsou tři, takže mě s arogantním úsměvem nevzal. Nedoporučuju!

Tatík
Otevírací doba viz níže, vstupné 40,- (20,-) Kč, turistických známek a pohledů dostatek v pokladně. Pokud je zbytek chodeb opravdu ošetřen betonem, tak shlédnutých 250 metrů stačí, hlavně když je tam svítící část.

Miloslav Musil
Výlet na Vysočinu
Super, bez rezervace. Zážitek z jinak studené Jihlavy

michal jakouš
známka zakoupena v pokladně.návštěva v pohodě bez rezervace.

Jana
Prohlídky je v letních měsících asi lepší si zarezervovat předem, aby se Vám nestalo, že již bude vyprodáno i na další prohlídky. Prohlídka bylo sice krátká cca 25 minut, ale slečna průvodkyně byla velice milá a usměvavá, nenechala se zaskočit žádnou z otázek a její výklad byl na profesionální úrovni. To se bohužel nedá říci o jejím malém, černovlasém, arogantním a nepříjemném kolegovi, který budil dojem, že by byl rád, kdyby ho žádní návštěvníci neobtěžovali.Jinak podzemí a svítící chodba moc pěkné, možná by to chtělo udělat okruh delší, určitě jihlavské podzemí doporučím svým známým.

Libor
11.06.2010 - TZ bez problémů v pokladně u vstupu do podzemí, prohlídka pěkná - ale poznáte opravdu asi jen 200 m chodeb, světelkující chodba fakt zajímavá - zvláště po "kouzlech" pana průvodce .-)

Irena
Stále stejné
Trošku škoda je že okruh který se v podzemí provádí je už léta stále stejný bez jediné inovace. Nevím také jestli jsme zrovna nenarazili na učně, ale malý " Napoleonsky arogantní " průvodce kříčící na děti také k spokojenosti nepřispěl. Jediné plus byl dostatek známek.

jirkacek
Svítící chodba
Naším prvním cílem během třídenního výletu na Vysočině bylo Jihlavské podzemí. Velmi jsme se těšili na svítící chodbu. Na prohlídku jsme přišli včas, za pět minut dvanáct. Naše malá skupina o sedmi lidech prošla 200 metrů prohlídkové trasy za půl hodiny, což je velmi malá část celého komplexu chodeb. Průvodce byl skvělý , prohlídka se nám líbila , pouze by mohla být delší. Razítko i známku jsme dostali v pokladně. A svítící chodba ? Další informace najdete na www.turistika.cz , vyhledejte uživatele jirkacek , jeho turistické cíle nebo cestopisy a dozvíte se víc.

Milan
Nepříjemný, nafoukaný průvodce s nosem nahoru a přístupem člověka kterému je všechno jedno jen když se zaplatí. Jinak moc pěkné, svítící chodba stojí za to i když se mi zdá že svítí čím dál tím méně.

Zdenka
Je moc dobře, že jsem takto nevychovanou skupinu chytla jen já a že to není pravidlem. Ona je to vždy spíš záležitost rodičů, jak mají dítka vychována a jak je dokáží zaujmout (šikovně vysvětlit, že když budou svítit blikátkem, tak nic neuvidí je lepší, než jenom okřiknout "Nech toho"). Ještě jedna poznámečka k jihlavskému podzemí - možná by bylo fajn, udělat z prohlídky jakýsi okruh, kde by nebylo nutné se vracet několikrát stejnou cestou, něco v duchu krasových jeskyní, ale třeba se dočkáme v budoucnu. Lokalita je to rozhodně zajímavá a pozornost si zaslouží.

Alena
Včera jsme si prošli jihlavské podzemí, musím reagovat na paní Zdenku. Nás bylo také dost a i hodně dětí, ale vše proběhlo bez problémů, asi opravdu závisí na složení skupiny.

Zdenka
Prohlídka podzemí by byla mnohem hezčí, kdyby skupiny ,které průvodci berou byly tak o dvě třetiny menší. Šlo nás přes čtyřicet a v několika prostorách je dost problém se v tolika lidech vymotat. Další věc, která mě celkem otrávila jsou děti - nevím, zda jsem chytla extra "spratkovitou" skupinu, ale když ve svítící chodbě rodiče své ratolesti musí šestkrát okřikovat, aby nesvítily mobilními telefony a všelijakými blikacími přívěšky ke klíčům, dospělého návštěvníka to rozhodně nenadchne:-(

Lucka
Otevírací doba:Duben denně 10 - 16Květen denně 9 - 16Červen - srpen denně 9 - 17Září denně 10 - 17Říjen denně 10 - 15

Luboš
Známka byla dostupná bez problémů, ale problém byla v počtu navštěvníků. Na prohlídku musí být 3 osoby, ale my byli pouze dva.

Berni
Prohlídka nečekaně krátká. Nutná sanace v šedesátých letech zřejmě atraktivitě podzemí neprospěla. Zajímavá je pouze fosforeskující chodba.

Špagi
Pozor od listopadu do bčezna prohlídky jen po tel. domluvě.

Pozor od listopadu do března prohlídky jen po tel. domluvě skupiny od 10 osob

Nelly
Podzemí je zajímavé, ale krátké. Spousta místností je zazděna, což je také škoda. Pochybuji, že chodbu si natřeli Němci nějakou barvou - vědci sami nevědí, proč místnost svítí. Mluví se i o temné bráně do jiného světa - s přítelem jsme ale nic extra necítili a to jsme léčitelé, možná jsme byli špatně naladěni. Známky měli a průvodci jsou velmi milí a rádi vám zodpoví vaše otázky. Nevýhodu mají cizinci, kteří dostanou pouze kus papíru s textem.

Lucka
Navštívila jsem Jihlavské podzemí na dovolené.Bylo to docela dobré,nejzajímavější byla ale svítící chodba.Němci si svítící barvou označovaly proti-letecké kryty aby později našli vchod do nich.Známky mají!! Průvodci byli milí a humorní.Doporučuji.

Martina
Nezklamalo
Podzemí neobyčejně zajímavé, průvodci přes spousty lidí a rozmazlené kříčící děti sympatičtí a humorní. Druhá svítící chodba nám sice nabídnuta nebyla, ačkoliv se o ní v tisku mluví, ale i tak podzemí nezklamalo. Známky mají!!!

Wíla
Známek móóóóře
Prohlídka 0,5hod cca 200m chodeb z 25km. Prohlídky každou celou hodinu kromě 13,00hod. A známek hromady. Rozhodně stojí za návštěvu.

Piškot
jedemetam
4.6 jedeme na skolní vylet do pelhřimova muzeum rekordu a kuriozit a taky do podzemí doufám ze to tam je goood chceme strašit holky :-D :-D

Pinďa
Byl jsem sám
Podzemí je v zimním období přístupné pouze pro předem objednanou skupinu. Protože jsem byl sám, nezbývá mě nic jiného, než přijet jindy. Nevadí, Jihlava stojí za několik návštěv.

"Velká ochota"
Při návštěvě města Jihlava, jsem chtěl navštívit Jihlavské podzemí, bohužel bylo zavřeno a tak jsem se rozhodl z letáku zavolat na uvedené číslo. Ozval velmi nepříjemný mužský hlas, který mě po krátkém rozhovoru poslal do pr... Prý kvůli mě nepoletí ze svého bydliště ven do mrazu, aby mi prodal známku. Takže známku nemám a jsem velmi rozhořčen.

Petr Vašek (Venca)
Jihlava - podzemí
TAk už mají celý stojan plný.

Eliška
Stále žádná změna, známku nemají. Svítící chodba - to je fakt záhada. Ale ztotožňuji se s názorem, že to dělá to fialové světlo. Proč je nainstalované jen na tomto jednom místě a jinde v podzemí neni... Ale i tak je to fakt zvláštní..

OGGY
Tak tato záhada je naprostou předností města. Cena vstupného Kč 40,- za tento světový unikát je symbolická. Propagačních materiálů se vlastně nedočkáte natož nějakého vysvětlení o co tu jde. Vzhledem k tomu že se jedná o druhé nejdelší podzemní chodby u nás, je otevřena naprosto zanedbatelná část, ale to co uvidíte v chodbě záhad, vynahradí jakkoliv dlouhou chodbu. Kdo nenavštíví, neuvěří.

tom19029
TZ podzemí nesmí infocentrum prodávat a v podzemí ji soustavně nemají!

Honza
Katakomby super, známka vyprodána a jinde (v Íčku) ji nemají. Ostatní známky (ZOO a město Jihlava dostupné bez problému).

Milan
Uplně super. Průvodce takovej mladej kluk, kterej toho fakt hodně ví nejen o podzemí ale i z histroie Jihlavy a je vidět že ho to baví nedělá znuděný obličeje a byla s ním i sranda . Známku neměli což je na začátku sezńy ostuda ale aspoň byli sympatičtí. Kamarádka šla s jinou průvodkyní a ta to dost odbyla za 15 minut byla venku a moc toho nevěděla. Tak až tam pujdete žádejte toho kluka !! :-)

Martin
Pohodová průvodkyně, asi ze mě měla trochu šok, když jsem šel trochu jinudy než zbytek skupiny a najednou jsem se objevil proti ní:-)) Svítivka výborná, klika že jsem měl vlastní baterku. DOPORUČUJI!!!

Petruska
Vřele doporučuji,je to opravdu velmi zajímavé,hlavně ta svítící chodba a duch:-)průvodkyně byla úúúúúplně moc suprová,taková mladá holka ale úúúplně moc boží.Oběd si můžete dát v hospůdce(myslím)u Jakuba je to trochu níž po katakombami...

Martin
Pravda nebo lež
Do podzemí se dostanete malou uličkou u kostela na konci zahnete doleva a tam je pokladna. Turistické známky k dispozici. Prohlídka příjemná jenom ta svíticí chodba se mi nezdá, mají tam falovou lampu a ta to podle mě vyvolává.

Vašek
Navštívit podzemí v těchto parných dnech byl balzám. Svítící chodba je super.

Pavel.S
Tz zakoupena dne 13.8.2005 v pokladně Jihlavského podzemí a mají jich dost. K tomu pěkné pohledy. Podzemí
vřele doporučuji zvláště tzv. svítící chodba je opravdu zvláštní.

Gabina
9/8/05 byly znamky u pokladny v jihlavskem podzemi vyprodane (mely byt zase 10/8), v info centru na namesti je
pry v sezone nemaji - maji jen znamku Jihlava c. 339

Claricia
Škoda, že je podzemí už nepřístupné, ale v zimě je to celkem pochopitelné. Známku mají v infocentru na
náměstí, kde dají i ochotně vybrat. Navíc je tam k dispozici velké množství pohledů, informačních materiálů
atp. Infocentrum má u mě velké plus. :o)

Perikles
Podzemí je sice už zavřené, ale známku mají v infocentru na hlavním náměstí.

Danča
Známky mají přímo na pokladně do jihlavského podzemí a prohlídka určitě stojí za shlédnutí.