No. 135 - Bozkovské dolomitové jeskyně

Dolomitové jeskyně východně od Železného Brodu.

Navštívil jsem Bozkovské dolomitové jeskyně

Toto místo prodává také turistickou známku
Bozkovské dolomitové jeskyně - suvenýry (web)
JESKYNĚ A PROPASTI

29.10.2022 - dostupná bez problému
31.08.2021 - dostupná bez problému

Ondřej Filip
Krásná jeskyně, zajímavý a poutavý výklad se slečnou průvodkyní. Doporučujeme!

Matěj Bartoš
Dostupná na pokladně. Jeskyně nádherné

Ladislav Harbáček
Z pokladny jeskyní.

wenzel
Bozkovské jeskyně
Jedny z nejkrásnějších českých jeskyní. Doporučuji si připlatit 40kč za focení, opravdu to stojí za to. Hlavně jezero na konci prohlídky je úchvatné.Známka a mnoho suvenýrů v prodejně před vstupem a pokladnou. Z Bozkove sem dojdete z kopce do 10 minut pomalou procházkou.

Nela Beranová
Bozkovské dolomitové jeskyně
Jeskyně jsou moc zajímavé a určitě doporučuji navštívit. Dělí se na dvě části - staré a mladé jeskyně. Nejzajímavějším objektem je zde velké jeskynní jezero na konci prohlídkové trasy. Známka zakoupena v pokladně.

Michal Trnka
Známka zakoupena v suvenýrech před budovou Bozkovských jeskyní, nicméně dá se koupit i o pár metrů dále přímo na pokladně. Prohlídka Bozkovských jeskyní rozhodně stojí za podniknutí. Nádherné jeskyně, hlavně jezírka na konci prohlídky, respektive "jezero". Měli jsme rezervaci na 16:00, dorazili jsme v 15:40 a byla nám nabídnuta prohlídka, která zrovna v 15:40 odcházela, takže spokojenost. Nejenom že jsme prohlídku absolvovali dříve a nemuseli čekat, ale hlavně v této dřívější skupince nás bylo asi 10, kdežto v té od 16 minimálně 2x tolik lidí. Slečna průvodkyně měla nádhernou přednášku a i přesto, že to byla její poslední prohlídka, jak se zmínila, tak její povídání bylo stále záživné, vůbec nedala znát, že prohlídku absolvuje po desáté, přednášela s obrovským zápalem, krásně se ji poslouchalo. Rozhodně doporučuji zajet se do jeskyň podívat.

Michal L. Jakl
Prázdninový výstup na Bílou skálu
V sobotu 2. 7. 2016 od 10 do 14 hodin setrvává kontrola na vrcholu na Bílé skály (964 m n. m.) v rámci široké akce ,,Vystup na svůj vrchol, aby potvrdila účastníkům prvního ročníku hvězdicového z libovolného místa konaného Prázdninového výstupu na Bílou skálu razítkem zdolání vrcholu. Po vyplnění přihlašovací karty dostane úspěšný účastník výstupu za poplatek 20,- Kč na nedaleké Turnovské chatě (Příchovice 1208) od 10.30 do 15.00 hodin vydán vkusný pamětní list. Na trase od Bílé skály k Turnovské chatě v tom čase jsou přichystány různé soutěže pro děti! Další informace poskytuje pan Josef Jirouš na telefonu: 723 246 942! Dále doporučujeme návštěvu pamětihodností Pasecka (Památníku zapadlých vlastenců etc.) i Příchovicka (vojenský bunkr z I. československé republiky, rozhlednu Štěpánku na vrchu Hvězda etc.).
Kdy: 2.7.2016 10:00 - 2.7.2016 15:00
Kde: Bílá skála v Pasekách nad Jizerou nad Rejdicemi
Pořadatel akce: Klub českých turistů Vysoké nad Jizerou
Další zdroje: www.kct.cz

dickee@seznam.cz Bayer
Bozkovské dolomitové jeskyně jsou velice zajímavé. Vhodné pro rodinný výlet, samotná prohlídka není nikterak dlouhá, cca 45 min. a dokáže zaujmout i děti (osobní zkušenost 10 a 13 let). Vzhledem k velikosti procházených prostor se jde po menších skupinkách což je dobré při samotném výkladu a prohlídce. Naprosto parádní je pohled do zcela křišťálově čisté vody v jezírkách kdy máte pocit, že koukáte do perfektně vyleštěného skla.
Samotná TZ byla k dostání v pokladně jeskyní i s tur. razítkem za standardní cenu 30 Kč, zásoba se zdála dostatečná.

Radomil Kočí
Info pro vozíčkáře
Cesta od parkoviště do areálu bezproblémová. Samotné jeskyně bohužel nemají bezbariérovou prohlídkovou alternativu ani v nějaké zkrácené verzi.

Pinďa
Doporučuji
TZ bez problémů u pokladny, stejně jako razítko, příjemná průvodkyně a skupiny vstupující po deseti minutách, tak že cca čtvrt hodinky po zakoupení vstupenek jsme přišli na řadu. Jeskyně opravdu stojí za prohlídku a její jezero vypadá, jako by jej někdo zakryl dočista vyleštěnou skleněnou tabulí. Tedy do okamžiku, než na hladinu dopadne kapka.

Helena
Dnes
V půl desáté ráno jsme šli s maličkou skupinkou, bylo by to bez čekání, i kdybychom neměli rezervaci. Ale když jsme odcházeli, už bylo hodně plno, tím spíš, že je horší počasí a lidi hledají aktivity, při kterých nezmoknou ;)

Majka
11.7. TZ zakoupena v pohodě na pokladně, výlet se nám i dětem moc líbil. Přivstali jsme si, byli jsme na prohlídce v 10hod. a po nás se tam začalo scházet na můj vkus moc lidí. Jsou asi hodně navštěvované... a taky pěkné ;-)

Libor
05.05.2012 - TZ v pohodě v pokladně jeskyní. Prohlídka velmi pěkná, byli jsme 13-členná rodinná výprava - doporučuji telefonicky objednat předem!

michlajz
Známka byla v pohodě k dostání v pokladně u jeskyní. Jinak potvrzuji, že o jeskyně je opravdu zájem, prohlídky byly snad po čtvrt hodině a byly plně obsazeny. A to jsme tam byli v týdnu a ne o víkendu. Jinak za nejzajímavější a nejhezčí část jeskyní považuji podzemní jezírko.

Martin
Bozkovské jeskyně jsou nádherné. A je o ně zájem, v den naší návštěvy koncem července bylo pěkně hnusně, pršavo, zima, vlezlo, fuj, a při vstupu do jeskyně zástupy lidí! Je nutno se pro sichr objednat předem. Známek bylo dost na pokladně.

gallisek23
Výlet
Hezká večer. Dneska jsem tam byl s dětma a moc se jim tam líbilo. Opravdu všem doporučuji se dobře obléci. Jediný co mi tam opravdu vadilo je, že za náma byla zkupina němců a ty tam opravdu dělali velký rámus. Jinak mám malé děti 3 a 6 let a těm se to taky moc líbilo. Známek mají opravdu hodně a na parkovišti mají i TZ vesnice Bozkov. Nás prováděla mladá holčina a opravdu tomu rozumí.

G10Gerald
19.8. 2010 na pokladně do jeskyně neměli žádnou a v suvenýrech jsme kupovali předposlední.

lenzik
Známka koupena na pokladně v Bozkovských jeskyních. Jeskyně jsou krásné, opravdu stojí za návštěvu, akorát v době prázdnin moc lidí a německých turistů:)

Tatík
Otevírací doba: listopad-březen úterý-pátek 8-15 hod., duben-červen, září a říjen denně mimo pondělí 8-16 hod., červenec a srpen 9-17 hod. Vstupné 90,- (50,-) Kč+parkoviště 50,- Kč. Turistických známek a pohledů dostatek v pokladně. Prohlídka dnes bez čekání, paráda.

Slávek Č.
Nádhera z dolomitu
Jekyně patří mezi nejkrásnější nejen v Čechách,ale i v ČR.TZ v pokladně,kde pro-dávají i suvenýry.TZ je dost.Na parkovišti v kiosku mají ještě VTZ Sejkorská ka-plička.Také jí je ještě docela dost.

Vavřík Ag
Jedny z mála jeskyní, které mi chybí a budou i nadále...dorazili jsme sem po bouřce a celý den nešel proud, tedy zavřeno...tak snad zase někdy příště...

Zuza
Jeskyně jsou moc krásné, prohlídka mě velmi mile překvapila. Ohledně návštěvníků s malými dětmi souhlasím s předchozím příspěvkem. Je to fakt děs, z prohlídky nemá nikdo nic a jediný zážitek, který si člověk odnese, je řev dětiček a jejich zpovykaných rodičů. Nic proti dětem nemám, sama mám 2, ale vždy jsme se my, dospělí, prostřídali tak, abychom si prohlídku užili.

k.m
Jeskyně celkem pěkná,hlavně efektně podsvícená. Na prohlídku v češtině se čekalo přes půl hodinky - posunuto oproti vstupence o deset minut s omluvou.Neměli jsme štěstí na průvodce - mladý kluk,který se na tuto práci absolutně nehodil - kuňkal,nebylo mu vůbec rozumět,neřekl jednu větu bez přeřeknutí. Dále nechápu rodiče co tahají na prohlídku děti kolem dvou let - mi měli "štěstí" na pět dětí tohoto věku a posluchat skoro hodinku jejich řev bylo opravdu na pěst!

Eliška
Němci vs Češi
Tak trochu jiná zkušenost než ty předešlé. Na prohlídku jsme sice nečekali 2 hod... ale.... V hale čekalo 6 Čechů. Zakoupili jsme vstupenky s tím, že prohlídka bude za 20 min. Po 10ti minutách čekání dorazil autobus Němců. Za dalších 10 min přišla paní průvodkyně, tak jsme se zvedli, jako že na prohlídku. Ale paní průvodkyně nám s "úsměvem" a trochou ironií oznámila, že nejdříve půjde Německá skupina a Češi až cca 15 min po nich. Co se dá dělat, trochu mě to naštvalo, ale budiž. Když už jsme se KONEČNĚ dostali do jeskyně, tak jsme tam pořád potkávali uřvanou Německou skupinu a neustále jsme čekali, než oni si prohlídnou nějakou místnost a řeknou si k tomu výklad. My čekali v chodbě jeskyně. Vzhledem k tomu, že s námi na prohlídce byla rodina s dvouma malýma dětma (2 a 5 let), tak bylo toto čekání uvnitř jeskyně nekonečné. Nechápu, proč první nepustí do jeskyní méně početnou skupinu, která nebude zdržovat další skupinu, která jde za vámi. Na toto si v Českém ráji zvykněte hned první den, nemluvíte německy=připadáte si tam jaksi navíc. Opravdu to na mě působilo, že Češi jsou tam "póvl" a Němci mistři světa. Chápu, že mají z Němců velkou část svých příjmů, ale opravdu to nepůsobí dobře a občas jsme si v Českém ráji připadali jako pitomci. Takže procvičit němčinu, naučit pár nový slovíček a teprve potom si budete připadat jako v ráji.

anonym
doopravdy vyborné
bylo to doopravdy vyborne zazila jsem zabavu a videla chodby doporucuji navstevu

Eva
Naprosto stejná zkušenost jako píše "pajin". Jeskyně je krásná, průvodkyně milá a výklad poutavý a vtipný. Ovšem čekali jsme také dvě hodiny, než na nás přišla řada. Myslím, že spousta lidí se do jeskyní vůbec nedostane, protože přijede později odpoledne a je vyprodáno. Mají nad kasou napsáno, že vstupenky lze dopředu objednat, takže doporučuji využít této možnosti. My jsme také dvouhodinovou pauzu strávili v roubence dobrým obědem. Výlet byl jinak skvělý, ovšem návrat z chladné jeskyně zpět na povrch, kde bylo parno, moc příjemný nebyl!

pajin
Bozkovské jeskyně doporučuju! Jen pozor - na vstup do jeskyní se čeká delší dobu. Dolů se chodí cca po 20 lidech v desetiminutových intervalech, ale zájem je velký. My měli čekat 2 hodiny, tak jsme daly oběd v Roubence v Bozkově. Pěkná :-) obsluha, dobrý ceny, dobrý pivo, dobrý jídlo ... jen ten kopec od jeskyní k parkovišti...

Vendula
Známka se dá koupit v pohodě, ale návštěvu jeskyní doporučuji předem telefonicky objednat, nebo počítat s delším čekáním - my bychom dnes (18.7. - pátek) museli čekat hodinu a půl, a protože jsme s sebou měli mimčo, se kterým jsem plánovala počkat před jeskyněmi (já už tam několikrát byla), tak dvě a půl hodiny (i s hodinovou prohlídkou) by bylo fakt dost.

Jarda kolař
Neváhejte-je to krása.
I když jsme hoďku čekali,stálo to za to. Pěkný výklad a na závěr podzemní jezero. Ještě lze navštívit kostelní věž,kterou nazívají rozhledna. A na parkovišti jsen koupil TZ Bozkov poutní místo.

Katka
Návštěvu určitě doporučuji. Zejména nádherné podzemní jezero stojí za zhlédnutí. Prohlídky jsou po 20-ti minutách, takže se docela čeká. V době naší návštěvy tam byl autobus německých dětí, německých důchodců a polských puberťáků. Byli jsme tam jediní 2 Češi, ale zato jsme měli prohlídku jen sami pro sebe. Průvodkyně byla moc milá. Vstupné 80 Kč/osoba + příplatek za fotografování 30 Kč. Teplota 8 stupňů se dá vydržet i v tričku a kraťasech :-)Prohlídka skutečně to stojí za to.

Michal
prohlídka
docela se mi to tam líbilo...

Daniela
Bozkovské jeskyně
Opravdu velmi doporučuji k shlédnutí. Nečekejte sice Moravský kraj, ale některé vytvořené útvary a zejména pak největší podzemní jezero v Čechách za to stojí.

Michal
vylet do Bozkovské Dolomitové jeskyně
jeskyně byli moc hezky a stoji to za to nejhezčí tam jsou podzemní jezera

Lenkatvrdonoval@seznam.cz
Super prohlídka s velmi vtipnou průvodkyní. Bylo to bezva,doporučuji.Jediné co bychom změnili byla skupina o 20 lidech.Bylo to až moc.Lepší by bylo tak těch 10 - 15 lidiček.Prohlídky jsou po 20 min. takže se dlouho nečeká. Cena 80 kč a za foto 30 kč. Ale jinak bezva!!!

Lucik
Výborné
Jeskyně jsou skvělé. Určitě si tam zajeďte, ale pozor, bývá dosti plno.

Miri
Známek dostatek v suvenýrech a prohlídka jeskyní stála za to. Byla jsem vážně unesená...

Karel
8.5.2007 dostupna absolutne bez problemu

Vláďa
Jedinečná jeskyně
Jeskyně je výjimečná tím, že není vyloženě krasová a tím je jiná, než ostatní jeskyně. Celá prohlídka je super, její vyvrcholení pak příjde v poslední její části při prohlídce jezerního dómu. Jeskyně je otevřena celoročně a její návštěvu doporučuji zvláště v dopoledních hodinách, protože tak se člověk vyhne čekání na prohlídku. My jsme z Bozkova odjížděli po obědě a k jeskyni se hrnuly davy zajemců o její návštěvu.

zdenina
Chtěla bych touto cestou ještě jednou poděkovat milé a velmi vstřícné slečně průvodkyni. Navštívili jsme Bozkovské jeskyně v velmi ranních hodinách (8hod.), absolvovali jsme prohlídku úplně v pohodě bez nějakého čekání. Škoda pro ostatní návštěvníky čekající několikahodinové fronty i při odjezdu v 8:50 ještě nebylo nikde žádného návštěvníka ani vidět.

Terka
Toto místo jsem navštívila před asi 4 dny,Bozkovské jeskyně jsou zajímavé.Vstupné jsme si zaplatili a čekali půl hodiny.V jeskyních je hodně zajímavých míst. Veřejně doporučuji

lois
28 09 05 Známka bez problémů v pokladně,vstup bez čekání do 10 min.Samotná prohlídka cca 500m zase tak
uchvatná není,krasové výzdoby málo a dost chudá.Vstupné 60 Kč.

Ivan
Doporučuji se předem objedant v pokladně na tlf. čísle 481 682 167. Potom je to v pohodě, jinak můžete čekat
klidně i tři čtyři hodiny. Když se objednáte, neplatí pro vás nápis "dnes vyprodáno".

Rarasek
Známka k dostání v pohodě, jen s prohlídkou jsme měli smůlu a nejen my. Plno lidí a čekací doby několik hodin.
Doporučuji předem zarezervovat.

granule
Další telefon do jeskyní je 481682164, na prohlídku může jít maximálně 20 lidí a tak se někdy docela čeká.
Buďte tam s rezervou.

Badys
V obci Bozkov je kostel Navštívení Panny Marie, jehož ochoz funguje jako vyhlídková věž. Bohužel byl v sobotu
21.8.04 kolem poledne hermeticky uzavřen. Cestovnímu ruchu zdar!

granule
www..caves.cz , vedoucí Mgr. Dušan Milka

Český ráj
Asi Vás zaskočí nadpis, sle do Bozkovských jeskyní jsme si odskočili dne 23 7. 2004 z návštěvy Českého ráje.
Dojeli jsme do Železního Brodu, který jsme si důkladně prohlédli, pak jsme dorazili do Podspálova, kde je
výborná, ale opravdu výborná restaurace, na jejichž bramboráky asi do smrti nezapomenem. Pak jsme se vydali
Palckého stezkou do Bozkovských jeskyní. Opravdu nádherné a úchvatné. jeterní dóm s největším podzemním
jezerem v Čechách o rozměru 24 x 14 m. Prohlídka trvá 45 minut a je dobré si vzít bundu nebo mikinu. Prohlídka
je opravdu krásná a krápníky jsou nádherně nasvícené. Délka okruhu je 450 metrů. Otvírací doba VII. - VIII. 9
- 17, vstupné dospělí 60,-Kč, děti 30,-Kč, tel. 481682164, 481682167. Úchvatná je jeskyně překvapení. Z
Bozkova jsme razili do Semil a pak Riegrovou stezkou (TZ 746) zpět do Podspálova. Opravdu nádherný výlet.

Ene & Kmochy
Výlet pro každého
Od návštěvy těchto jeskyní jsme moc nečekali. Velmi mile nás však překvapily nejen svou rozsáhlostí. Prohlídka
trvá 45 minut při teplotě cca 7 stupňů. Skupiny jsou max. po 20ti lidech, prohlídky jdou po sobě po 10ti
minutách. Při větším počtu návštěvníků se na prohlídku čeká až 1 hodinu. Prohlídku doporučujeme úplně každému.
Rodiče s dětmi určitě ocení návštěvu jeskyně Pekla. Závěr prohlídky u jeskynního jezírka se zalíbí každému
romanticky založenému páru (připravte si jednokorunové mince ;-)