No. 191 - Adršpašské skály

Pískovcové skalní město v CHKO Broumovsko.

Navštívil jsem Adršpašské skály

Toto místo prodává také turistickou známku
Suvenýry u Indiána, Dolní Adršpach
Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku Toto místo prodává také výletku
Prodejna u parkoviště, Horní Adršpach
Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také výletku
Adršpach (pokladna), Dolní Adršpach

17.06.2023 - dostupná bez problému

Ondřej Kindl
Tz
Super až na ty lidi my odtud šly až do teplických skal kde jsme měli auto takže jsme přišli o druhý okruh od jezírka zpět.

Ladislav Harbáček
Známku mám ze suvenýrů.

Radek Košvanec
tz
Pěkné, moc pěkné. Prošli jsme tam z Teplických skal. Na dvanácti kilometrech vcelku náročných stezek, pěti hodinám na nohou, jsme potkali asi 30 lidí. Báječné. Absence WC kdekoliv kromě vstupu je špatná. TZ na Íčku u vchodu.

Michal Brabec
...
Překrásná příroda, srandovní projížďka loďkou, nekonečné schody ...
Jako mínus vidím nemožnost návštěvy WC na prohlídkovém okruhu a nekonečné davy Poláků, kteří musí být všude první.
Známka bez problémů v IC vedle vstupu do skal.

Petr Dolejš
Adršpašské skály
Moc krásná příroda a skalní město,to se protě musí vidět. Dopoledne to jěště šlo,ale po obědě už proudili davy z Polska. Rozhodně si za padesát nenechte ujít projížďku loďkou po jezírku,moc zábavný výklad od převozníka. TZ bez problému v infu před vstupem do skal.

wenzel
Úchvatné skály s jezírky, vyhlídkami a dobrodružnými stezkami. Projít si celé skály zabere cca 3 hodiny, my jsme polovinu okruhu zvládli ráno a druhou až večer, jelikož jsme pokračovali přes Vlčí rokli, Teplické skály a rozhlednu Čáp až do Bishofsteinu. Určitě doporučuji projížďku na lodičkách v menším jezírku, zažijete kopec srandy. Škoda sucha, velký vodopád byl mimo provoz :-( Do skal se dá dostat i mimo otevírací dobu a mimo hlavní vstup, vyhnete se tak placeníé vstupného, ale v případě, že vás zastaví strážce parku, jste povinni si vstupenku u něj zakoupit. Bohužel se mi nepovedlo ukořistit TZ, IC u hlavní brány otevírá až v 9:00 a my zde byli už v 8, stánek na parkovišti nabízel pouze občerstvení a jiné suvenýry a k ostatním prodejním místům jsme to měli daleko. Nechápu, proč obrovské IC u hlavní pokladny otevírá až o hodinu později. A večer při cestě zpět již měli zase dávno zavřeno. Pokud můžete, Adršpach navšivte mimo víkend, kdy zde není tolik turistů a vyhnete se problémům s případným parkováním.

Eva Pavlíková
12.6.2019
Do skal jsme vyrazili hned v půl deváté, kdy se otevřela pokladna. Parkovné za os.auto Kč 100,- a plné vstupné Kč 120,- za tu krásu stojí. Ve skalách bylo příjemně a zpočátku i málo lidí. Za pajdu jsme se svezli i po jezírku. Později jsme se ale již nestačili vyhýbat souvislému proudu polských studentů. Vždycky jsem si říkala, že u nás v Českém ráji je přelidněno, ale proti "Ádru" je zo čajíček. Jeden z ochranářů, kterého jsme potkali, nám poradil, že skály jsou otevřeny 24 hodin. Proto, když bychom dorazili už před osmou, tak bychom měli vstup zdarma. I přes ty davy výlet sem doporučuji.

Petr Cienciala
5. 8. 2017
Krásné skály, ale o nic výjimečnější než Teplické, ze kterých jsme po žluté přešli až sem. Možná jezero Pískovna je výjimečné a to, že všude jsou cedule o zákazu koupání a přitom to tam vypadá jak na koupališti :-)

Barbora Burdychová
Známka zakoupena na pokladně u vstupu do skal. Schválně jsme jeli v neděli dopoledne a né v sobotu, ale i tak bylo mnoho turistů - což kazilo trochu dojem, ale i tak - supr.
Navíc oceňuji levný vstup pro psa, v poslední době jsou vstupy dost napálané, když už jsou povoleny.

Michaela Ťoupalová
Super
Známka koupena v prodejně suvenýrů vpravo od vstupu, spolu se vstupenkou, měli zde i razítko. Nejprve jsme se svezli (včetně našich pejsků) na pramici po pěkné pískovně (80 Kč/hod). Poté jsme se po systému schodů a žebříků vydali na hlavní prohlídkový okruh. Je zde opravdu nač koukat. Nic podobného jsem nikde neviděla. První část trasy jsme prošli znovu, abychom se dostali na rozcestí, kde nás navádí žlutá značka směrem do Vlčí rokle a Teplických skal. Je možné se nechat převézt lodičkou, kde je hodinová čekací doba, cena 50 Kč a zažijete sice krátkou, ale velice vtipnou plavbu, čímž se vyhnete několika žebříkům. Další vás ale pak stejně čekají. Je zde všude mnoho turistů, ale nám tohle vůbec nevadilo. Pejsky můžete vzít sebou, cestu by měli zvládnout. Navštívit toto místo jednoznačně doporučuji!!!

Nela Beranová
Adršpašské skály
Nádherné skalní město, které se dá projít skrz na skrz, je zde možnost projet se na pramici po jezírku a přejít až do Teplických skal. Známka koupena v IC v Adršpachu.

Broskvoň Obecný
Turistická známka koupena v infocentru před vstupem do skal, kde mají v prodeji i známku nedalekého zámku. Do skal jsme se vydali v neděli dopoledne a už v tuto dobu bylo ve skalách spousta lidí. Místo je opravdu jak z pohádky, jediné co mě zde vadilo bylo opravdu velké množství lidí.

Libor Marek
19.09.2015
Jedním slovem NÁDHERA ... jen těch lidí by mohlo být méně (a to nám paní u pokladny lodiček říkala, že tam bývá i fronta na hodinu, my to měli prakticky bez čekání). Vřeel doporučuji. Tz na více místech dostupná.

Radim Kubelka
Skály
Skály krásné, jen bohužel moc lidí.. tlačenice na schodech s Polákama.. nic moc příjemného.. TZ v IC před vstupem do skal.

MARTIN PŘIBÍK
skály
Ve čtvrtek 16.11. bylo ve skalách jen pár desítek lidí, zčásti to bylo způsobeno ne úplně pěkným počasím. Známku pořídíte za 30,- v pokladně u vstupu i v infocentru hned vedle. V obou velmi ochotná obsluha. Skály moc pěkné. Těžko rozhodovat, jestli jsou hezčí než Teplické, spíše bych řekl, že jsou jiné a obojí stojí za zhlédnutí. Vstup á 70,-.

Pavel Stehlík
září
Je pravda,že Adršpach je moc turisticky profláklý a přitom Broumovské stěny,Ostaš i Teplické skály jsou pěknější a není tam tolik turistů.Nicméně v září se dá navštívit i Adršpach

turistická známka
dotaz
Dobrý den,
našel jsem nádhernou turistickou známku ze dne 13.VII 1936 , jen tak ze zajímavosti, dokázal by si někdo tipnout její cenu?:)

Marta Nesnídalová
adršpach
Vadila mi zde pouze jedna věc - halda turistů, hlavně z polska. Jedna výprava z druhou. Připomínalo mi to frontu na banány. Ale příroda nádherná. Vstupné pouze 70 restaurace rychlá, laciná a chutná. Všem doporučuji, jen možná mimo sezónu.

Emil Vaněk
neochota
Absolutní neochota a nezájem pracovnice infocentra,názorný příklad jak to vypadat nemá.Při návštěvě info mi paní nabídla mapu okolí,až na parkovišti jsem zjisil že je vše v anglickém jazyce.Nebýt tak unaven prohlídkou skal tak jsem se vrátil a řekl jí co si myslím

Jiří Tobolák
nádherné místo
TZ bez problému v pokladně u vstupu u ochotné obsluhy, skály nádherné, všem doporučuji.

anamor
Nádhera... považuji toto místo za jedno z nejhezčích, které může naše země nabídnout ..... Výlet zde patří za to :)

Jirka
Re:
ale připomínající spíše Václavák, kor v letních měsících :-( je to škoda, neb Broumovské stěny nabízí také krásné procházky, ale naštěstí se jim nedostává takové popularity :-)

Lenka Vařilová
Adršpašské skály
Pro mne to nejlepší z celé ČR

jerry720
Adršpach.
Návštěva ve středu 30. 05. 2012. Měli jsme štěstí na počasí i výbornou průvodkyni, která nám humorným výkladem zpestřila prohlídku skalního města. Pokud budete chtít projít celý okruh sklaním městem a od Malého vodopádu se vydáte tzv. Novou partií, tak vězte, že budete muset zvládnout 800 schodů, ale ta podívaná stojí za tu námahu. Kousek od vstupu je zatopený lom Pískovna, okolo kterého vede turistická značka a stojí za to ho obejít. Kdo má rád pohádky, tak mu určitě neujde, že se tady točily scény ze Třetího prince a z Pekla s princeznou. TZ jsem bez problémů pořídil v "Íčku", které se nachází u vstupu do skal.

Oto
Adršpašské skály
Byli výborné...Ty peníze stojí za to si to projít.Měl jsem nemocnou nohu a přesto jsem to prošel...Turistická známka potěší...:o)

jenyq
TZ v pohodě na pokladně u vstupu do skal.Skály super,ale strašně moc lidí.a málokdy je slyšet češtinu.spíš převládá polština.

JH
Re:
Jo, na lodičkách bylo jednou jen 7 Čechů a zbytek poláků...

KamPa
TZ lze zakoupit snad na každém rohu,dále ještě VTZ Kladské pomezí a SUV Adršpašské skály.Návštěvu skal doporučujeme hned zrána,než dorazí davy.Projížďka po jezírku je sice krátká,ale díky humoru převozníka a průvodce v jedné osobě je nezapomenutelným zážitkem.Kdo nemusí davy,nechť se vydá na zbytky skalního hradu Adršpach,nebo na Křížový vrch.

Janča
Návštěvu Adršpašských skal určitě doporučuji. Moc krásné skály a příroda okolo. Turistická známka se dá bez problému sehnat u pokladny nebo v informačním středisku.

K8
Pan Brunner
209.85.135.132/search?q=cache:5U7MkqmHxU4J:edynamo.wz.cz/dynamo/dynamo41/DHAULAGIRI.htm+michal+michala+Brunner&cd=6&hl=cs&ct=clnk&gl=cz&lr=lang_cs209.85.135.132/search?q=cache:SBP_oFZjyPEJ:www.mujweb.cz/www/mdzmuran/archiv/archiv2001.htm+michal+Brunner&cd=24&hl=cs&ct=clnk&gl=cz&lr=lang_cs

Veronika Bartošová
Krásný penzion, ale hulvátský pan domácí
Penzion Slunovrat? Ano i ne. Vyrazili jsme s přítelem na prodloužený víkend do Adršpachu. Přítel pro mě nachystal tajný výlet a chtěl vybrat skutečně mimořádné místo. Našel penziony Montana a Slunovat (jsou na jednom dvorku, oba patří pod jednoho majitele) v obci Zdoňov, podle fotek i v reálu nádherné prostředí, prostorné, v dřevě, krb, vybavené kuchyně, velká koupelna s rohovou vanou (tedy jen ve Slunovratu), lanové dekorace – prostě krása a klid. Jenže… Pan majitel Bruner měl zřejmě organizační potíže srovnat si počet zaslaných rezervačních poplatků a počet pokojů k dispozici – takže jsme přijeli a náš pokoj ve Slunovratu nám už zabral jiný pár. V pořádku, stane se… Jenže! Pan domácí nás bez omluvy a vysvětlení odvedl do jiného penzionu (než který jsme si objednali) a když jsme zjišťovali, proč nemáme k dispozici pokoj, který jsme si objednali (a 3x volali, zda rezervační poplatek došel a pokoj je najisto rezervovaný!!!), pan domácí nám vrazil do ruky tisícovku (rezervační poplatek) se slovy, že ho to nezajímá, že je taky jenom člověk a ať si jdeme, kam chceme… A v podobném gardu jeho jednání pokračovalo při každičkém osobním setkání. Nakonec nás ubytoval ve Slunovratu ve 4lůžkovém pokoji se slovy „Pojďte a mlčte!... Tady máte tu svojí rohovou vanu!“ O chybějící nádobí jsme si mohli říci až druhý den a třetí den nešlo v celém domě topení (venkovní teplota večer 11°C). Ačkoliv je na webu penzionu inzerováno, že v místě je k dispozici pípa a pivo na čepování podle potřeby, situace pro nás dopadla jinak. Při uvedení do Montany (než došlo k výzvě k našemu odchodu:)) pan Bruner při prohlídce kuchyně řekl, že nám ještě ukáže, kde se dá čepovat pivo. Když po nás téměř hodil klíče od pokoje ve Slunovratu, pípu (ani kuchyň) nám už neukázal a když ho šel přítel hledat, aby získal dodatečné informace – a nenašel – informoval se u spolubydlících, kde je pípa a jak se zaznamenává spotřeba a kdy se platí. V momentě, kdy přítel myl sklenici, šel kolem pan Bruner a začal na něj řvát: „Co to tam děláte?! Já jsem Vám dovolil točit si pivo? Vy jste si, pane, u mě objednal ubytování, ale o točení piva nebyla řeč! … A nedělejte na mě tyhle ksichty!“ Pikantní je, že tento člověk se připravuje na vysokohorskou expedici… já bych si tedy s člověkem s tak nízkým stupněm sebeovládání a nekonstruktivním komunikačním přístupem nešla koupit ani rohlíky, natož abych se na něj spoléhala v 7 tisících nad mořem. Přitom je to taková škoda, penziony má vážně krásné… Přeji tedy všem ubytovaným pevné nervy a štěstí na dobrou náladu pana domácího...http://www.montana-trekking.cz/Penzion.htm

xxxHANYSEKxxx
Nejkrásnější skály v čr, nejde jinak než je doporučit, ale pozor na paní v pokladně, asi už je straší nebo nevím :) ale ráda vrací míň než by měla

Lolap
Dnes jsme navštívili Adršpach a prošli se i do Teplických skal. Vyšli jsme brzo ráno, takže lidí moc nebylo, zato na zpáteční cestě to bylo šílený, na nás to bylo moc lidí, radši máme rádi míň frekventovaná místa:-),ale přeci jen za známky to stálo:-).Pozor, lodičky s převozníkem po jezírku jezdí až od půl desáté, ne od devíti, jak píšou na jejich webu. Parkovali jsme u nějakého hotelu (jméno nevím), bylo tam asi jen 20 míst a vybírali jen 40 kč na celý den, ale musíte vyjet brzo, je hned obsazené...

alex
Adršpach
Skály jsou super, od vchodu k vodopádu, pak kousek zpět k Milencům a Starostovi, pak průchod nouzovým průchodem, opět k vodopádu, plavba po jezírku a Vlčí roklí k Teplickým skalám..Vlčí rokle je nezapomenutelná, žebříky už jsou v dobrém stavu, po dřevěných chodnících jdete přes bažiny..Divočina..A ubytování doporučuji v penzionech Montana nebo Slunovrat ve Zdoňově..Příjemné..

Veselka
Včera jsme se rozhodli navštívit méně známý Křížový vrch v Adršpachu. Jaké bylo překvapení, když jsme museli na parkovišti zaplatit 70Kč za necelé dvě hodiny. Parkovné není odstupňované a i pro návštěvníky skalního města dost předražené. V Adršpachu však nikde jinde nezaparkujete. Styďte se!!!

Matejww
pozor!!!!!!!!!!!
pozor asi ve třech stánkách ( TZ prodávají je tam na každém rohu) mají TZ za 30kč tat tam nekupujte jsou tam i suvenýry kde prodávají za 25 kč tak se nenechte odradit a hledejte za 25 kč. Jinak vřele dopuručuji adr. skáli stojí za zhlédnutí.

Michal
Včera,15.května,v Adršpachu u obou bran TZ dostatek,mají i VTZ KLADSKÉ POMEZÍ.Ve skalách bylo hodně lidí,snad 90% poláků,kteří se pohybovali ve velkých skupinách.Náš odchod ze skal urychlila blížící se bouřka,ze které se nakonec vyklubala průtrž s množstvím blesků.To už jsme byli ze skal venku u stánku s občerstvením.Nikomu ty rány okolo nepřeji,však také vykulení turisté,které to zastihlo přímo ve skalách,utíkali houfně,s vyjukaným výrazem.

Pařez
TZ v knihkupectví Police a taky v Dolním Adršpachu, v boudě IC a správy skal. Nám otevřeli na požádání (hodinu před otvíračkou) - díky díky díky! Skály jsou krásné, to je jistota.

kiki
Dofča
Na dovolené jsem byla ubytovaná v chatce v Dolčích pod Krkonošma. Pátý den našeho pobytu jsme si udělali výlet do skal. Moc pěkné místo, jen před námi byla stále polská výprava. U velkého vodopádu nás čechy tam doslova vytlačili ven. To nebyli lidi, ale zvířata. Jinak počasí nám moc přálo, jezírko nádherně čisté a známku jsem sehanala bez obtíží.

Jana
Skály jsou fakt krásné, TZ k dostání jak v Infocentru, tak v pokladně. Dokonce jsme ji viděli v knihkupectví v Polici n. M. Jen fronta na projížďku po jezírku byla hrozná. Čekali jsme asi hodinu. Nejvíc místa totiž zaberou výpravy polských dětí. Úžasnou atmosféru má průchod do Teplických skal Vlčí roklí. Je ale potřeba dát si pozor - žebříky a chodníky jsou místy v dezolátním stavu.

Marek
Nejsou WC
Kvalita FF super*FF-Fakt Fajne

kamila
KONEC SEZÓNY
poslední letošní výlet jsme nasměrovali do Adršpašských skal,počasí nám přálo,pár lidiček jsme potkali,ale to co jsme viděli kolem sebe je nepopsatelné.Ve skalách končí sezóna 31.10.

MEW-C4
PARADA
Super dovolená .Řeknu vam lidi lepší je chodit po horách než k moři-to je myslím si JASNÉ!Bylo to zde fakt pěné i to ubytování poblíž.A jdu dál!!!

Eda
28.8.2006 - známku v "horní" pokladně již neměli, ale paní pokladní nás nasměrovala k infocentru, které stojí u "dolní" pokladny (blíže k bývalé pískovně). Tam sice již měli po zavírací době (zavírají v 17:30) , ale ochotná paní z infocentra nám známku bez problémů prodala. Jinak návštěva skal je opravdu nezapomenutelná.

moti
jedním slovem nádhera, málo lidí - bylo po dešti, krásné skály, akorát mě mrzí že se nemohlo lozit, páč byly všechny skály promočené od deště, ale snad příště ... =) taky krásné jezero, prý když se tam jdete okoupat navečer, když tam není moc lidí, tak vám to tolerují, ale nesmíte za sebou zanechat žádný nepořádek ;) ale to jen tak že sem to slyšela, není to vlastní zkušenost, jinak známka je k dostání uplně v pohodě, přeju krásné počasí =)

honza
krásné skály
doporučuji navštívit známku mají návštěvu doporučuji

Tatík
Do Adršpašských skal jsme dorazili od pokladny v Teplicích nad Metují,na okruh včetně jezírka ještě síly zbyly,ale jeden den je na prohlídku všeho strašně málo!Počasí výborné,turistických známek dostatek v pokladnách i v knihkupectví v Polici nad Metují.

Mike
Výborný výlet do skal! Jen že není žádné WC a občersvení a strašně moc lidí!!!!!!!!!

Myšák
Nádhera - zažil jsem tam dnes 4 roční období. Krásně se probouzející přírodu, vedro na sluníčku, podzimní
slejvák s bouřkou i 2metrové závěje sněhu v úzkých chodbách dole... Neuvěřitelný den ! A vlak jsme pak stihli
asi o minutu...asi to tak mělo být ! Děkuju...

Pírko
ad Nikol
Čím míň hotelů, hajzlíků, občerstvení a turistů, tím líp. Jen ať řiť zůstane řití, aspoň zůstane déle krásná.
Milovníci Adršpachu vědí o čem mluvím. A koho bolí nohy a je vyřízený, ten ať si příště vybere cestu, kterou
zvládne. Jo a když nenajdeš hotel, zkus si ustlat v lese...

Nikol
Super,jen tak nahoru a zase dólu.
Úžasné jezírko,humorná projížďka po umělém jezeru.Ale tyˇúžasné skály...Bohužel vandalové řádi všude, cedulky
poukazující na skalní útvary co jsou zač byli odřené místy úplně pryč.Je to však
taková"řiť"světa.Dalo by se z toho vybudovat skvělé turistické centrum!Je tam však jen hrstka
hotelů a v tom co jsme byli byla moc dotěrná paní ,ten nejblišší penzion Adršpach(jsou tam dva) vřele
nedoporučuji,ta vlezlá paní domácí jak ji snad mohu (paní co nás ubytovala)nazvat,byla tak dotěrná až hrůza,má
tam synka a strarého.Jinak ke skalám, jsou skvělé jen Ty nohy bolí a žádné WC, ano žádné občerstvení.Po
absolvování tohoto okruhu jste opravdu vyřízení§

Mountainer
Skály jsou krásné a známku mají
č. 191 - Adršpašské skály získáte teď na podzim už pouze v informačním centru u vlakového nádraží v Dolním
Adršpachu. Zato se zde setkáte s velice ochotnou obsluhou, mají zde obrovské množství jiných suvenýrů a rádi
vám poradí, co stojí za v okolí ještě vidět. Na ostatní pokladny a vstupy do skal ani nechoďte, jsou v září
již zavřené a dovnitř se dá dostat pouze hlavní branou právě u tohoto infocentra. Jinak skály jsou překrásné a
určitě je stojí za to navštívit.

Lenka a spol.
Nááádhera...
Nápad vyrazit do skal brzo ráno jsme až mírně přehnali a od půl šesté u vchodu, mrznouce, vyhlíželi východ
slunce :-) - no dočkali jsme se... Mnohem úžasnější však byly skály, a to bez lidí, téměř jen pro nás... V
pokladně skal i v infocentru maximálně vstřícní lidé, měli jak známku, tak razítka (celkem tři druhy!), tak
krásné pohledy a dokonce i známky na ně s hezkými obrázky :-) Zavítáte-li zrána či mimo nejsilnější sezónu,
nebudete litovat!

Jakub Král
Bylo to tam skvělé. Bydlím v Praze, a tak jsme si s rodičema zajeli trochu dále, ale vyplatilo se :-)

Ardbena
Doporučuji do skal vyrazit brzy ráno, kdy tam není ještě takové množství turistů a skály si tak v klidu
vychutnáte.Kolem poledne je to tam jak na Václaváku a všude samý řev a hluk.Jinak opravdová nádhera až
se tají dech. Plavba na jezírku ve skalách vás příjemně pobaví, hlavně skvělí převozníci.

Milka
25. 7. se mi podařilo známku snadno koupit. Na všech prodejních místech cena 20,-, ale pokud chcete nějaký
suvenýr, ceny se docela dost liší, stejně tak i jídlo. Na velkém parkovišti je parkovné za 50,- na malém u
vstupu za 30,-… Ve skalách je ovšem krásně, především u vodopádu.