No. 701 - Koráb na Šumavě

Chata s rozhlednou z roku 1938 na kopci západně od Kdyně, v roce 1987 nově vybudovaná.

Navštívil jsem Koráb na Šumavě

Toto místo prodává také turistickou známku
MKS Modrá hvězda, Náměstí 136, Kdyně (web)
Horská chata Koráb, Kdyně (web)
ROZHLEDNY

19.07.2022 - dostupná bez problému

wenzel
Koráb
Na rozhlednu jsme se stavovali až v pozdních odpoledních hodinách a jelikož na intrnetu bylo peáno, že je otevřeno v červenci do 19:30, bylo nemilým překvapením, že již v 18:00 se zavíralo. Jelikož ale v chatě popíjela pivko parta štamgastů, využili situace a půjčili si klíče od rozhledny a vše tak na poslední chvíli přece jen stihli. Výhled z Korábu by byl hezký nebýt špinavých umaštěných oken, která ani nešla otevřít. Celkově vnitřek rozhledny byl neútulný. Poté jsme si i přes pokročilou hodinu objednali občerstvení, jelikož parta štamgastů se stále zdržovala nad svými půllitry. Koráb doporučuji navštívit cestou okolo a vyjet nahoru autem, jinak se ta námaha vyšlapat dlouhý prudký kopec moc nevyplatí. TZ jsme zakoupili pro jistotu již předtím v IC Kdyně, ale na chatě byla rovněž k mání.

Ladislav Harbáček
Z rozhledny.

Antonín Sečkár
Koráb
TZ dostupná v íčku v Kdyni a jak tak čtu předchozí příspěvky, tak mi nějak ani nevadí, že jsem nemusel sem nahoru. :-)

Pavel Tříska
Dal jsem si jen pivko a dostal i klíč od rozhledny. Ta pro mě byla zklamáním. Okna částečně neprůhledná a dle obsluhy se dají otevřít jen dvě. Našel jsem jen jedno otevíratelné ... Koukám podle příspěvků, že obdobně to zde vypadalo již před třemi lety.

Mirka
ochota obsluhy
Nevím, kdo financuje paní na Korábu, ale přístup k zákazníkům je velice zvláštní, otevírací doba je asi, jak se paní vyspí. Zdá se mi, že zákazníci spíše obtěžují.Zajímalo by mne, kdo dělá tak velkou reklamu tomuto zařízení v tisku, když skutečnost je opravdu katastrofální - poháry nejsou, pivo 12 není, domácí kuchyně - utopenci a tak bych mohla pokračovat dále - jední slovem HRŮZA!

Standa
Na Koráb jsem se hodně těšil a trochu mě jako rozhledna zklamal, výhled je jen na jednu stranu věže a přes zamlžená okna, která nejdou otevřít, toho moc vidět nebylo. Známka k dispozici v restauraci pod rozhlednou, byla i na Rýzmberku.

Zuzulla
Krásny výlet, pekná prechádzka, zaujímavá rozhľadňa. :-) TZ sa dajú kúpiť na bare, kde nám tiež dali kľúče od rozhľadne. Obsluha bola na nás príjemná.

Vavřík Ag
Rozhledna Koráb velmi zajímavá, rozhled bezvadný, ale dole v zahulené hospodě poměrně nezájem, spíš jsme je obtěžovali od PC. Nicméně TZ měli.

Veselka
Rozhledna je přístupná po otevírací dobu místní restaurace. Klíč na vyžádání u baru, aniž bychom si museli cokoli zakoupit.Známek dostatek a dají Vám vybrat.

K8
Třeba se bojí, aby jim tam nezačali chodit turisti, jak praví klasik: postavil si hospodu u silnice na Písek, ale chodili mu tam lidi....

magipriba
Více než rok k této známce nikdo nic nenapsal... To tam jezdíme jenom my? ;-) . Letos jsme tam přes Silvestra strávili skoro 3 dny. Známka dostupná na baru, rozhledna přístupná. Ideální místo pro turistiku po okolí. Velmi vstřícní majitelé, lze se s nimi domluvit na čemkoli. Nabízím kontakt na paní domácí :605963972. Na internetu se aktuální spojení na majitele špatně hledá, většinou narazíte na kontakt na majitele bývalé . Ani na internetu nalezené stránky chaty již nejsou aktuální. Netuším,proč si noví nájemci nenechají udělat vlastní...

Na chatě jsme strávili část minulého víkendu, je to fajn místo s příjemnou obsluhou, za nocleh chtějí jen 200,-, turistická známka za 30,- se samolepkou dostupná na baru, pro ubytované je vstup na rozhlednu zdarma, doporučujeme navštívit.

thief
koráb
K rozhledně se dostanete po úzké asfaltce lesem. Obsluha v chatě je ochotná a půjčí vám klíče od rozhledny. Přestože je vidět, že místo už nějaký ten pátek pamatuje, je tu hezky.TZ v chatě u obsluhy.

Romča
Rozhledna Koráb
17.7.2010 jsme vyjeli na vrch Koráb, kde se nachází rozhledna s chatou. Je to krásné místo, vhodné k návštěvě. Po výstupu na rozhlednu se nám otevřel široký pohled na okolní krajinu, který nás uchvátil. V chatě je restaurace, kde se dá najíst za solidní ceny. Zde se dají rovněž nakoupit TZ a další propagační materiály.

Lumír
Známek je dostatek, a restaurace otevřená. Fajn výlet.

ALKA
rozhledna otevřena
rozhledna i horská chata otevřena,obsluha vstřícná,jídlo velmi chutné,známek dost,schodiště na rozhlednu uklizené,venku příjemné posezení,cesta perfektně značená až k vlakovému nádraží ve Kdyni,výlet doporučejeme

magipriba
Tak jsem dnes volal na Koráb,zda je rozledna přístupná,a smutný hlas na druhé straně mi sdělil,že je zavřená jak rozhledna,tak i chata,a že současný majitel objekt opouští a nový vlastník se zatím hledá... Tak snad se chata i rozhledna opět v příští sezoně otevřou.

Václav
V restauraci vymeteno (proč asi?), ikdyž lidí tu bylo dost. Oproti jiným horským chatám hlavně v německu, ale i u nás dost nezvyklý pohled. Obsluha unuděná, rozhledna zanedbaná (chápu ty schody by se mi mýt nechtělo, ale alespoň nahoře by to mohlo být udržovanější). Známka v poho za 25,- měli jich dost. Cena na rozhlednu 20,-. Výhled překrásný, stojí to za to!

vit jirasek
výhled z rozhledny hezký, to je asi tak vše, rozhledna i okolí zanedbaná, špinavá, v restauraci známku nemají ("už týden na ní čekají"), jídlo si zde nedávejte

Honza Pásler
Z rozhledny překrásný rozhled, výstup z Kdyně opravdu náročný, na 2,5 km převýšení přes 300m, ale stojí to za to. Restaurace s poněkud vyššími cenami (oběd okolo 200,-). Vsupenky na věž se prodávají v restaurci horské chaty, takže se nejedná o dvě prodejní místa.

Libor
Výhled z rozhledny pěkný, prostředí okolo rozhledny trochu zanedbané. Známku jsem před tím (pro jistotu) koupil na hradě Rýzmberk.

Pavel
Nejhorší stav z asi 200 získaných známek, celkem jsem zde byl třikrát za poslední dva roky a ani jednou se mi známku nepodařilo získat, ještě že výhled je opravdu nádherný

Asi jsme měli smůlu či co,ale po několika kilometrovém výšlapu s těžkými bágly nás čekalo nahoře zklamání.Hospoda byla uzvařená kvůli svatbě a na rozhledu jsme se dostali jenom díky dobré výřečnosti mých přátel.O známku a o vychlazené pivo jsme tedy přišli....

Roman
Slavili jsme tam moje narozeniny a můžu vřele doporučit.Ubytování v pohodě,obskuha výborná.A to svítání z rozhledny nemá chybu!

grymil
Restaurace (interiér), jak za "starých časů", obsluha (dáma) byla ale ochotná.Specialita - naložený hermelín.Známky za Kč 25,--. Rozhledna v ubohém stavu (špína, rozbitá skla), ale odměnou je rozhled na okolní krajinu. Cena vstupu: Kč 15,--.TZ známku lze koupit pouze v horské chatě nikoliv v rozhledně.Fazit: Pokud těch několik vroubku vezmeme s humorem, výlet na Koráb rozhodně stojí za to.

Magda Homolková
Koráb
Vážení,absolvovala jsem včera cestu z Třemošné u Plzně až na Koráb u Kdyně jako spolujezdec na Jamaze 600, což byl pro mne v mých 59 letech celkem nevšední zážitek. Restaurace byla sice v krásném sobotním odpoledni zavřená, ale i tak nám tam prodali vstupenky a půjčili klíč od rozhledny. Sice mne rozladilo usměvavé oznámení, že známky nejsou, trochu mne však utěšilo, že mi prodali za 10 Kčs alespoň pohled a měli razítko. Jala jsem se protahovat zdřevěnělá kolena a vystupovat po 144 schodech tubusem nahoru. V hoření místnosti bylo vše dost špinavé, polité, po zemi střepy ze sklenic a podobně. Také jedno okno bylo rozbité. Ale počasí nám přálo a já přes všechny potíže musím každému doporučit tento překrásný rozhled na velkou část Šumavy.S pozdravemM. Homolková

Pája
Vezmu to stručně: výstup nahoru pěkný - středně náročný, personál průměrně ochotný, rozhledna neudržovaná a zanedbaná, výhled při dobrém počasím velmi dobrý, známku 07.05.2007 neměli - distributor prý nedodal, restaurace nevařila - kuchař měl dovolenou, takže pouze pití a sušenky, okno na vyhlídce stále nezaskleno + odpolední potíže se zámkem na rozhlednu - nešlo to otevřít (!). Celkový dojem: zcela nečekané zklamání.

Věrka
Pánové byli sice milí, ale známku neměli - prý bude až od května. Jedno z oken na rozhledně už někdo pro jistotu rozbil - asi aby bylo aspoň něco vidět.

Richard
Byli jsme na Korábu v 31.7.2006 obsluha katastrofa,´číšník neuměl spočítat vůbec nic, známka nebyla a na dotaz jestli jsou v okolí nějaké další rozhledny neuměl ani odpovědět a k rozhledně výhled dobrý ale chce to umýt okna.Asi není kdo by to umyl-poslal bych tam obsluhu stejně se nudí. Rozhledna dobrá ale obsluha katastrofa.

Simča S.
Hrůůůůůůůůůůůůůza!!!!
Byli jsme na Krábu s celým autobusem. Přesto, že jsme se předem ohlásili a oznámili složení (kolik důchodců, kolik rodin s dětmi) a co asi budeme chtít na jídlo a pití, po našem příjezdu to byl úplná katastrofa. Nebyli schopni prodat asi 20 listků na věž a ntočit pár piv pro ty, kteří nahoru nešli. Na pár utopenců se čekalo 1,5 hodiny!!!!! Když jsme se vrátili z věže, šla jsem si koupit TZ a zírala jsem - na "vývěsním štítě" nalepená cena 28 Kč. Číšník mi tvrdil, že je to nová cena, že Rýmařov zdražil. Na moje sdělení, že jsem s nimi (myšleno s Rýmařovem) v pátek telefonovala, neboť připravujeme výrobu nové VTZ a nikdo o vyšší ceně nemluvil se na mne číšník rozeřval, že on ty ceny nedělá, že prostě je to za 28 a hotovo. Tak jsem mu řekla, že jeho šéf porušuje smlouvu, ve které podepisuje, že bude respektovat prodejní cenu, TZ jsem vrátila a po vyfocení vývěsního štítu s cenovkou 28,- Kč jsem odešla. Za zády jsem slyšela, jak číšník do kanceláře volá, že zase jedna otravovala kvůli TZ a šéf na něho řval "Tak to sundej a hotovo," Tak nevím, jak to tam s prodejem bude.....Jo a ještě jedna poznámka: nahoře na stránce avizovaná 2 prodejí místa jsou jedno - vstupenky na Koráb se totiž prodávají v horské chatě. Simča S.

Luděk
Koráb na Šumavě
Já si nemůžu stěžovat, sice to na mě zkoušeli, že TZ stojí 28,- Kč. Naštěstí jsem tam byl hned ráno po otevření a tyhle triky jsem odmítl, nakonec TZ prodali za 25 a ještě jsem si mohl vybrat. Prosím o smazání předchozího textu, ruka byla rychlejší než hlava, díky...

Jirka
Kvalita služeb restaurace na Korábu
Kvalita služeb restaurace na Korábu je úděsná. Na paní před námi, která upozornila na to, že známka má stát 25 Kč, byla obsluha sprostá. Nás pro jistotu odmítli obsloužit úplně - prý nestíhají, musíme počkat. Byli jsme v tu chvíli jediní tři lidé, kteří u barového pultu stáli. Na dotaz, jak dlouho, jsme se dozvěděli, že čtvrt hodiny. Po čtvrt hodině se opakovalo totéž, to už nám došla trpělivost a Koráb jsme (bez známky) opustili.

Petman
Známka dostupná bez problémů, jen ji prodávají za 28,-kč. Z rozhledny je pěkný výhled, ale potřebovala by trošku opravit, loupe se nátěr kovové konstrukce.

Ivča
Vstupenky, klíč od rozhledny, TZ na výběr a 2 razítka Pohádkový tetřev Matěj a rozhledna v restauraci. Protože
na rozhlednu svítilo slunce, měli jsme při výstupu pocit, že tam topí. Nahoře bylo ještě hůř. Přes zavřená
okna pražilo slunce. Okna dost špinavá a zamžená a hlavně mraky much. Jinak výhled pěkný.

raf
Známku nemají, údajně je ale objednána. Důvodem nedostupnosti je změna majitele tur. chaty.

Vacice
Super ale fakt koráb!
notak super rozhled alem jak rika nazev tak se odrazí i skutečnost! Tz k dostaní v chate Pozor nemají
svíckovou! :) a da se sehnad ubytovaní osoba 150 kč na noc! TZ 25 kč

Mc.cvok +adelait
Za naší návštěvy dne 29.5 TZ ještě nebyla,ale ochotně nám dali razítko na pohled.Krásný rozhled,ale dost