No. 624 - Budeč u Zákolan

Důležité přemyslovské hradiště s nejstarším zachovaným kostelem v České republice. Národní kulturní památka.

Navštívil jsem Budeč u Zákolan

Toto místo prodává také turistickou známku
Rotunda Sv. Petra a Pavla, Budeč u Zákolan
Prodejna Šopík, Zákolany č.p. 17 (web)
CÍRKEVNÍ PAMÁTKY

04.04.2019 - dostupná bez problému

Ondřej Kindl
Tz
Škoda že tam byla dneska svatba ale známku měli a místo pěkné až magické.

Antonín Sečkár
Tak Šopík opět zklamal (upřímně budova nevypadá, jako by vůbec někdy za posledních pár let byla otevřena), ale nakonec TZ zakoupena v hostinci U Libuše (č.p. 51), který není uvedený jako prodejné místo.

Lukáš Oliva
Známka
Znáka pořízena přímo na rotundě, ale pozor!
1. Když je prohlídka, tak v suvenýrech nikdo není.
2. TZ a tur. vizitek je už jen pár kusů.
Jinak rotunda hezká i s vyhlídkou do okolí.

Klaudie
TZ zakoupená v Hostinci u Libuše č.p. 51 bez problému i dnes o velikonoční pondělí. Byli jsme tam cca ve 14:30 odpoledne.

Antonín Sečkár
AČ je inzerováno otevření v sobotu od 14. hodin, ve 14:15 bohužel nikde nikdo. Tak snad příště.

Dan Havlík
TZ 624
TZ koupená v prodejně Šopík ve čtvrtek těsně před 18. hodinou. Ochotný pan majitel si v pohodě popovídal a ještě přidal zdarma výroční TZ 100 let kopané Sokol Zákolany

Lenka Nesibová
nedostupná. Měli jsme smůlu a čekala na nás pouze omluvná cedulka, že je zavřeno.

Otevírací doba Šopíku:
PO - zavřeno
ÚT - PÁ 16 - 19 hod.
SO 14 - 19 hod.
NE 9 - 19 hod. (12 - 13 hod. přestávka)

Vladimír Huml
Koupena cestou z Okoře do Zákolan, za zajímavé zvukové kulisy končícího alternativního "šíša" kempu vedle na slovanském hradišti... :-)

Ondřej Fiala
Vřele doporučuji
TZ k sehnání bez problému u průvodce, který byl velmi erudovaný a podal zajímavý výklad. Nejstarší dochovaná stavba (!) v ČR, jejíž jádro pochází z přelomu 9. a 10. století. Paráda!

Ondřej Červenka
COOP Zákolany
Známku Budče i výročku 100 let kopané koupíte také v COOPu na jakémsi náměstíčku v Zákolanech.

Libor Hoser
vse ok
vse v pohode, nakoupeno v sopiku, chlapek v pohode, znamek dostatek a jako bonus jsme si odnesli i slunecnici - zajiamvy nazev kopeckove zmrzliny, ale chutnala :)

Pardubitzer
Zakoupeno v Šopíku - otevřen v neděli odpoledne, super prodavač, známek okolo deseti, místo samo taky úžasné ;) vřele doporučuji

Libor
28.09.2011 - prohlídky rotundy s výkladem v rámci místních svatováclavských slavností. Vstupné pouhých 20 Kč, TZ v místě k dispozici na stánku Sládečkova vlastivědného muzea (u rotundy Budeč).

Tatík
Otevírací doba rotundy (prohlídky s průvodcem) je 9,30-17,00 hod., letos do konce září každou sobotu a neděli. My dnes v poledne byli pátí a šestí návštěvníci za celý weekend. Turistické známky a vizitky v pokladně, vstupné 20,- (10,-) Kč. Výklad opravdu fundovaný, klobouk dolů. Přístup po červené turistické značce ze Zákolan do kopečka po asfaltce.

lebka75
krásná procházka necelý kilometr od parkoviště příjemnou krajinou. Známka zakoupena v pokladně bez problému. Otevřeno 9-17 hod

David
Super
V sobotu na budči měli otevřeno, známka bez nejmenších problémů v pokladně.

Pes
Na Budči zavřeno. Sympatická prodejnička Šopík za přejezdem v Zákolanech otevřená, ale známku neměli...

Jarda Beneš
Paráda...
byl jsem tam dnes. V pokladně byl velmi ochotný mladý muž. Známku jsem koupil bez problémů. Z mladého muže se vyklubal také průvodce, který opravdu věděl o čem povídá. Návštěvu jsem si užil, přestože se po přístupové cestě proháněly davy závodníků cyklistického závodu.

Petr
Bohužel..
V doporučené prodejně v Zákolanech zavřeno,přesto že jsem se držel šipek "prodej suvenýrů z Budče",na Budči nikdo.Mrzelo to mě ani ne tak kvůli známce,ale všeobecně se při pořádání poměrně populárního dálkového pochodu dal očekávat zájem o prohlídku i o nákup suvenýrů.....

Honza Pásler
Místo, kde na člověka dýchnou nejstarší české dějiny. Průvodce, starší pán, evidentně nadšenec, který velice poutavě povypráví o historii tohoto prastarého Přemyslovského hradiště. Hodinová prohlídka obsahuje seznámení s historií Budče, návštěvu rotundy sv. Petra a Pavla (nejstarší zachovalá stavba v ČR) i výklad u najzajímavějších hrobů na přilehlém hřbitově.Dojem pak trochu zkazily špinavé příbory v restauraci v nedalekých Zákolanech. Asi je to tím, že je Tonda Zápotonda k restauraci otočený zády.

magipriba
Znamku jsme koupili v SOPIKU,je to takove prodejni okenko s potravinami a zmrzlinou,lze zde take posedet u venkovniho stolu,obsluha mila. Nahore v pokladne u rotundy maji znamek take dost,prohlidka s pruvodcem a velmi zajimavym vykladem za 20,- . Rozhodne doporucujeme. Prijemna prochazka na Okor meri od rotundy po cervene 5,5 km,to je udaj z cedule.

S
Známka v Šopíku bez problému. Ze Zákolan je značení dobré - po šipce mezi domy, dále po červené do vrchu. Po krátké procházce jste tam :-) .

JirkaS
Známka dle nápisu na pokladně pouze v sobotu a neděli od 9 do 17 hodin. Jinak z náměstí v Zákolanech značení nic moc. Jediná orientace dle šipky mezi domy a po červené stále do vrchu. Po delší době co jsem šel po červené už jsem přestával věřit, že nějaký takový objekt vůbec existuje :), ale existuje. Až na vrcholu dojdete k cíli.

Mirka
Známka, k mému údivu, k dispozici i na zámku v Kladně.

Pinďa
Šopík
Šopík má vedle dveří uvedenou následující otevírací dobu. Po - zavřeno, Út-Pá 16-19, So 14-19, Ne 9-19. Na cedulce u rotundy je napsáno křídou, že mše je 28.10.06 v 10 hod. Tak doufám, že po mši bude alespoň chvíli přístupná i obyčejným nemšeňákům - okukovačům. Jinak doporučuji navštívit i přilehlý hřbitov. V rohu za kostelem je pochován historik Otto Urban. Jeho hrob je velice hezky a zajímavě pojatý. Info o Budči je na www.omk.cz

Kocour
Dostupnost téhle známky závisí na tom, jak berete sbírání známek vážně. Pokud vám stačí podívat se na rotundu
přes zavřenou branku a přečíst si stručnou historii na stromě, můžete ji sehnat prakticky celý rok na obecním
úřadě nebo v Šopíku. Pokud se chcete taky dostat dovnitř (i s průvodcem) a koupit známku na místě, musíte si
počkat na poslední víkend v květnu, letos konkrétně 27.-28., kdy už bude rotunda přístupná 9-16, poslední
prohlídka v 15. Dál bude otevřeno každý víkend a svátek až do prvního října, posledního prohlídkového dne.
Zaujala mě petice na blízké nástěnce u výhledu na Okořské údolí proti stavbě jakéhosi přemostění pro
dopravní spojení Kladna a Kralup nad Vltavou. To už je pro nás opravdu doprava tak strašlivě důležitá, že
budeme přemosťovat krásná přírodní údolí a stavět dálnice přes Posázaví?

Luboš
Rotunda zavřena. Pěkné místo. Známka spolu s brožurou o historii rotundy zakoupena v Šopíku u velmi ochotné
paní. Otvíračka do 19.00.

f
Rotunda byla zavřena, známka sehnána v Kladně.

Pekos
Klub náhodných tůristů
V sobotu jsme absolvovali první letošní výlet. Naše trasa vedla Ze Zákolan, přes Budeč na Okoř. Bohužel známku
jsme nezískali, o prodeji známek jsme se dověděli až na kopci u rotundy. Tak příště ! Jinak příjemná
procházka, vhodné i pro menší děti - ne na kočárek!. Doporučujem :o)) DÉLKA: cca. 4,5 km

Pavel Urban
TZ v Muzeu Kladno
Dnes jsem koupil chybejici TZ Budče v muzeu v Kladně.

Honza
Auto Míka je v rekonstrukci. Ale z druhé strany domu je obchůdek zvaný Šopík (provozují rovněž Míkovi) a tam
známku mají. Otevřeno téměř neustále. (Jen jsem to nezkoušel ve 2 hodiny v noci)

Myšák
Nádhera...
Rotunda i cesta k ní je nádherná, příjemné a klidné okolí... No a známku jsem dostal dole v
"Šopíku" v 18.50 večer, otevřeno do 19h, příjemná paní, navíc měla měkký chleba - v sobotu !
Neuvěřitelné. Doporučuji.

Garakus
Pekny vylet
je to opravdu pekny vylet si to vyslapnout z Okore pres Budec do Zakolan.Jen skoda ze dnes znamku nemeli.
Vedet ze ji maj v Kladne tak se tam jeste stavim. Jen poznamka: kdyz ji nemaj u rotundy, je dole v zakolanech
obchudekzvany "Šopik" alias prodejni misto auto Mika... ale dnes jim stejne dosli
:(vyletum zdar

Kaštan
Budeč
Krásné místo, vynikající a zasvěcený průvodce. Známku mají opravdu také na zámku v Kladně, kde je krásně
upravený park a zajímavá kaple uvnitř zámku. Je ale škoda, že zde neprodávají známku Kladna, když informační
centrum je zavřeno.

stanci
pro Barboru Matějkovou
Známky Budče lze získat v zámku na Kladně.V rotundě je otevřeno každý první a poslední víkend v měsíci od
9-16hodin,ale v případě bohoslužby se neprovádí.Příští bohoslužba je 31.8.Jinak je možnost prohlídky i s
průvodcem.Aspoň to tam tak píší,mi jsme měli smůlu jelikož tam byla právě bohoslužba:)

Barbora Matějková
Budeč u Zákolan
V neděli 20. července jsme vyrazili na Okoř pro známku, a protože blízko byla i další známka k získání vydali
jsme se tam, kopec dolů, kopec nahorů. Dorazili jsme na místo, které bylo hezké, byl to hřbitov s kostelíkem a
u toho nějaké stavení, nikdo zde nebyl, prostě pustina, jediné, co jsme zde získali (i když se to nemá) kus
plakátu, ale bohužel jsme tam byli dva lidé, kteří sbírají známky a plakát máme pouze jeden, ale pokusíme se
získat dvě známky. Takže bohužel jsme získali pouze jednu známku. Zatím se měj a přeji hodně štěstí při
sbírání a hledání.

Marta
Budeč u Zákolan
V pátek 13.6. jsme navštívili Budeč. Prohlédli jsme hřbitov, obešli rotundu, ale dovnitř jsme se nedostali.
Později (dole ve vesnici) jsme zjistili, že návštěva je snad možná 21.6, 29.6. a 28.9., bližší informace ve
Sládečkově muzeu v Kladně. V Kladně jsme našli muzeum, o kterém nám ve vedlejší galerii sdělili, že je
Sládečkovo, ale je zavřené. Určitě je dobré navštívit naši nejstarší historii, rotunda je zvenku pěkná s
několika různými slohy, ale je škoda, že není možno shlédnout vnitřek a nikde nejsou informace. V galerii v
Kladně jsme zakoupili publikaci o Budči.

Zbyněk
Budeč
Dnes (14.6.) jsem byl v Budči u rotundy, bylo zavřeno. Nad brankou k rotundě bylo napsáno "29.6. v
14:00". Jestli to je datum a čas, kdy bude otevřeno, to nevím. Místo to je ale moc krásné.

Soutěž s Maxiznámkami
Speciální ediceKlub TZ!!! Infocentrum a MuzeumTuristické suvenýry
Klub českých turistů logoKartografie Praha logoCentrum Paraple logoTuristika.cz logo

Rodinné Jeseníky

© TURISTICKÉ ZNÁMKY s.r.o. 1999 - 2019 - všechna práva vyhrazena Gappa - tvorba webových stránek