No. 624 - Budeč u Zákolan

Důležité přemyslovské hradiště s nejstarším zachovaným kostelem v České republice. Národní kulturní památka.

Navštívil jsem Budeč u Zákolan

Toto místo prodává také turistickou známku
Prodejna Šopík, Zákolany č.p. 17
Rotunda Sv. Petra a Pavla, Budeč u Zákolan (web)
CÍRKEVNÍ PAMÁTKY

03.08.2022 - dostupná s menšími problémy

Michal Kalousek
Re: TZ
Dobry den, prosim nevite jak maji v tom kafe otevreno? Jinak jakou verzi samolepky jste tam sehnal, tu starou kulatou bez qr a nebo jiz tu velkou samolepku? Dekuji za odpoved

Libor Douša
Prodejna Šopík zavřená trvale. TZ koupena v Café Pošta u paní, které majitel Šopíku známky přenechal. Hezká kavárnička s občerstvením a "odloženou pobočkou" České pošty. Rotunda přístupná tak 5x do měsíce. Rozpis u ní visí. Tak si tam vyšlápněte, hezkých 800 metrů.

Ladislav Harbáček
Z rotundy.

Veronika Žitníková
Na známku jsem se nejdříve ptala v Café Pošta, tam bohužel nevedou... Byla zde přítomna místní úřednice, která se nabídla, že zaběhne vedle na úřad (právě se konaly volby, takže bylo otevřeno), ale tam mají pouze vizitky. Přesto děkuji za ochotu. Nakonec jsme museli počkat do 11:30, kdy otevírá hostinec U Libuše, kde ovšem zaplatíte za starší typ TZ s malou známečkou 50kč...

Petr Cienciala
11.6.2020
Známku jsme sehnali v prodejně a pak šli do kopce k rotundě. Docela takové zapadlé místo. Nebýt této TZ asi bych tam nikdy nezavítal :-)

Kateřina Adéla Hájková
TZ nesehnatelná
Celkem zbytečná návštěva, všude zavřeno na rotundě, v hospodě, v samoobsluze COOP i v prodejně Šopík. Znova sem asi nepojedu, no asi, spíš určitě ne.

Richard Rienessl
TZ s problémy
V rotundě dnes nikdo nebyl, tak jsem hledal Šopíka. Díky Mapy.cz se mi to podařilo, i když to napřed vypadalo, že dům je nedobytný. Pán se sám náhle zjevil před domem a známku mi za 30,- Kč prodal. Kdo nemá apku, tak je to za žel. přejezdem hned vpravo.

Ondřej Kindl
Tz
Škoda že tam byla dneska svatba ale známku měli a místo pěkné až magické.

Antonín Sečkár
Tak Šopík opět zklamal (upřímně budova nevypadá, jako by vůbec někdy za posledních pár let byla otevřena), ale nakonec TZ zakoupena v hostinci U Libuše (č.p. 51), který není uvedený jako prodejné místo.

Lukáš Oliva
Známka
Znáka pořízena přímo na rotundě, ale pozor!
1. Když je prohlídka, tak v suvenýrech nikdo není.
2. TZ a tur. vizitek je už jen pár kusů.
Jinak rotunda hezká i s vyhlídkou do okolí.

Klaudie
TZ zakoupená v Hostinci u Libuše č.p. 51 bez problému i dnes o velikonoční pondělí. Byli jsme tam cca ve 14:30 odpoledne.

Antonín Sečkár
AČ je inzerováno otevření v sobotu od 14. hodin, ve 14:15 bohužel nikde nikdo. Tak snad příště.

Dan Havlík
TZ 624
TZ koupená v prodejně Šopík ve čtvrtek těsně před 18. hodinou. Ochotný pan majitel si v pohodě popovídal a ještě přidal zdarma výroční TZ 100 let kopané Sokol Zákolany

L+D+D+N Nesibovi
nedostupná. Měli jsme smůlu a čekala na nás pouze omluvná cedulka, že je zavřeno.

Otevírací doba Šopíku:
PO - zavřeno
ÚT - PÁ 16 - 19 hod.
SO 14 - 19 hod.
NE 9 - 19 hod. (12 - 13 hod. přestávka)

Vladimír Huml
Koupena cestou z Okoře do Zákolan, za zajímavé zvukové kulisy končícího alternativního "šíša" kempu vedle na slovanském hradišti... :-)

Ondřej Fiala
Vřele doporučuji
TZ k sehnání bez problému u průvodce, který byl velmi erudovaný a podal zajímavý výklad. Nejstarší dochovaná stavba (!) v ČR, jejíž jádro pochází z přelomu 9. a 10. století. Paráda!

Ondřej Červenka
COOP Zákolany
Známku Budče i výročku 100 let kopané koupíte také v COOPu na jakémsi náměstíčku v Zákolanech.

Libor Hoser
vse ok
vse v pohode, nakoupeno v sopiku, chlapek v pohode, znamek dostatek a jako bonus jsme si odnesli i slunecnici - zajiamvy nazev kopeckove zmrzliny, ale chutnala :)

Pardubitzer
Zakoupeno v Šopíku - otevřen v neděli odpoledne, super prodavač, známek okolo deseti, místo samo taky úžasné ;) vřele doporučuji

Libor
28.09.2011 - prohlídky rotundy s výkladem v rámci místních svatováclavských slavností. Vstupné pouhých 20 Kč, TZ v místě k dispozici na stánku Sládečkova vlastivědného muzea (u rotundy Budeč).

Tatík
Otevírací doba rotundy (prohlídky s průvodcem) je 9,30-17,00 hod., letos do konce září každou sobotu a neděli. My dnes v poledne byli pátí a šestí návštěvníci za celý weekend. Turistické známky a vizitky v pokladně, vstupné 20,- (10,-) Kč. Výklad opravdu fundovaný, klobouk dolů. Přístup po červené turistické značce ze Zákolan do kopečka po asfaltce.

lebka75
krásná procházka necelý kilometr od parkoviště příjemnou krajinou. Známka zakoupena v pokladně bez problému. Otevřeno 9-17 hod

David
Super
V sobotu na budči měli otevřeno, známka bez nejmenších problémů v pokladně.

Pes
Na Budči zavřeno. Sympatická prodejnička Šopík za přejezdem v Zákolanech otevřená, ale známku neměli...

Jarda Beneš
Paráda...
byl jsem tam dnes. V pokladně byl velmi ochotný mladý muž. Známku jsem koupil bez problémů. Z mladého muže se vyklubal také průvodce, který opravdu věděl o čem povídá. Návštěvu jsem si užil, přestože se po přístupové cestě proháněly davy závodníků cyklistického závodu.

Petr
Bohužel..
V doporučené prodejně v Zákolanech zavřeno,přesto že jsem se držel šipek "prodej suvenýrů z Budče",na Budči nikdo.Mrzelo to mě ani ne tak kvůli známce,ale všeobecně se při pořádání poměrně populárního dálkového pochodu dal očekávat zájem o prohlídku i o nákup suvenýrů.....

Honza Pásler
Místo, kde na člověka dýchnou nejstarší české dějiny. Průvodce, starší pán, evidentně nadšenec, který velice poutavě povypráví o historii tohoto prastarého Přemyslovského hradiště. Hodinová prohlídka obsahuje seznámení s historií Budče, návštěvu rotundy sv. Petra a Pavla (nejstarší zachovalá stavba v ČR) i výklad u najzajímavějších hrobů na přilehlém hřbitově.Dojem pak trochu zkazily špinavé příbory v restauraci v nedalekých Zákolanech. Asi je to tím, že je Tonda Zápotonda k restauraci otočený zády.

magipriba
Znamku jsme koupili v SOPIKU,je to takove prodejni okenko s potravinami a zmrzlinou,lze zde take posedet u venkovniho stolu,obsluha mila. Nahore v pokladne u rotundy maji znamek take dost,prohlidka s pruvodcem a velmi zajimavym vykladem za 20,- . Rozhodne doporucujeme. Prijemna prochazka na Okor meri od rotundy po cervene 5,5 km,to je udaj z cedule.

S
Známka v Šopíku bez problému. Ze Zákolan je značení dobré - po šipce mezi domy, dále po červené do vrchu. Po krátké procházce jste tam :-) .

JirkaS
Známka dle nápisu na pokladně pouze v sobotu a neděli od 9 do 17 hodin. Jinak z náměstí v Zákolanech značení nic moc. Jediná orientace dle šipky mezi domy a po červené stále do vrchu. Po delší době co jsem šel po červené už jsem přestával věřit, že nějaký takový objekt vůbec existuje :), ale existuje. Až na vrcholu dojdete k cíli.

Mirka
Známka, k mému údivu, k dispozici i na zámku v Kladně.

Pinďa
Šopík
Šopík má vedle dveří uvedenou následující otevírací dobu. Po - zavřeno, Út-Pá 16-19, So 14-19, Ne 9-19. Na cedulce u rotundy je napsáno křídou, že mše je 28.10.06 v 10 hod. Tak doufám, že po mši bude alespoň chvíli přístupná i obyčejným nemšeňákům - okukovačům. Jinak doporučuji navštívit i přilehlý hřbitov. V rohu za kostelem je pochován historik Otto Urban. Jeho hrob je velice hezky a zajímavě pojatý. Info o Budči je na www.omk.cz

Kocour
Dostupnost téhle známky závisí na tom, jak berete sbírání známek vážně. Pokud vám stačí podívat se na rotundu
přes zavřenou branku a přečíst si stručnou historii na stromě, můžete ji sehnat prakticky celý rok na obecním
úřadě nebo v Šopíku. Pokud se chcete taky dostat dovnitř (i s průvodcem) a koupit známku na místě, musíte si
počkat na poslední víkend v květnu, letos konkrétně 27.-28., kdy už bude rotunda přístupná 9-16, poslední
prohlídka v 15. Dál bude otevřeno každý víkend a svátek až do prvního října, posledního prohlídkového dne.
Zaujala mě petice na blízké nástěnce u výhledu na Okořské údolí proti stavbě jakéhosi přemostění pro
dopravní spojení Kladna a Kralup nad Vltavou. To už je pro nás opravdu doprava tak strašlivě důležitá, že
budeme přemosťovat krásná přírodní údolí a stavět dálnice přes Posázaví?

Luboš
Rotunda zavřena. Pěkné místo. Známka spolu s brožurou o historii rotundy zakoupena v Šopíku u velmi ochotné
paní. Otvíračka do 19.00.

f
Rotunda byla zavřena, známka sehnána v Kladně.

Pekos
Klub náhodných tůristů
V sobotu jsme absolvovali první letošní výlet. Naše trasa vedla Ze Zákolan, přes Budeč na Okoř. Bohužel známku
jsme nezískali, o prodeji známek jsme se dověděli až na kopci u rotundy. Tak příště ! Jinak příjemná
procházka, vhodné i pro menší děti - ne na kočárek!. Doporučujem :o)) DÉLKA: cca. 4,5 km

Pavel Urban
TZ v Muzeu Kladno
Dnes jsem koupil chybejici TZ Budče v muzeu v Kladně.

Honza
Auto Míka je v rekonstrukci. Ale z druhé strany domu je obchůdek zvaný Šopík (provozují rovněž Míkovi) a tam
známku mají. Otevřeno téměř neustále. (Jen jsem to nezkoušel ve 2 hodiny v noci)

Myšák
Nádhera...
Rotunda i cesta k ní je nádherná, příjemné a klidné okolí... No a známku jsem dostal dole v
"Šopíku" v 18.50 večer, otevřeno do 19h, příjemná paní, navíc měla měkký chleba - v sobotu !
Neuvěřitelné. Doporučuji.

Garakus
Pekny vylet
je to opravdu pekny vylet si to vyslapnout z Okore pres Budec do Zakolan.Jen skoda ze dnes znamku nemeli.
Vedet ze ji maj v Kladne tak se tam jeste stavim. Jen poznamka: kdyz ji nemaj u rotundy, je dole v zakolanech
obchudekzvany "Šopik" alias prodejni misto auto Mika... ale dnes jim stejne dosli
:(vyletum zdar

Kaštan
Budeč
Krásné místo, vynikající a zasvěcený průvodce. Známku mají opravdu také na zámku v Kladně, kde je krásně
upravený park a zajímavá kaple uvnitř zámku. Je ale škoda, že zde neprodávají známku Kladna, když informační
centrum je zavřeno.

stanci
pro Barboru Matějkovou
Známky Budče lze získat v zámku na Kladně.V rotundě je otevřeno každý první a poslední víkend v měsíci od
9-16hodin,ale v případě bohoslužby se neprovádí.Příští bohoslužba je 31.8.Jinak je možnost prohlídky i s
průvodcem.Aspoň to tam tak píší,mi jsme měli smůlu jelikož tam byla právě bohoslužba:)

Barbora Matějková
Budeč u Zákolan
V neděli 20. července jsme vyrazili na Okoř pro známku, a protože blízko byla i další známka k získání vydali
jsme se tam, kopec dolů, kopec nahorů. Dorazili jsme na místo, které bylo hezké, byl to hřbitov s kostelíkem a
u toho nějaké stavení, nikdo zde nebyl, prostě pustina, jediné, co jsme zde získali (i když se to nemá) kus
plakátu, ale bohužel jsme tam byli dva lidé, kteří sbírají známky a plakát máme pouze jeden, ale pokusíme se
získat dvě známky. Takže bohužel jsme získali pouze jednu známku. Zatím se měj a přeji hodně štěstí při
sbírání a hledání.

Marta
Budeč u Zákolan
V pátek 13.6. jsme navštívili Budeč. Prohlédli jsme hřbitov, obešli rotundu, ale dovnitř jsme se nedostali.
Později (dole ve vesnici) jsme zjistili, že návštěva je snad možná 21.6, 29.6. a 28.9., bližší informace ve
Sládečkově muzeu v Kladně. V Kladně jsme našli muzeum, o kterém nám ve vedlejší galerii sdělili, že je
Sládečkovo, ale je zavřené. Určitě je dobré navštívit naši nejstarší historii, rotunda je zvenku pěkná s
několika různými slohy, ale je škoda, že není možno shlédnout vnitřek a nikde nejsou informace. V galerii v
Kladně jsme zakoupili publikaci o Budči.

Zbyněk
Budeč
Dnes (14.6.) jsem byl v Budči u rotundy, bylo zavřeno. Nad brankou k rotundě bylo napsáno "29.6. v
14:00". Jestli to je datum a čas, kdy bude otevřeno, to nevím. Místo to je ale moc krásné.