No. 768 - Jurkovičova chata - Peklo

Chata architekta Dušana Jurkoviče na turistické křižovatce v malebném údolí řeky Metuje, jižně od Náchoda.

Navštívil jsem Jurkovičova chata - Peklo

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku
Infocentrum, Husovo náměstí 1225, Nové Město nad Metují

22.08.2023 - dostupná bez problému
20.08.2023 - dostupná bez problému

Ladislav Harbáček
Zakoupeno v infocentru v Novém Městě nad Metují.

wenzel
Peklo
Bartoňovu útulnu alias Jurkovičovu chatu jsme navštívili v sobotu v pozdějším odpoledni. místo je to nádherné, hlavně v jarním slunci a mladé počínající zeleni. Chata sama o sobě architektonický skvost. Tím ale pozitiva bohužel končí. Už při plánování výletu cca dva týdny předem jsem na uvedený kontakt psal o infotmaci ohldně upřesnění otevírací doby, která se na různých zdrojích rozcházela, na můj e-mail nikdo neodpověděl. Při samotné návštěvě nás velmi zklamala obsluha, když jsme neuvěřitelně dlouho čekali na kafe a pivo. Sice bylo plno, ale později, když už plno lidí odešlo a my chtěli zaplatit, pánové z obsluhy raději začali uklízet prázdné stoly, čistit a leštit všechno možné okolo.... no na zaplacení jsme čekali slabou půlhodinu a ani po upozornění se nic moc nezlepšilo. Tento přístup nám celkem pokazil jinak hezké odpoledne. Na dotaz, zda mají turistické známky nám bylo sděleno, že nemají (stejně tak se dotazovali hosté u vedlejšího stolu). IC v Novém Městě n/M bylo zavřené, takže další známka, pro kterou se budu muset vypravit do Rýmařova. Ještě zmíním, že z Pekla vede značená trasa k rozhledně Varta nad obcí Sendraž, a tato rozhledna by si také zasloužila vlastní TZ.

Josef Kotek
V Pekle TZ nemají a jak mají napsáno ani mít nebudou

Petr Pařízek
Prodejní místo
Známku jsem minulý rok schválně nekupoval v IC v Novém Městě s tím,že ji pak koupím přímo na místě.Bohužel jsem pro ni stejně musel do IC, protože přímo na chatě ji neprodávají.Stánek vedle jsem nezkusil.

Miloslava Blazkova
vizitky
Má peklo také turistické vizitky?

Lubomír Zemko
Známka
Známku na chatě nemají, což je škoda, protože je to opravdu hezké místo. A mají tam "pekelně" pálivá jídla :-)

Petr Cienciala
5. 8. 2021
Turistickou známku jsem koupil v infocentru v Novém Městě nad Metují a pak jeli do Pekla k Jurkovičové chatě. Je to čarovné místo i chata, proto tato pekelná tématika.

FCB
Známku
jsem nekoupil, budu muset pro ni zajet do Nového Města, protože kiosek byl zavřený a v chatě samotné ji nemají.
Jinak chata je moc pěkná a to zvenku i uvnitř. Šel jsem z Nového Hrádku údolím Olešenky, tak jsem se stavil jen na pivko a přes rozhlednu Sendraž jsem se vrátil zpět k autu. Pěkná procházka.

Richard Špilka
znamka
Známka koupena v Infocentru v Novém Mstě nad Metují. V útulně byla soukromá akce. Pěkná stavba i vycházka přírodou.

Veronika Žitníková
Zakoupena v íčku Nové Město nad Metují.

Radim Kubelka
známka
Známka zakoupena v kiosku. Rozhodně nedoporučujeme návštěvu v restauraci "útulna". Na jídlo jsme čekali hodinu a poté nám bylo sděleno, že na nás zapomněli a obsluha byla také katastrofální. Negativních recenzí na tuto restauraci je mnoho i na internetu. Nakonec jsme zvolili lepší volbu a to restauraci "Peklo", zde jsme byli spokojeni.

Michaela Veselá
V pekle
V Pekle takto v červnu ve všední dny stále žádný přetlak.Lze se pokochat, posedět a vyrazit zase dál. Dilema, jestli známku koupit v Útulně nebo v kiosku, lze rozseknout nákupem v IC v Novém Městě a je klid,

LukasZ
Známky
TZ prodávají v protějším občerstvení. V útulně se prý změnil majitel a prodej známek ještě nedojednal.

Standa
V Pekle jen v sezoně
Informace o prodeji známky v Bartoňově útulně není zcela pravdivá. Útulna má otevřeno i v zimě, ale známku neprodává, tu prodává stánek naproti a ten je otevřen jen v sezóně. Takže až někdy na jaře.

Barbora Burdychová
Nenáročná, klidná procházka z Nového Města na Náchod.
Známka dostupná v kiosku naproti chatě.

Roman
velmi milá obsluha a silné aroma k kuchyně.....seděli jsme u oběda sami dva a spousta čertů.....

thief
Peklo
Včera jsme využili lepšího počasí a vyrazili na výlet podél řeky Metuje. Cesta je asi 4 km dlouhá. V restauraci Peklo musím pochválit obsluhu, která nám umožnila se najíst na zahrádce, i když servírka byla sama na celou restauraci. Byla to hezká zastávka na cestě k rozhledně v Dobrošově.TZ v kiosku naproti restauraci.

Libor
17.07.2011 - TZ koupena v IC v Novém Městě, pěkné výletní místo, jen pro naše děti trochu moc klidné .-(

jerry720
Peklo
Na návštěvě v Pekle jsem byl v sobotu 28. 08. 2010. Pěkné a klidné místo v údolí Metuje stojí určitě za návštěvu. TZ jsem zakoupil ve stánku s občerstvením naproti chatě. Pod chatou je malý rybníček, který střeží zadumaný hastrman.

Petronelka
Je to tam pěkný. TZ jsme zakoupili v kiosku. Nezapomeňte se vyfotit s čerty :-).

alex
Peklo
TZ koupíte v Novém Městě nad Metují v info a do Pekla dojedete pohodlně autíčkem..Příjemné zchlazení během dusného dne..

michael
Nedávno jsem navštívil nádhernou chatu ,která je nedaleko města Nové Město nad Metují, ale proč to jsem píší. Po příchodu jsem rychle utíkal abych si koupil TZ do kiosku, ale ono bylo zavřeno. Tak jsem utíkal do chaty a tam jsem jsi konečně koupil TZ ale ZA 30 KČ . Jenom jsem na to chtěl upozornit !!!!

Lůca
Peklo je prostě nádherné! I v dusném vedru byla procházka podél Metuje krásná a osvěžující. Vřele doporučuji za návštěvu.

Iva
TZ jsme zakoupili v IC Nové Město nad Metují. Jelikož jemně poprchávalo bylo okolo chaty poměrně klidně a posedávalo tu jen pár houbařů. A na vše dohlíží dva čerti.

Lukan
nedostupná s problémy
V neděli 21.8.2007 bylo v Pekle pekelně lidí, dorazivších sem nezřídka vozy. Turistická známka v kiosku k mání nebyla, prozřetelností jsem nemusel čekat na tuto informaci odhadem 20 minutovou frontu. Známka v téže době nebyla ani na Šerlichu (28) ani na Jiráskově chatě Dobrošov (537). Celková úspěšnost tedy nižší.

Moti
Známku sme dostali bez problémů i s razítkem přímov Pekle, je to tam krásné, klavně ta cesta tam - my jsme šli po žluté mírně do kopce - a zpátky po červené podél řeky, doporučuju, je to krásná procházka =)

Honza Pásler
Chybička se vloudila
Jako prodejní místo je zde uvedeno (mimo jiné) Muzeum a infocentrum Peklo. Správně má asi být "Muzeum a
infocentrum Nové Město nad Metují"V Pekle, což je samota v romantickém údolí řeky Metuje, asi 5
km od Nového Města a 7 km od Náchoda se nachází bývalý mlýn, který byl ve 20. letech 20.stol. přestavěn
nákladem místního průmyslníka Bartoně na turistickou útulnu podle návrhu architekta Dušana Jurkoviče (autora
blízké Jiráskovy chaty, na Moravě pak staveb na Pustevnách nebo v lázních Luhačovice).Jinak rodina
Bartoňů, kteří byli za "první republiky" známými mecenáši turistiky (jejich spolupřičiněním
vznikla např. Jiráskova chata na Dobrošově), společenského života na Náchodsku byla známá i svým silným
sociálním cítěním (např. Bartoňův sirotčinec v Náchodě). Dnes opět vlastní zámek v Novém Městě nad Metují a
textilky v Náchodě a v Novém Městě.Peklo a okolí určitě stojí za návštěvu i teď v zimě, z Nového Města sem
vede málo frekventovaná silnička (5 km), podobná vede i z Lipí u Náchoda (2 km) nebo z Nového Hrádku (6 km).
Všechny tyto cesty jsou i v zimě chozené, takže ani bez běžek zapadnutí do sněhu nehrozí.A to, že
nešlapeme běžkařům do stopy je pro nás pěšáky samozřejmostí.

Petr Kožený
Proč u této známky není napsáno prodejní místo. Ne každý ví kde se chata nachází.

Shawadu
Návštěvu tohoto mimořádně kouzelného místa lze opravdu více než doporučit. Je to místo přímo magické.
Doporučuji i občerstvení Na ostrovech na žluté značce do Náchoda.

Fylkir
Zvláštní údolí
V posledním období se hodně mluví o stavbách pana Jurkoviče. A tady si jednu z nich můžete prohlédnout či
dokonce se tu zde i občerstvit. Za chatou je malý rybníček a u něj sedí kamenný vodník...v současné době ale
"pláče", protože má rybníček vypuštěný... Známku jsem si koupil ve stánku naproti chatě - a vydal
se dál proti směru Olešenky vstříc dalšímu dobrodružství.

Miloš Hůla
V Pekle
V restauraci v chatě Peklo známku neměli a všude jinde bylo zavřeno.

Petr Novák
možná nevíte
Možnánevíte že cesta, která vede do pekla byla puvodně stavěná jako zasobovací cesta pro tvrz Dobrošov.. je
sama o sobě historickým unikátem, jak u nás vypadaly cesty před válkou, mimochodem bez nějak dramatické udržby
se zachovala dodnes.Tudy se do tvrze Dobrošov přes krytý vchodový objekt měla dovážet skytě munice.Jen pro
poučení.Aspon to jsem se dočetl.

Petula
Ano, známky mají v kiosku kousek od útulny. Bohužel jelikož pršelo bylo zavřeno :( a v útulně známky nemají.

Eda
Znamku maji v kiosku pobliz Bartonovy utulny (nedaleko zastavky autobusu, ktery sem ovsem jezdi pouze v sezone
o sobotach a nedelich). Jinak souhlas s predchozimi prispevky - ackoli je to "Peklo", je tam
nadherne.

Ardbena
Skvělé místo, krásná chata. Dobrý tip na pěší výlet!

Kráčmerka
Byli jsme s kamarády o svátcích na Náchodsku. První den jsme se vydali z Nového Města nad Metují do Pekla a do
Náchoda po Jiráskově cestě. Bylo to fajn, až na ten děsnej stoupák právě za Peklem - to si s Jiráskem ještě
vyřídíme :oP. Po cestě pršelo, ale i tak byly u Pekla mraky cyklistů, takže je to asi vhodné místo i pro