No. 1395 - Kryštofovo Údolí - kostel sv. Kryštofa

Nejcennější historickou památkou Kryštofova údolí je raně barokní dřevěný kostel sv. Kryštofa. Kostel postavil v letech 1683–1686 Michael Schöbel, tesařský mistr ze Žibřidic, se svými čtyřmi pomocníky. Stěny i strop kostela jsou vyzdobeny patnácti malbami ze života Krista.

Navštívil jsem Kryštofovo Údolí - kostel sv. Kryštofa

Toto místo prodává také turistickou známku
Kavárna U Ježka, Kryštofovo Údolí 76 (web)
Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku Toto místo prodává také výletku
Hostinec U Kryštofa, Kryštofovo Údolí 26
Obecní úřad, Kryštofovo Údolí (web)
Toto místo prodává také turistickou známku
Ranč v Údolí, Kryštofovo údolí 7 (web)
CÍRKEVNÍ PAMÁTKY
Liberecký kraj/Liberec
50°46'22.03"N 14°56'1.11"E
2.982

Obrázek č. 1, Turistické známky, No. 1395 - Kryštofovo Údolí - kostel sv. Kryštofa

31.07.2023 - dostupná bez problému
28.05.2023 - dostupná bez problému
23.04.2023 - dostupná bez problému

Michaela Ťoupalová
Kryštofovo údolí
Tak toto byla jedna z nejhezčích vesnic, které jsem zatím navštívila. Nádherně upravené roubenky jsou všude, kam se podíváte, k tomu další zajímavosti ve formě místního orloje (ten sice mimo provoz), soch, pěkných autobusových zastávek s obrazy uvnitř a samozřejmě kostel, který uvnitř ukrývá nádhernou výzdobu. Podařilo se nám ho navštívit před bohoslužbou, která se koná každou neděli v 16:30, už asi půl hodiny předem byl kostel otevřen, a tak jsme ho šli omrknout. Je zde celkem dost možností, kde se občerstvit, ale my využili kavárnu U ježka, kde mají výborné domácí zákusky a koláče. TZ zakoupena zde, ale k sehnání byla i na Ranči v Údolí.

Ondřej Kindl
Tz
Známka v kavárně u ježka.

Vladislav Dušek
Tz
Do Kryštofova údolí jsem dorazil až večer takže kostel byl už zavřený a muzeum betlémů taky. Ale prohlédl jsem si orloj a nakoukl do márnice. Tz v hospodě U Kryštofa neměli, v penzionu Eva kde jsem bydlel takyne, takže si o ni budu muset napsat.

Josef Bušek
Kryštofovo Údolí
Do Kryštofova Údolí jsme přijeli 1.11.2019. V Kryštofově Údolí jsme byli několikrát ,ale 1.11.2019 jsme přijeli večer takže jsme tu nic nenavštívili šli jsme totiž do restaurace na Svatomarninskou husu.TZ už mam z dřívějška. Doporučuji toto místo navštívit ,ale když je světlo.

Antonín Sečkár
Kryštofovo údolí
Do vsi jsme bohužel dojeli až po setmění, takže z kostelíka jsme si kromě siluety moc neužili, ale vynahradil nám to krásný orloj. Nechápu, že se o něm v popisku a v komentářích skoro nepíše. TZ bez problémů v hospůdce U Kryštofa.

wenzel
Kryštofovo Údolí
Pěkná vesnička, především její "centrum". DOminantou je místní dřevěnný kostelík sv. Kryštofa a i pokud se zrovna nekoná bohoslužba, je skrze mříž nahlédnout dovnitř. Hned vedle kostela je márnice, kam se dá přes mříže také podívat. Za navštívení určitě stojí také keramická dílna hned pod kostelem, sluneční hodiny vedle keramické dílny a dům řemesel. TZ pořízena v nádherné budově kavárny, ale těch nádherných budov a domků je v K. Údolí více. Kdo z vás by chtěl také razítko, máte 2 možnosti: v keramické dílně, ale toto razítko je s motivem dílny, nikoli K. Údolí, nebo v domě řemesel, ale tam dávají razítko pouze tomu, kdo si něco zakoupí. A je úplně jedno, že tam člověk do kasičky hodí pár korun jako dobrovolné vstupné, i tak razítko nedostane :-( Velká škoda byla ta, že po dobu naší přítomnosti poprchávalo, bylo zima a mlhavo.

Václav Toth
Zakoupeno v Hostinci u Kryštofa hned pod kostelem. Kouzelná vesnička se spoustou atrakcí pro lidi z města.

Radim Kubelka
Údolí
Krásné údolí, na motorce se nám jelo pěkně:). Známka zakoupena ve stánku se šperky.

Aja
známka za 35,-
Zakoupeno za 35,- v kavárně U Ježka. Budiž jim těch 5,- navíc přáno za krásné prostředí prvorepublikové kavárny.

Standa
Dostupnost
V první den roku známka bez potíží zakoupena v stánku s ručními šperky vedle orloje v Kryštofově Údolí.

Pavla
znamka
znamka zakoupena na obecním úřadě, i pohlednice. Městečko je malebné a laděno na stejnou notu. Domy upravené a typické, krásně zapadnou do krajiny. Kostel s hřbitovem moc hezký, orloj nápaditý, krámek s keramikou milý. Typická obec, roztažená podél silnice, jak tomu na horách bývá. Stojí za to dojít nebo dojet až za údolí, kde je krásně vidět vysoký železniční viadukt. na opačném konci pak vede cesta k transbordéru Chrastava-Andělská hora. Tento přístup ze strany Kryštofova údolí není nikde značen, ani jsme to neobjevili na mapě obce, která je umístěna na několika místech v obci. Kavárna u Ježka nás občerstvila na další cestu. Krásné místo.

Luboš Čmuchal
Dostupnost
TZ jsem sehnal v hostinci u Kryštofa. Ranč v Údolí jsem nezkoušel. Muzeum betlémů překrásné, to samé muzeum řemesel ale TZ nevedou. Proč??? A další proč?, o víkendu do KÚ jedou jen 2 autobusy za den a zhruba každou 2 hodinu vlak. Ve všední den, každou hodinu alespoň 2 autobusy z Liberce, když KÚ žije v mimo sezoně více méně jen o víkendu a až od 11-12 hodin.

JardaM
U Kryštofa nemají
V Hospodě U Kryštofa nemají. Krámek s korálky zavřený. Obecní úřad již také.

Martin Průcha
Dostupnost
Známka zakoupena v hostinci U Kryštofa za běžných 30 korun. Krámek s korálky byl zavřen, keramika vedle neměla. Nádherný orloj a taky štěstí, že jste stihli odbijení poledne.

Lukáš Kolomý
znamka
Známku jsem koupil v Hospodě u Kryštofa.. Velice neochotny personál.. známka za 35 Kc..

hlodavec
9.8.2014
Dnes známka koupena v krámku se suvenýry hned vedle pěkného orloje. Na pivo doporučuji do restaurace U Kryštofa naproti orloji. Točí Svijany 11, 12 a 13černou. Jinak couráčci do a z Liberce už jezdí, takže spojení se světem veřejnou dopravou je.

Ladislav Svoboda
Kryštofovo Údolí
Tenhle weekend opět Údolní pouť, chodí se pěšky dva kilometry. Kostel s márnicí jen k nahlédnutí. orloj v trafostanici je hezký, malebné je ostatně celé údolí. Turistické známky měli v kiosku u prodejny keramiky.

Eda
Kryštofovo Údolí - krásné místo, obludné spojení
TZ jsme koupili pod orlojem v prodejně suvenýrů, které vládne podnikavá, ale velmi příjemná paní, od níž jsme dostali i vstupenku do nedalekého domu řemesel. Jinak doporučuji všem aspoň krátké zastavení ve zdejším kostele (který je vyobrazen na TZ, ale většina návštěvníků obce jej míjí bez povšimnutí) a také muzeum betlémů, kde je instalována i malá expozice k historii obce (ve stejném objektu je i slušná restaurace). Velmi příjemné prostředí nabízí zdejší "Prvorepubliková kavárna" (tak se ten podnik skutečně jmenuje). Ovšem prohlídka kostela a muzea betlémů nás pohltily natolik, že jsme k domu řemesel dorazili až kolem 16. hodiny a když jsme hodlali vstoupit dovnitř, zastoupili nám cestu provozovatelé a dali nám najevo, že "kvůli nám už to rozsvěcovat nebudou" - takže zatím nevíme, co je uvnitř :-( Ovšem vstupenka údajně platí celý rok, tak to ještě možná stihneme :-) Jako jedinou zásadní slabinu Kryštofova Údolí vidím nemožné spojení - i když železniční trať do Liberce byla opravena, vlaky zde stejně nezastavují, a jediná linka, která sem velmi sporadicky zavítá, je městský autobus č. 16 z Liberce, který bývá neskutečně přecpaný a ještě na něj musíte mít předem zakoupenou jízdenku na libereckou MHD (lístek do K.Ú. stojí 24,- Kč). A navíc pozor - ne všechny autobusy č. 16 dojíždějí až do K.Ú. (třeba předem zkontrolovat jízdní řád)!

Milan Urban
Orloj
Krásné prostředí, TZ zakoupena díky velké ochotě pana starosty, který šel se mnou na obecní úřad a známku mi prodal. Jinak bych ji asi nesehnal. Bylo to asi v 17:30 , takže ještě jednou mu chci poděkovat. Orloj je super.

Ivo
Pořád stejně?
Koukám, že na situaci z roku 2011 se nic nezměnilo - známka je ke koupi v suvenýrech u orloje, které stále nejsou oficiálním prodejním místem. Navíc tu mají i TZ 1159 a 1870.

jerry720
Vyprodaná známka.
TZ byla dne 28. 08. 2012 ve stánku s ruční keramikou vyprodaná, dle sdělení pána ze stánku by další zásilka měla dorazit do konce týdne, bohužel to nedokáži potvrdit, protože jsem se na toto místo potom už nedostal.

Michal Dlask
Kryštofák
Krásné místo, ale teď špatně dostupné - uprostřed obce je stržený most a nový se ještě nezačal stavět - takže se nikam dál nedostanete ! Jinak Penzion U Elišky - jídlo dobré, ale dlouho to trvalo, málem nás sežraly vosy :-(

veselka
Kryštofovo údolí je krásné, ale s některými službami jsem byla zklamaná. Známky v hostinci u Kryštofa nevedou, navíc obsluha se podivovala nad tím, že chceme jíst a podle toho to i tak vypadalo. Knedlíky jak špalky, torteliny nedovařené. Na jídlo si zajděte raději někam jinam. Známku jsme nakonec koupili ve stánku s drobnými suvenýry ( je jako známkové místo neoznačeno) vedle úžasného orloje.

Spancha
Byla jsem zde ve čtvrtek - v hostinci mi řekli, že TZ nevedou, muzeum betlémů je otevřeno pouze o víkendu a obecní úřad má úřední dny v pondělí a ve středu. Asi jsem měla smůlu, na někteých místech bych zavedla automaty na TZ, kam člověk hodí mince a požadované vypadne, aby se nemuselo nikoho obtěžovat:)

Petr
Známka sice nebyla,moc se mi omlouvali,že byla vyprodána včera(28.12.) a že zase bude zítra.Zamrzelo to,ale stát se to samozřejmě může.Navíc při půvabu místa si člověk znovu musel uvědomit,že turistika se nedělá kvůli známkám a že jsme zde určitě nebyli naposledy.Navíc,více než bohatou náplastí za malinké zklamání se známkou nám byl pohled na nasvícený Jírův betlém i osvětlený orloj v mrazivém zimním podvečeru,což byl zážitek "za všechny známky světa":-)

vláďa
Do Kryštofova údolí jsme šli z Ještědu, přes Novinu, kde je k vidění nádherný do oblouku stavěný železniční viadukt. Za zhlédnutí stojí nejen kostel, který byl díky svatbám dnes otevřený, ale i místní vesnický orloj. Restaurace U Kryštofa je v rekonstrukci, ale hned vedle orloje si starší příjemný manželský pár otevřel krámek s keramikou a tam mají známek dostatek.

Pinďa
Dvě kliky
První - středa je zavírací den, ale hospodský fungoval. Nevím jestli uvnitř, ale venku určitě.Druhá - koupil jsem poslední TZ

mike bike
Hostinec zavřen,obecní úřad zavřen.Orloj boží navíc nás provedli i muzeem betlémů skvělý výklad a nádherné exponáty -bavilo to i moje dve malé děti .Příjemná obsluha a dobrý ceny v restauraci (kousíček pod orlojem -bohužel si nemohu vzpomenout na název).Resimé : známky nemám přesto sme si to užily.P.S. na parkovišti je pěkné hřiště pro děti.

sskalda
S dostupností v hostinci u Kryštofa je to dost problematické,středa,čtvrtek zavřeno ostaní dny až od 16,00 kromě soboty a neděle.Jenže turisté chodí v sezoně i ve všední dny a tak si mohou o TZ jen zdát.....

Janina
orloj, aquadukt
Nečekaně jsme navštívili tuto vesničku a moc se mi tu líbilo. Orloj byl pěkný a aquadukt ještě hezčí. A zrovna na něm projel i vlak.

zde
údolní pouť
Pouť reklamovaná obcí skoro rok předem a nejsou schopni se na ni připravit zásobou TZ ? Za to cenou jak vstupného, tak i většiny pitiva a jídel si vše vynahradli. Já osobně bych tuto vesnici navštívil jedině kvůli překrásnému viaduktu.

Jitka M.
Zrovna tu probíhala Údolská pouť, která se tu koná pravidelně poslední víkend v červenci. Proto mě velice zarazila nepřítomnost turistické známky, když na tuto pouť rok co rok dojíždí plno turistů, nebyla jsem totiž jediná, kdo známku sháněl, ale jinak pouť nádherná a tato obec taky, určitě stojí za návštěvu

biggles
Lokalita
nádherné místo, ideální na rodinou turistiku byi jsme nadšení.

Honza Pásler
Výňatek z informace p. starosty Kryštofova Údolí
(Ze 7.2.2007)"Známka s č.1395 skutečně vyšla a v prodeji je zatím jen na obecním úřadě v Kryštofově Údolí. Zatím nemáme žádné informační středisko, ale v sezóně bude zřejmě k mání i v obchodě potravin a v místních restauracích.Úřední hodiny jsou pondělí a středa 8,00 - 17,00(12,30 - 13,30 přestávka),ale jsme tu již od 7,00. Po telefon.domluvě je možné i v ostatní dny 7,00 - 15,30(pátek do 13,30)."