No. 238 - Landštejn

Původně románský, později gotický strážní hrad na Moravsko - Rakousko - Českém pomezí, dnes monumentální zřícenina v hlubokých lesích České Kanady.

Navštívil jsem Landštejn

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku
Landštejnský dvůr (web)
Toto místo prodává také turistickou známku
Hrad Landštejn - pokladna (web)
HRADY

02.07.2023 - dostupná bez problému
08.05.2023 - dostupná bez problému

Ladislav Harbáček
Zakoupeno na pokladně hradu.

Jana Martincová
Známka
Dnes byla za 40 kc.

Jan Johánek
TZ 238
V Landštejském dvoře prodávají za předražených 50 Kč.

Antonín Sečkár
Známek na pokladně dostatek. Hrad je super, bohužel momentálně zčásti pod lešením, ale lepší, než aby se nechal chátrat.

Petr Cienciala
31. 8. 2019
Toto místo jsme ohodnotili jako vřele doporučuji i když jsme přišli akorát na závěr otvírací doby a prohlídku už nestihli. V pokladně jen koupili TZ a hrad alespoň obešli. Pěkná turistická trasa s dalekými výhledy.

Michaela Ťoupalová
Landštejn
Pro mne zatím nejlepší zřícenina, kterou jsem navštívila. Jednak je zde mnoho možností k prolézání, spousta zákoutí, nějaké místnosti a výstup na věž, která slouží jako rozhledna, ale především krásně upravený příkop a vstup dělá z toho hradu romantické čisté místo vhodné k odpočinku. Na pokladně byla na rozdíl od předešlého komentáře velice ochotná a milá paní, TZ měli. Náhodou jsme zříceninu navštívili v den, kdy byla možná prohlídka maličkého sklepení, kde jsme se dozvěděli pár zajímavostí navíc. Celkově je hrad ve velmi zachovalém stavu a rozhodně stojí za návštěvu.

Karel
Restaurace Landštejnský dvůr
Známku inzerují i na nástěnce v restauraci Landštejnský dvůr. Opravdu jí tam i mají (za 40 Kč), ale... měl jsem pocit že to je jen jakýsi doprodej. Takže dávat zde zaručený tip kde TZ sehnat mimo sezónu si netroufám.

Veronika Žitníková
servis
Hrad je obrovský a nádherný, tomu není co vytknout... Ohledně obsluhy už je to horší. Paní v pokladně není úplně příjemná, tz nemají a mít nebudou, tento rok určitě. Nechápu proč, asi se bojí, že by se přes zimu zkazily. Podotýkám, že dnes (sobota), bylo krásně, my jsme dorazili ráno, kolem 11h parkoviště praskalo ve švech, lidí doslova davy.
Provozovatel by se měl zamyslet.

wenzel
Landštejn
Jedním slovem nádhera. Jednoznačně nejkrásnější zřícenina, kterou jsem doposud navštívil. Vstupné za 70 korun mi vzhledem k tomu, co je k vidění, přijde až nízké. Hned naproti pokladny je zajímavá expozice. Nejprve jsme hrad obešli zvěnčí (směrovka hradní příkop). Už zde je toho dost k vidění. To nejepší se ale skrývá uvnitř. Monumentální vnitřní prostory, mnoho zákoutí- a pak to hlavní- téměř nekončící putování po schodech kamsi vzhůru, nejprve na "malou" terasu, ze které je nádherný výhled jak do okolí, tak na nádvoří hradu. Tento pohled dolů do nádvoří se nebojím srovnat s pohledem do římského kolosea. A pak schody pokračují na vysokou věž, ze které se naskýtá nádherný pohled do okolí. I přes davy lidí zde bylo nádherně. Na Landštejně jsem rozhodně nebyl naposled!

Jan Ladislav Lác
Nádherný hrad na nádherném místě. Známku jsem zakoupil na pokladně, byl jich tu dostatek. Jako bonus tu v době naší návštěvy proběhla moc vtipně provedená ukázka šermu.

Petr Dolejš
Moc pěkné
Navštíveno v srpnu 2015,prohlídka je samostatná,mohutný hrad,ale moc pěkný a ta vyhlídka z něj fantastická..

Turista
Landštejn
Pozor, v neděli 11.10.2015 měli k dispozici již poslední dřevěnou známku. Protože mají otevřeno jen o víkendech do konce října, tak se dá očekávat, že známky budou objednány až na jaře.

Kadlík Voprcálek
jedním slovem - nádhera!!!!!!!!!!!

Pavel Kopřiva
Landštejn
Mnou asi nejvíce navštěvovaný hrad a to asi proto, že je v blízkosti mého bydliště. Nádherné sídlo s pěknou vyhlídkou z hradní věže na okolí.

Jan Urban
Úžasný zážitek
Jestli něco FAKT stojí za vyzkoušení, tak to je střelba z luku a kuše...
btw. známku měli :-)

Nela Beranová
Zajímavý hrad
Prohlídka bez průvodce, ale o to víc si ho můžete libovolně projít a prozkoumat. Známka zakoupena v pokladně.

Adéla Zemanová
TZ zakoupena bez problémů na pokladně :) moc krásný hrad, vřele doporučuji navštívit :) !

Pavel Kuzebauch
Hrad jsem navštívil již po druhé, ovšem nyní bylo o dost více lidí. K hradu nemám výtek, pouze k občerstvení uvnitř hradu - prodávat za 15 Kč studený párek v rohlíku a ještě odpovědět, "a co jako... když si nepočkáte..." tak to mi hodně vyrazilo dech :(. Škoda toho - ale byli to zřejmě nějací brigádníci...:-(

štěpán vorlíček
hezký hrádek,TZ má pěkný obrázek.

Libor
21.08.2010 ) TZ bez problémů v kase (paní mi řekla, že mají posledních 30 ks a že odpoledne už určitě budou pryč), hrad je to opravdu pěkný

jerry720
Landštejn
Pěkná a rozsáhlá zřícenina hradu, z hradní věže je pěkný výhled do krajiny České Kanady. Prohlídka je bez průvodce (huráá) a vyjde na 60 kaček pro dospělého. TZ zakoupena bez problémů v pokladně, měli tam i 3 VTZ. A paní v pokladně byla milá a ochotná ...

Honza Pásler
Rozsáhlá zřícenina, prohlídka bez průvodce za 60,- Kč. TZ nová (se samolepkou).

feli
Nemají
..........a cestovateli ani řidičku v metru, určitě by vyjela na nástupiště.

Cestovatel
Nemaji, ale moc krasny vylet
znamku nemaji, pani v pokladne by se mela zamyslet nad jinou praci, ktera by ji uspokojila, napriklad ridicka metra, aby se nemusela setkavat s lidmi :)

Petr M.
Při procházce směrem k přehradě jsme na stromech viděli divné barevné značky. Později jsme zjistili, že je v okolí vybudovaná biatlonová trať.

David
pěkná zřícenina hradu jen škoda že za deště se nedá moc fotit a další co mě vadilo tak parkovné je na 30/hodinu a tak pokud se člověk zdrží tak ho to výjde na velký peníz

vlada
nádherná zřícenina,určitě stojí a to ji navštívit,pěkný výhled z věže.známka k sehnání u vchodu na hrad.mají ji i na parkovišti pod hradem ale chcou tam za ni 30kč.

Honza
Landštejn
Moc hezká zřícenina určitě stojí za shlédnutí a výlet na něj se mi moc líbil, jenom škoda, že pršelo. Paní v pokladně neutrální ani milá ani nepříjemná, ale známku měla a dokonce i nějaké výroční, ale ty nekupuji.

Petr
Nádhera, auto jsme nechali ve Starém Městě a udělali si malý výšlap lesem, výborná procházka, zřícenina je perfektní a jako bonbónek navdch občerstvení přímo na hradě za lidové ceny.

Katka
Landštejn
Je to opravdu moooc moooc pěkný hrad, resp to co z něj zbylo. Moc krásně to opravili aby to nespadlo uplně, doporučuji vyšlapat až na nejvyšší věž, stojí to za to, i shora podhled na ten hrad dolu. ;) Zříceniny většinou moc nemusim, ale tohle mě opravdu nadchlo. Tak výletu zdar!

Niki
Nazdárek cestovatelé!!!!Landštejn je opravdu nádherný hrad a ta prohlídka fakt stála za to!! Nejlepší je, že si to můžete projít sami a být tam jak dlouho chcete, fakt supr, vřele doporučuji......:-) Až teda na tu protivnou babu u kasy, hnedka bych jí vymněnila.........:-/ Ale určitě je to boží výlet!!!

Marika
Ahojky všichni, na Landštejně neni moc příjemná paní. Hrad je krásný, za výlet určitě stojí. Pozor na zákaz stání(zastavení) v obci, značka je umístěna hned na začátku. ještě před placeným parkovištěm.Nenechte si ujít lukostřelbu.

Jan Záhora
Nevěděli ani, kdy známka bude dostupná

Véna
Při krásném počasí, ideální výlet. Vstupné standartní, výhled ohromující:-) doporučuji v podhradí navštívit venkovní hospodu s výbornými pstruhy dělaných na několik způsobů.

Lenka
Landštejn, je nádherný hrad.Mého syna úplně "dostal" a to nemá rád, když ho "tahám" po všech možných zámcích a historických místech. Paní na pokladně byla velice nepříjemná, ale jak to tady tak čtu, tak nejsem jediná, která si stěžuje.

Lukáš
Ochotná kastelánka
Známku jsme viděli ve vitrínce, ale paní kastelánka na nás velice hnusně vyjela že je zavřeno a ať vypadneme (byli jsme tam 5.10. odpoledne). Poprosil jsem o prodání známky stím, že bydlíme 250 km a těžko sem zajedeme o víkendu a stejně nás poslala .. pryč. Opravdu nás naštvala - naštěstí jsme si náladu zlepšili v nedalekých Slavonicích, kde jsme v místím infu ukořistili dokonce 3 známky najednou - město, pevnost a premiovou znamku

Ivana
Známku nemají, čekají na dodávku.. Paní v kase moc milá není a studijní průkazy prohlíží až do konce... Jinak hrad je ale opravdu mocný a každý si lehce udělá představu o tom jak mohl kdysi vypadat. A zaparkovat je lepší na kraji cesty kousek od parkoviště.

Raduš
Zbláznil se mi počítač, omlouvám se za namnožené příspěvky - webmaster třeba umaže :-)

Hrad je moc hezký, stojí za to, ale TZ nemají - podle paní v kase vyprodáno :-(

Hradmoc hezký, ale TZ nemají :-(

Jan Neudert
Pokud se budete chtít u hradu Landštejn občerstvit, zajděte do hospůdky jménem Holubník. Posezení na její zahrádce bylo v parném létě velmi příjemné. Jídlo a pití výborné a hlavně sympatická obsluha.

Adam Léhar
Landštejn stojí za shlédnutí, ale pozor na zlodějské parkoviště pod hradem, kde chtějí 30,- Kč za každou hodinu. Vzhledem k tomu, že jsme si šli projít tzv. Lanštejský okruh po zelené turist, značce, tak by nás to přišlo pěkně draho. Proto jsme zaparkovali o 50 m dále na okraji silnice.

Aneta
Landstejn
Znamku sem koupila bez problemu ... :) Landstejn je nadherne misto, prijeli sme tam na kole a stalo to za
to!!!!

Martin
Známku Landštejna sice neměli, zato zde mají 7 různých výročních známek, věsmes různí pánové :)

Rena
v době naší návštěvy známku neměli, prý jsou objednané - leč nedodané, hrad stojí za pořádnou prohlídku; paní
kastelánka zaslouží obdiv a díky za péči o tuto památku

Ardbena
Známek měli dost a paní v pokladně byla velmi příjemná a ochotná!Návštěvu hradu velmi doporučuji!

Ivo Poracký - Ostrava
letos o dovolené jedno nic ze tří kulových
Bohužel, ale zásobováni známkami vázne! Náše sběratelská úspěšnost je tak na 75 %. Máme jich 24 a bohužel
známka z Landštejna mám chybí. Velice protivná paní pokladní nás odbyla, že známky nejsou a ještě nás nátáhla
na vstupném! Koupili jsme si jiný suvenýr a pohled do krajiny i na přehradu stál za to. Ve venkovním bufetu u
parkoviště jsme se občerstvili a vraceli se zpět do Telče kde trávime už poněkolikáté super dovolenou.
Prázdniny v Telči s večerními koncerty žádné moře netroufne! A v Telči známky jsou!

Andrea
Známku bohužel neměli. (Paní pokladní tvrdila, že ji nemají už delší dobu.)