No. 1649 - Město Lišov

Město Lišov leží na pahorkatině, která odděluje kotlinu českobudějovickou a třeboňskou. Nejvyšším místem této pahorkatiny je kóta Větrník, ležící v nadmořské výšce 566 m. V Lišově je Muzeum Františka Miroslava Čapka.

Navštívil jsem Město Lišov

Toto místo prodává také turistickou známku
Městská knihovna, Tř. 5. května 129, Lišov

04.08.2023 - dostupná bez problému

Michaela Ťoupalová
Lišov
Co se týče muzea, je bohužel v žalostném stavu, tak, jak je prezentováno na webu už opravdu nevypadá. Každopádně, po zavolání nám pán ochotně otevřel, co se dalo, ukázal a k některým exponátům řekl i pár informací. Nakonec ukázal kufr po babičce, z kterého tahal zajímavé netradiční předměty. Známky zde již neprodávají, ale měl tu poslední dvě ještě z doby, kdy tu sídlila knihovna, takže tam na někoho ještě jedna z 30 Kč čeká :) . Samotné město nemá co nabídnout, krom horní části s pěknými rybníčky tu není nic. My se vydali na okruh k rybníku Koníř, kde se dá v sezóně vykoupat (převlíkárny, plážička, mola, přístřešky) a poté dále po zelené a červené až k Locus Perennis (i zde se dá posedět a odpočinout v přístřešku) a zpět do města.

Štěpán Šafařík
Známka zakoupena v knihovně za 30 KČ.

Pavel Coufal
změna adresy
Knihovna se přestěhovala do nové budovy MÚ na adresu
5. května 139/156, je tu i infocentrum pod které spadá muzeum.

Ladislav Harbáček
Z knihovny.

Kamil Přenosil
Zavřené muzeum i IC
V pátek 30.7.2021 kolem poledne jsem marně sahal na kliku asi u 4 různých dveří v areálu muzea. Všude bylo zamčeno, i když měli mít otevřeno - dle cedule u hlavního vchodu od 11:30 do 13:30. Škoda, dvůr u muzea i blízký kostel jsou pěkné.

Lenka Richtrová
:-)
TZ zakoupena v pondělí 20.7.2020 v IC-knihovna, muzeum. Tř.5.května 129/136 (hned pod kostelem)

Stanislav Staněk
Známku prodává také místní knihovna, která je stejně jako muzeum v budově bývalého Schwarzenbergského špitálu. Otevřeno je tři dny v týdnu, informace na webu jsou pravdivé. Známka za 30 Kč.

Jan Hejna
14.12.2017
Turistická známka zakoupena lehce po 10 hodině dopoledne. Muzeum pěkné. TZ za 30 Kč.

Jan Pásler
Zavřeno, dovolená.

Libor Marek
08.10.2016
Poděkování do Lišan! Muzeum normálně již po sezoně zavřené, ale jelikož byly v budově volby, paní nám muzeum otevřela mimo otevírací dobu. Ještě jednou díky!

Aleš Strouha
Turistická známka koupena v pondělí cca ve 13:00 v knihovně. Bez problémů.

Vladislav Stárek
Líšov
Bez problémů zakoupena u ochotné paní v muzeu, kde je nyní instalována pěkná výstava k výročí Sokola Líšov.

J. Večerka
Hrací válečky do strojků Edison
Nabízím 37 válečků, včetně krabiček, ve dvou originálních kartonových přihrádkových krabicích. Strojek si na naší chalupě někdo vypůjčil, atd.....

Eva Kunešová
Muzeum F.M.Čapka.
Podařilo se nám přijet asi 7 minut po 14.hodině v lichou sobotu,ale naštěstí průvodce zdrželi přátelé a tak jsem byla úspěšná.

ricci
Známku jsem sehnal až na podruhé. Klasická situace. Poprvé jsem byl v Lišově v sobotu odpoledne a zjistil jsem , že muzeum je v rekonstrukci a náhradní místo (knihovna) je otevřené pouze omezeně ve všední den. Co pak je takový problém známky prodávat např. v restauraci nebo v obchodě s každodenní otevírací dobou. Je k naštvání, když se do místa vypravíte a narazíte na zavřené dveře jediného prodejního místa. Jak jsme se ale s paní v knihovně shodli, je to o lidech. Osoba, která to má v Lišově na starosti, tvrdí že to stejně nikdo nekupuje, tak co. Opak je pravdou.

Zuzana
V Lišově jsem strávila tři krásné roky na internátě a tamním nábytkářském učilišti. Dnes se věnuji oboru tam získanému soukromě a na Lišov mám samé krásné vzpomínky... Vyšla jsem ze třetího ročníku v roce 1990 a včera se po dlouhých letech do Lišova vrátila spolu s mužem. Našli jsme si přenocování v penzionu Fisher kousek od náměstí a společně prošli snad všechna místa. Tam, co jsme měli tělocvičnu, je dnes krásná vinárna, v místě našich "prváckých" dílen je nyní muzeum a knihovna :) Ale město se hodně změnilo k lepšímu a zároveň některá místa zůstala nezměněna, což mne mile překvapilo, krásně se vzpomínalo... TZ jsme koupili v podatelně MěÚ, velice milá paní nás zasvětila do všech změn, společně se mnou zavzpomínala na vše možné a na památku jsem dostala pohlednice a vlaječku města - však už má čestné místo u mně na mé čalounické dílně... Doporučuji i okolí města, některé vycházkové trasy jsou nádherné...

Michal
Muzeum v rekonstrukci - ale známka lze zakoupit v knihovně - je to ve stejné budově.

Vysočina
otevírací doba ...
Muzeum v opravě --- otevřeno pouze Po - St - Čt

mares2000
Do Lišova jsem se dostal v sobotu kolem 16h a tak jsem měl smůlu.(Kdo pozdě chodí...).Bohužel i muzeum hracích strojků je zavřené,neboť pan majitel zemřel a co bude dál se prý zatím neví.

Eda
Malá oprava přechozího textu: vypadl mi kus textu - chtěl jsem napsat, že jsem si odnesl zajímavý zážitek - nikoli nábytek - asi jsem nechtěně vygeneroval nejhumornější zápis na těchto stránkách :-))

Lišov - příjemné překvapení
23.8. - Známky bez problémů k mání. Muzeum F.M. Čapka i dobře zásobené infocentrum (s příjemnou obsluhou) se nacházejí v budově bývalého schwarzenberského špitálu nepříliš daleko od autobusové zastávky Lišov - pošta. Potěšilo mě nejen muzeum s exponáty dokumentujícími historii města a jeho okolí, ale galerie, kde jsou nyní obrazy Miroslava Konráda. Měl jsem štěstí, že mistr byl dokonce osobně přítomen, takže jsem si s turistickou známkou odnesl i velmi zajímavý nábytek. Jediným negativem bylo, že jsem se v muzeu F.M.Č. "zakecal" natolik, že jsem nestihl druhé muzeum (hracích strojků). Tak mám alespoň o důvod víc, abych se za rok opět vypravil do Lišova :-)

Daniela
Muzeum hracích strojků můžu též jenom doporučit! Opravdu si to člověkužije a dozví se mnoho zajímavých věcí. Dětem se určitě zalíbí ukázky hraní na flašinety, kolovrátky aj.

Ladislav
TZ nemají a mít jen tak nebudou, protože MěÚ nedovolil dříve kvůli uvolnění peně na nákup objednat objednat,

Lex
Pro nás se stalo hlavní hvězdou při návštěvě Lišova muzeum hracích strojků pana Irmiše, od flašinetů, přes kolovrátky až po orchestriony. Strávili jsme tam dvě hodiny a ani minutku jsme se nenudili. Pokud někdo zavítá do Lišova, určitě muzeum navštivte. Je na začátku města po pravé straně u hlavní silnice od Třeboně. Stačí jen zazvonit a určitě vás venku čekat nenechají.

Kampa
Dne 10.8 známka zakoupena bez problému v infocentru u muzea za 25 Kč bez samolepky,vstupné 10 Kč.

feli
TZ se prodává za 10,- Kč, prý je dotována z nějakých fondů.

zdenac
Doporučuji, TZ dávají zdarma ke vstupence do muzea :-)

Milda
Znamku mají za 10kč město samotné za moc nestojí

marius
známku mají a davájí jí dokonce ZDARMA