No. 1335 - Muzeum vesnických staveb Vysoký Chlumec

Muzeum vesnických staveb Středního Povltaví ve Vysokém Chlumci u Sedlčan, které se mimo jiné může pochlubit rozsáhlou sbírkou strojů, nářadí a náčiní včetně zařízení dotvářejícího interiéry dobových lidových obydlí.

Navštívil jsem Muzeum vesnických staveb Vysoký Chlumec

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku
Infocentrum, Vysoký Chlumec 14
Toto místo prodává také turistickou známku
Skanzen Vysoký Chlumec
SKANZENY A MUZEA
Středočeský kraj/Příbram
49°37'20.71"N 14°23'12.62"E
2.939

Obrázek č. 1, Turistické známky, No. 1335 - Muzeum vesnických staveb Vysoký Chlumec

16.07.2023 - dostupná bez problému
21.05.2023 - dostupná bez problému
18.08.2022 - dostupná bez problému

Miroslav K.
tz
TZ společně s TZ 1693 Pivovar Vysoký Chlumec běžně k dostání na pokladně skanzenu.

AJA AJA
v pokladně skanzenu

Ladislav Harbáček
Z infocentra.

Michaela Ťoupalová
Skanzen Vysoký Chlumec
Objekty si můžete prohlédnout samostatně nebo s průvodcem, respektive některé. Doporučuji tuto variantu, máte čas si areál projít v klidu a zároveň se pak podíváte do vybavených světnic, uvidíte vodní pilu i mlýnici v chodu a dozvíte se toho zkrátka více. Parkování je v celé obci zdarma a je na vícero místech. Pes smí do areálu na vodítku. Známky ve skanzenu i v íčku, sehnala jsem i výroční 20 let skanzenu.

Pavla Veselá
infocentrum
TZ zakoupena v infocentrum, ale k dostání i zde. dnes jsme trefili na řemeslné trhy a přestože mrholilo, lidí byl plný areál.

LukasZ
Skanzen
Hezké místo, které stále rozšiřují. Určitě je dobré připlatit si za prohlídku s výkladem, kdy Vám spustí pilu a potom mlýn (vstupné není nijak závratné). Prohlídku lze absolvovat i bez průvodce.
Známek na pokladně dostatek.

Michaela Veselá
Skanzen
Expozice není nijak rozsáhlá, část není přístupná, buduje se. Ráno velmi příjemná prohlídka. Známka u pokladny.

Libor Vykoupil
známka
Koupil jsem všechny známky v íčku na obecním úřadu. Tam byla velmi milá paní.
Na nepřístupném zámku jsem nebyl, pivovar si prohlédl zvenku, ale ve skanzenu jsem si chtěl odpočinout. Prostě se hodinku potulovat mezi chalupami jako z Babičky Boženy Němcové.
Místo toho jsem se dozvěděl, že další prohlídka začíná za 50 minut a jsou k dispozici okruhy A a B. Tak jsem zase znechuceně odešel a poseděl si na břehu rybníčku.

Petr Cienciala
21.7.2017
TZ seženete ve skanzenu i v info. Další den se konal den řemesel, probíhaly zde přípravy na největší akci Vysokého Chlumce. Pěkné místo u malého rybníka.

Aleš Nekvapil
TZ - aleŠnekovy cesty
V sobotu 20. května 2017 naše ,,stálá silná pětice" opět vyrazila na cestu za ,,Prčickým škrpálem". Tentokrát padla volba na 30 km trasu ze Sedlčan. Cestou necestou přes lesy, pole a kopce jsme po zhruba 7 km dorazili ke Skanzenu Vysoký Chlumec. Z časových důvodů jsme do skanzenu jen zlehka nahlédli, chvilku si odpočinuli, popovídali s paní průvodkyní. Rozhodně se sem chci vrátit a projít si celou trasu i s výkladem. :) TZ No. 1693 - Pivovar Vysoký Chlumec jsem si nezakoupil, neboť ani sem jsme nestihli zajít. TZ je ovšem velice zajímavá. :)

Adéla Zemanová
Známka dostupná na pokladně skanzenu :) spolu s 1693,516 a výroční od založení pivovaru. Prohlídka se nám moc líbila, slečna průvodkyně měla moc hezký výklad. V jednání jsou další stavby a to kaplička a chlév. Za poplatek 20kč se dá ve skanzenu fotit. Návštěvu doporučujeme.

Pavel Semanský
Čtvrtek
TZ dostupná v pokladně skanzenu.V letní sezóně otevřeno út-ne 9-18 hod.Skanzen je moc pěkný,a stále se rozrůstá.Na cestě je kovárna.Doporučujeme nezkrácenou trasu(A).Nejvíc nás zaujala vodní pila a mlýn.Průvodkyně na jedničku.Návštěvu doporučujeme.

Libor Marek
11/10/2014
Krásný skanzen s milou průvodkyní s perfektním výkladem. V sobotu ráno jsme byli pidiskupina (jen já se synem) a nechtělo se nám odejít. Děkujeme. Kromě klasických chalup i funkční pila a mlýn. (Na místě dostupné všechny 3 místní TZ.)

Cherry
Skanzen jsme navštívili a byli jsme nadšení. Prošli jsme trasu A i B a i se třemi malými dětmi to rychle utíkalo. Jen jsme ve skupině měli paní, která všechno věděla, všecno pamatovala a říkala, že to zná z nějaké reality show farma vtelevizi :-((( A ještě by to chtělo jiného průvodce. Mladý muž (asi brigádník???) věděl to sice ano, ale mluvil tónem jakým si člověk kupuje chleba. Šlo by to podat mnohem záživněji.

magipriba
Infocentrum ve Vysokém Chlumci má na rozdíl od mnoha větších měst otevřeno i o víkendech. V neděli odpoledne jsme tedy s koupí známek neměli žádný problém. Mají známku skanzenu, pivovaru i zámku. Známka zámku (516) má z druhé strany jiný motiv: znak městysu Vysoký Chlumec. Proto tuto známku neberu jako zbytečnou, protože se nevztahuje pouze k nepřístupnému zámku. Obsluha IC milá, k dispozici spousta dalších turistických suvenýrů a materiálů. V hospodě naproti IC čepují výborná piva z místního pivovaru. Na stěně visi terčík označující prodej turistických známek, ale vcelku nevrlá výčepní nám vysvětlila, že žádné známky momentálně nemají, a že neví, zda šéfová ještě nějaké objedná.

Karel
Masopust bez TZ
Dnes (12.3.2011) byl ve skanzenu pěkný masopustní průvod a my jsme chtěli využít návštěvu této akce ke koupi TZ. Jenže ouha! Za symbolické vstupné na akci byly i služby symbolické. Skanzen sice otevřel bránu, ale nebylo možné si ho prohlédnout ani nic zakoupit, ani pohled ani TZ. Infocentrum ve Vysokém Chlumci byl pochopitelně také zavřený. Přišlo asi 100 lidí, takže pro ně snad mohli dát něco do prodeje ...

Simča S.
Krásný skanzen
Jak jsme se dozvěděli, na příští rok se chystají velké změny - skanzen asi bude rozdělen na dva okruhy a bude se zvyšovat vstupné. Prozatím spíše symbolické (20,-/10,- Kč). Prohlídky začínají každou půlhodinu, trvají hodinu a paní, co s námi chodila, byla velice příjemná, vstřícná a pro svou práci zapálená. Turistických známek dostatek a to nejen Skanzen, ale i Zámek a Pivovar.

jerry720
Nádherný skanzen
Moc hezké místo, pěkné stavby lidové architektury, zajímavý výklad průvodkyně. Kromě několika obytných domů zde také najdete několik špýcharů, kolnu na povozy, včelín, katr na vodní pohon a vodní mlýn. TZ zakoupena v pokladně skanzenu, mají tady i TZ No. 516 a No. 1693. Do Turistického deníku jsem si ještě koupil turistickou vizitku No. 484.

libor
Navštěvu tohoto mista doporučuji.

Makky
Skanzen byl včera, v neděli 22.11.již zavřený, ale je to škoda, bylo krásně!!Známku-poslední- jsem sehnala v hospodě.

Tatík
Skanzen sice malý,ale se zajímavým výkladem průvodkyně včetně puštění katru prohlídka trvá hodinu.Vstupné opravdu symbolické,turistických známek a drobných suvenýrů dostatek.

pinďa
Skanzen, svým rozsahem nevelký - 3 stavení, 3 špýchary, vodní pila a medín, přesto stojí za shlédnutí. Při převážení a rekonstrukci domů bylo použito několik metod. Například černé kuchyně se převážely vcelku. Velmi zajímavý výklad paní průvodcové a moje velká výhoda, že jsem byl sám. Podíval jsem se i do míst, která se běžně neukazují. Vstupné je téměř symbolické a činí 20,- Kč. Blízký zámek, ač má svojí známku, je nepřístupný a zřejmě to tak bude i do budoucna. Přesto si myslím, že by mu známka měla být ponechána, protože je dominantou kraje. Nakonec nemusíme všechno vidět i zevnitř. Zvenku je na něj také pěkný pohled.