No. 270 - Orlík nad Vltavou

Gotický královský hrad na ostrohu nad Vltavou, dnes novogotické sídlo Schwarzenberků nad Orlickou přehradou.

Navštívil jsem Orlík nad Vltavou

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku Toto místo prodává také výletku
Suvenýry u Toryka, Orlík nad Vltavou
Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také výletku
Zámek Orlík nad Vltavou

31.08.2022 - dostupná bez problému
12.07.2022 - dostupná bez problému

Ladislav Harbáček
Jsem si nechal poslat. Byl jsem zde mimo otevírací dobu.

Filip Čapek
Zámek Orlík nad Vltavou
Zámek je za mě úplně excelentní na pohled z venku velmi nádherná stavba, interiéry zámku jsou taky velmi nádherné je zde vystaveno velké množství střelných loveckých zbraní a paroží, samotné pokoje jsou taky velmi nádherné, výklad od paní průvodkyně byl obsahově zajímavý a určitě dostačující po informativní stránce. Všem určitě doporučuji tento nádherný zámek navštívit.
Jinak aktuálně 11.8.2020 jsem kupoval TZ v suvenýrech přímo v zámku kde je k tomuto dni cena TZ 40 Kč.
V suvenýrech u Toryka měly taktéž bez problémů k prodeji TZ ale za cenu 35 Kč.

Michaela Ťoupalová
Zámek Orlíik
Auto jsme nechali na parkovišti u hráze, kde je za celý den účtováno 60 Kč. Dá se parkovat i kousek nad přístavištěm Popelíky přímo u hlavní silnice, kde je to zdarma. Z Popelíků parníkem na Orlík. Parkovat se dá ale i u zámku a nikde to nejsou žádné závratné částky. Z prvních místností jsem byla trošku zklamaná po tom, co zde bylo psáno, ale poté se vyšlo do horního patra a myslela jsem, že se zblázním, nevěděla jsem, kam se dívat dříve - nepopsatelná nádhera. Pak jsme ještě navštívili sladkovodní akvária, ale není to až taková událost, abyste si ji nenechali ujít. Vstupné 55 Kč, ale pár ryb tu uvidíte (zaujal mne sumec a pár dalších).

Antonín Sečkár
Orlík
Jeden z nejkrásnějších našich hradů/zámků, rozhodně doporučuji navštívit. Už jenom obchůdek se suvenýry na nádvoří je v místnosti s nádhernou žebrovou klenbou. Vstupné 150kč je sice vyšší, ale v poměru k tomu, co na prohlídce uvidíte, je to naopak ještě levné, známe místa, kde by za obdobnou prohlídku chtěli i přes 200kč. Jak je vidět, jenom proto, že je něco v soukromých rukou ještě neznamená, že tu bude předraženo.

Parkování kousek od hradu za 80kč na den, ale pokud chcete ušetřit a zvládnete vyjít cca 300 metrů do mírného až středního kopce, tak v obci se dá parkovat zadarmo.

Petr Cienciala
16. 7. 2017
Prohlídku zámku určitě doporučuji. Nejsem až tak velký nadšenec prohlídek, tato ovšem patří k top, i děti se docela dobře bavily. Zajímavé místo, jeli jsme k zámku lodí z Orlické hráze. TZ mají i ve stáncích u zámku.

Vlastimil Blažek
TZ v suvenýrech
TZ zakoupena v suvenýrech u Zámecké restaurace. V té vynikající oběd, pak procházka parkem, nějakeá ta "selfíčka" s rodinou a výlet lodí kolem zámku s vyhlídkou na Žďákovský most (100,- za osobu, dítě do 6 let zdarma, jinak za 50,-). V zámku jsme nebyli, ze zkušenosti víme, že to naše čtyřletá ratolest nedá. Ale park krásný, udržovaný a bylo to moc krásně strávené celé odpoledne, určitě vyražte :)

wenzel
Orlík
Pěkný zámek na skále nad Vltavou. Celkem škoda, že se v interiérech nesmí fotografovat. Kdo půjdete na prohlídku zámku, určitě navštivte na nádvoří WC. V čem je zajímavé a možná i jedinečné, zjistíte sami :-) Doporučuji i procházku kolem skal pod zámkem. Pro známku jsem šel do prodejny suvenýrů na nádvoří, jenže došly a dalšíobjednaná zásilka ještě nedorazila. Takže jsem ji sehnal až na druhý pokus v suvenýrech kousek před zámkem.

Vladimír Huml
Koupena na zámku :-)

Broskvoň Obecný
Zámek Orlík
Turistická známka koupena v suvenýrech na nádvoří zámku, ale prodávají ji i s dalšími dvěma výročkami v suvenýrech u cesty po pravé straně k zámku. U zámku všude spousty lidí, u kiosků s občerstvením fronty. Na prohlídku zámku bylo dost lidí, ve skupině nás bylo okolo třiceti, přesto paní průvodkyně podala profesionální výklad a byla i ochotná zodpovídat případné dotazy, tohle moc chválím. Interiéry zámku jsou krásné. Prohlídku doporučuji.

Michaela Veselá
Orlik
Na zámku v pokladně dostupná.

Libor
14.08.2011 - TZ dostupná v pokladně zámku. Byla neděle odpoledne, takže spousta lidí, na prohlídce jsme nebyli. Ale i tak moc hezké prostředí - krásný zámek, park, přehrada ... Ukázka dravců s jejich letovými ukázkami v parku perfektní! (16:00)

michlajz
V sobotu 7.5. ráno kolem 10. hodiny bylo na Orlíku téměř mrtvo. Na prohlídce jsme byli čtyři. Lodí ke Zvíkovu nás pak jelo tak maximálně 10 včetně posádky. Čelní zeď zámku byla pod lešením takže fotky jsme nepořídili nic moc. Známka v pohodě k dostání na pokladně.

AFIk 2811
Trošičku jsem ve skrytu duše doufal, že by snad zámek mohl mít opravenou fasádu...leč šeredně jsem se zmýlil. Čelní fasáda je dle mého v čím dál horším stavu. Nádvoří je ovšem o ničem jiném...Tz v pokladně zámku (se samolepkou)

michal jakouš
nádherný zámek i park.známka zakoupena v pokladne zámku.parking zadarmo u místní jednoty poté pěšky 0,5 km k zámku.pěkná též projíždka lodí k hradu zvíkov a zpět.krásný rozhled na jezero ze ždákovského mostu.

Romča
Zámek Orlík
14.7.2010 jsme navštívili zámek Orlík nad Vltavou. Pyšně se vypíná na řekou, i když o hodně méně vysoko než před stavbou přehrady. Prošli jsme si zámek i okolní park. Obojí je pěkné a stojí za návštěvu! Propagačních materiálů i TZ zde mají dostatek. Pokud se chcete najíst za draho, navštivte nedalekou restauraci U Toryka.

Tfuy
Re: Zámek Orlík
Vizitky nikoho nezajímaj, s těma jděte na stránky vizitek. Tfuy

jerry720
Zámek Orlík
Co k zámku říct. Až si odbyte jeho prohlídku, tak se určitě pokochejte pohledem na Orlické jezero, a pak nezapomeňte dojít zámeckým parkem ke Schwarzenberské hrobce. Cestou zpátky si pak v Zámecké kavárně dejte něco sladkého, já si dával v neděli 08. 08. 2010 báječnou zmrzlinu za hříšné peníze. :-) TZ bez problémů pořízena v pokladně zámku, kromě toho mají i turistickou vizitku No. 77, No. 74 a No. 75.

hercesklovina
Zámek krásný, okolní prostředí a zejména zahrady také krásné. Jediné, co mi překvapilo, byla turistická známka za 30,- Kč.

birys
hezkej
Nádherný gotický hrad. Doporučuji všem milovníkům krásy :)

euroskeptik
paní průvodkyně se stejným problémem jako je níže uvedeno, chtělo by to trochu odlehčit nával informací, jinak doporučuji.

Milča
jak se žilo
vřele doporučuji. pokud má někdo jen mlhavou představu, jak se žilo za dávných časů, tak tady ji rozhodně získá. jsem z prohlídky zámku naprosto nadšená, slečna průvodkyně nás podrobila palbě informací, které nechápu, jak mohla pobrat, zapůsobilo to na mě tak, že si pamatuju i její jméno. v zahradě byli pávi, o kousek dál zámecké akvárium a hrobka, kterou jsme bohužel neviděli, jde se tam pěšky po lesní cestě a zrovna lilo. nedaleko je navíc Žďákovský most, kde se nádherně kochá, když teda zrovna neprší! užijte si to alespoň tak jako my

Radek and Jana
Dostupnost TZ bez problémů. Zámek nádherný. Požitek z prohlídky však kazí dle našeho názoru velké množství návštěvníků ve skupině. Rovněž někteří návštěvníci nemají soudnost a na prohlídku berou batolata, která samozřejmě dle všech zákonů schválnosti začnou hned na začátku prohlídky ukrutně řvát a ani poměrně vysoký hlas mladé průvodkyně je nepřekřičí a samozřejmě celá skupina nemá z prohlídky vůbec nic. Jsme samozřejmě také rodiče, ale myslíme si, že trocha ohleduplnosti někdy nezaškodí. Samozřejmě, že prohlídku zámku lze jen doporučit.

Atak96
Vřele doporučuji!
Dnes jsme navšívili tento zámek.Je to asi 30 minut od Příbrami..Pokud jedete autem. Parkovné stojí 40Kč ale stojí to rozhodně za to! Dospělé vstupné: 80Kč,Snížené: 40Kč, děti do 6-ti let zdarma!!Chválím záchody, které byli velice čisté!... Průvodkyně byla asi nějaká školačka, protože se stále zakoktávala! Po prohlídce jsme šli úzkými schody. Na zámecké zahradě by jste si mohli všimnout pávů a pávic! Trochu jsme se báli ale nic vám neudělají! Na prohlídce se mi moc nelíbilo to že měla začít v 14.20 a začala až v 14.31..Ale konec mého povídání: Určitě se koukněte!! A zapomněla jsem dá se tam jet i lodí!!

Brabcovi
Krásné, ale...
Známka byla bez potíží dostupná v pokladně. Prohlídka byla zajímavá, ale jen pro dospělé, doporučujeme tento výlet pro malé děti odložit, až nebudou malé:-) My jsme je samozřejmě umravňovali, takže paní průvodkyně byla slyšet bez problémů, ale zajímalo je tam jen málo věcí. O to nadšenější jsme byli v akváriu.Zámek sám je krásný, zvláště pro milovníky zbraní, lovu a rodiny Schwarzenbergů.

Markéta
Tragická průvodkyně
Orlík je bezesporu úžasné místo na výlet. Romantický zámek kdysi nad hlubokou roklí nyní nad hladinou Orlické přehrady. Vstupné pro dospělého 80,-. Po návštěvě Zvíkova, kde je prohlídka jen s textem bez průvodce, jsem se těšila na nějaký pěkný výklad. Bohužel slečna průvodkyně nám dojem z jinak velmi pěkného zámku úplně zkazila. Džínové kraťasy a tenisky bych odpustila, ovšem oddrmolený text bez intonace a s přeříkáváním ne! Tato slečna by se hodila maximálně do stánku k buřtům, ale ať proboha nedělá průvodkyni. Na Orlíku je například moc hezká kaple, kolem ní jen prošla se slovy: "To je kaple, používá se jen při zvláštních příležitostech." A běžela dál. Nechápu, proč si správa zámku úroveň průvodců neohlídá. Snad budete mít víc štěstí než my.

Ivča
Dnes na velikonoční sobotu odpoledne jsme TZ koupili v pokladně zámku. Suvenýry u Toryka zavřené, zrovna tak restaurace, přestože venku bylo na ceduli napsáno, že mají do 18 hod. O to aktivnější byl pán na parkovišti. Stála tam všeho všudy 3 auta, ale starší pán čile pobíhal, aby od všech vybral 40,-- Kč.

JirkaK
Navštívil jsem zámek v letos v srpnu. Velice se mi tu líbilo. Doporučuji také navštívit akvárium orlické přehrady. Lidu všude hodně. Prohlídky jsou asi každých 10-15 minut.

Tatík
Turistických známek i pohledů dostatek v pokladně. Prohlídka skvělá, jen za 70,- (30,-) Kč, Schwarzenbergové nechtějí vydělávat na českých turistech. Pěkná jsou i akvária v domku vlevo u vody (s rybami přehrady), jen ten inzerovaný zookoutek obnáší tři veverky a jednu lišku.

Rohlik
nedostupnost
uz v 16:45 snad vsude kde se znamka da sehnat zavreno...

Lenka
turistické známky
Dne 31.7.2007 jsem navštívila zámek Orlík se svými dětmi,vášnivými sběratelkami TZ ,ale k našemu zklamání nám paní v pokladně i v suvenýrech u TORYKA nabídla pouze výroční TZ s tím,že je nemají.Tak jsme si nechali orazit pohled a snad se nám jich dostane alspoň tímto způsobem.

Jelen
Trochu ohleduplnosti, prosím
Výklad výborný, průvodkyně lehce nachlazená, leč díky uřvaným nevychovaným dětem a stejných jejich rodičům (cca.10tičlenná skupina) nebyla stejně vůbec slyšet. Co kdybychom se snažili trochu umravňovat takovéto bezohledné lidi? Slušně jim musíme vysvětlit, že řvát si mohou doma. Vůbec se mi zdá, že ohleduplnost a snášenlivost se vytrácí z našeho okolí. Petr Jelínek, Havl.Brod

Cobra a Bára
Orlík
Je to skvost mezi památkami. Výklad profesionální, TZ mají dostatek. Prohlídka trvá necelou hodinu.

Honza Pásler
O kráse zámku asi netřeba psát.Cestou z obce k zámku jsem se pozastavil nad lidským vandalizmem. Pěšina
(nikoliv silnice) z obce k zámku byla osázena mladinkými stromky a všechny jsou zpřelámané v půli...

Kikin
Zámek je zvenčí trochu připlesnivělý. Na zahradě exhibují pávi. Prohlídka stručná, jasná, výstižná,.... prostě
moc dobrá.

Jaaka
Příjemná slečna v okénku, dala vybrat z několika známek. Tak jsem se zakoukal, že jsem si nechal vrátit na
100,- zpátky 70,-. Takže známka za 30,- :-))

Ramon Trosecký
Překvapila příjemná cena prohlídka - plná za 60,-, studenti za 30,- (u tak proslulého zámku jsem čekal víc).
Prohlídka hezká, v¨ýhled na přehradu super, jen trošku moc lidí a hlavně uřvaných dětí v prohlídkové skupině.
V jednotlivých místnostech jsme se ani všichni nevešli a výklad přes křičení prcků nebyl (přes opravdovou
snahu průvodkyně) leckdy slyšet.Mimochodem - nenávidím německý Schwarzenbergy, za války neměli na práci
nic než chodit na lov.

Mc.cvok +adelait
Krásné místo....kdo by nebyl na Orlíku opakovaně??

Filip Holcman
holt smůla
Na Orlíku jsem byl celkem sedmkrát ale nikdy neměly turistické známky, vždy jsem byl zklamaný, ale naopak
prohlídka se mi moc zalíbila proto sem ji asi šel sedmkrát.

Vojtech blannda
hezké
Zamek jsme navstivyli se skolou a stoji za shlednuti libilo se mi to tot vse