No. 111 - Písek

Středověké město s nejstarším kamenným mostem v České Republice. Památková zóna.

Navštívil jsem Písek

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku Toto místo prodává také výletku
Památník A. Heyduka, Tyršova 438/30, Písek

08.05.2023 - dostupná bez problému

Vilma Pospíchalová
Dovolená
Město stále každý rok navštěvujeme

Romana Oceláková
Prácheňské muzeum (hrad)
Doprodej známek, infocentrum ve Sladovně už není, měli ho přestěhovat na Velké náměstí, ale ještě není otevřené. Snad prý za týden.

Ladislav Harbáček
Známka byla koupena v infocentru.

wenzel
Písek
Pěkné město s řadou památek a především kamenným mostem. Pod mostem v době naší návštěvy byly zrovna vystaveny sochy z písku. Doporučuji se projít podél řeky od mostu směrem k ostrovu, pohled na centrum města je zvláště za slunečného počasí nádherný. Líbily se nám také Palackého sady a okolí okolo kostela Narození Panny Marie. Pěkná jsou i písecká náměstí, Alšovo a Havlíčkovo, ale Velké náměstí bohužel slouží jako parkoviště a auta totálně kazí dojem. Zajímavostí je také to, že Písek se chlubí nejmenším náměstím v republice- V Koutě- kde sídlí písecký pivovar. V písku jsme byli téměř celý den a moc se nám tam líbilo. TZ k mání ve velkém IC v areálu Sladovny.

Miroslav Slovjak
TZ 111
Pořízena v TIC ve Sladovně.

Bohumil Freisleben
Písek
Jedno z mála měst, u kterého nevadí vysoká koncentrace památek na malém prostoru. A sochy stále odolávají dešti.

Iva
Známka zakoupena v IC Sladovna, na náplavce nádherné sochy z písku - postavičky Radka Pilaře.
Po celém městě probíhaly Písecké slavnosti. Prý se, podle slečny v IC, konají každoročně na počest , že Písek unikl morové ráně. Co je na tom pravdy, nevím

... ...
Návštěva města
Při návštěvě Písku si určitě nenechte ujít výstup na věž kostela! Provede vás tam poslední člověk v ČR vykonávající povolání "věžníka". Pracuje tak již 42 let a ve věži má i svůj příbytek. Zaujme vás svým poutavým povídáním a znalostmi o Písku i okolí.

Michaela Veselá
Písek
TZ zakoupena v IC u hradu.

Michaela Hajžmanová
Znamka
Do Pisku jezdime moc radi a to i diky Stredoveke krcme :)

LukasZ
TZ Písek
V IC ve Sladovně mají TZ 111 (starý motiv), TZ 1896 a VTZ 1179 (770 let Písku) a 1376 (Putování s J. Švejkem)
Centrum města je velmi hezké a soudě podle davů zahraničních turistů i dost navštěvované nejen krajany.

magipriba
Písek
Ve velmi pěkně zařízeném infocentru ve sladovně bez problému k zakoupení známka sladovny i města Písek. K dispozici velké množství suvenýrů i informačních materiálů. V pondělí je výstava ve sladovně bohužel zavřená, ale aktuální hravou výstavu Peta Nikla jsme viděli již dříve. Ve dvoře před sladovnou se dá velmi dobře najíst v restauraci Pí-klubu. Super polední menu a fantastický výběr piv.

Jan Lutrýn
TZ v IC ve sladovně 9.8. vyprodána, prý toho dne ráno - že by tradice v tuto roční dobu :-) ? TZ bez problému v knihkupectví ELIM.

Iva
Město je opravdu moc pěkné,ale výběr pohledů na infocentru je žalostný.Potom jsem narazila na knihkupectví na náměstí a tam jich je tolik,že jsem zase nevěděla,který si mám koupit.A mají tam i razítka Švejkův kraj a svoje Knihkupectví Elim Písek.

Libor
13.08.2011 - TZ v IC ve sladovně vyprodána, ale byla k dispozici v prácheňském muzeu jen pár metrů dále. Město je moc hezké, jednoznačně palec nahoru. Tip na výlet na celý den.

David
pěkné město
V sobotu 23.4. 2011 TZ písek v elektrárně. VŘELE DOPORUČUJI!!!!!

Marcela
Známku jsem zakoupila v infocentru ve Sladovně, kde byly sympatické slečny (paní). Za návštěvu jistě stojí i Prácheňské muzeum, Elektrárna královského města Písek a zejména Muzeum Adolfa Heyduka v Tyršově ulici (v neděli zavřeno). Nadchly mne sochy Rožmberků z písku na nábřeží, nádhera......

Pavlína
Ičko na Velkém náměstí zrušeno, přesunuto do sladovny, TZ dostupná v Elektrárně města Písku...

Kejzi1
Písek
Město je nádherné a tak jsme si ho krásně prošli.Okokli jsme most+okolí.Potom jsme se vydali pro známku,než jsem našel infocentrum,tak nám to chvíli zabralo,pak jsme zjistili že je zavřeno,protože se infocentrum stěhuje do sladovny,ale tam bude až od druhé poloviny května.Paní nám ale poradila ať zkusíme malý obchůdek u Muzea a tam jsme měli štěstí,takže známku jsme sehnali a když už jsme tu byli,tak jsme si prohlídli i muzeum a myslím že za 40kč je tam toho opravdu hodně k vidění

michlajz
V Písku se nám moc líbilo, nádherné město. Známku jsem sehnal v elektrárně královského města Písku. IC na náměstí mělo v sobotu 7.5. odpoledne zavřeno i když na webovkách jsem dohledal, že by mělo být otevřeno, tak nevím.

thief
písek
Hezké náměstí a přilehlý stinný park. Určitě se podívejte na kamenný most, stojí za to. Byli jsme také v Prácheňském muzeu, je větší než se zdá. Kromě přírodní části a akvárií s rybami pro děti a historické části vztahující se hlavně k městu a okolí je nejlepší část obrazárna dole ve sklepě - cyklus českých vládců.TZ v infocentru nebo v muzeu.

Tereza
Krásné město, které bylo ale v nedělním poledni poněkud "mrtvé". Prošli jsme se po náměstí a krásném kamenném mostě. TZ mají v "íčku", jen ten personál by mohl být poněkud vstřícnější (ale chápu, že v nedělním letním odpoledni by člověk asi raději seděl někde u vody) :)

anies
parkování v Písku
Pěkné, historické město, které určitě stojí za to vidět a prochodit si.......Nás zarazila výška parkovného: první hodinu 10,- Kč a každá další 20,- Kč!!!!! Tzn. 50,- Kč za tři hodiny parkování a to jsme neparkovali v centru, tam bylo parkovné ještě vyšší. Den před tím jsme navštívili historické město Tábor, kde jsme zaplatili 40,- Kč na celý den!!!! Našli jsme také středověkou krčmu, ale ta měla ve středu zavřeno, i když na letáku z IC bylo uvedena otvírací doba DENNĚ. Určitě nás ale nadchla prohlídka první královské elektrárny, Putimská brána, nejstarší kamenný most atd.!!!!!! Celkově pěkný a vydařený výlet!!

jerry720
Písek
Město Písek jsem naposledy navštívil 29. 05. 2010. Je to moc hezké město se spoustou památek, kterým dominuje kamenný most. V době mé návštěvy stály na náplavce u kamenného mostu sochy z písku, moc zajímavý počin. Dále doporučuji navštívit rozhlednu Jarník nad Pískem, odkud je nádherný kruhový rozhled. Já zaparkoval na parkovišti U Vodáka, odkud jsem vyrazil po asfaltové silničce (cyklotrasa č. 1017) k chatě V Živci, odkud vede dál modrá turistická značka až k rozhledně. Po modré se pak dá sestoupit okolo Vyhlídky píseckých lesníků zpět na parkoviště U Vodáka (místy dost prudký sestup). Rozhledna je zajímavá tím, že má zvlášť schodiště pro výstup a zvlášť pro sestup. TZ bez problémů zakoupena v Knihkupectví Elim na Velkém náměstí, v "Íčku" jí měli také, včetně velké spousty VTZ.

Jaroslav Brabec
Výborné muzeum
Nádherné expozice mapující dějiny písecka od pravěku až po současnost. V podzemí expozice ryb, včetně živých exemplářů. Známky bohužel vyprodané...

Romča
Město Písek
V sobotu 17.4.2010 jsme se zastavili na krátké návštěvě města Písku. Město samo je moc pěkné s krásně opravenými domy, uličkami a náměstími. Nezapomněli jsme se projít po známém Jelením mostu. Naštvalo náš ale, že místní IC bylo bohužel zavřeno. Zřejmě si nevšimli, že už začala sezona! Čas, který jsme měli vyhrazený, bohužel nestačil na kompletní prohlídku města. Proto se sem určitě brzo vrátíme. Jsme zvědavi na místní Prácheňské muzeum i elektrárnu. Doufáme rovněž v koupi místních TZ.

Setup.exe
Písek
Písek je moc nádherné město, kamenný most a výhled z věže kostela byl překrásný. Známka koupena v elektrárně bez problémů. Měli samozřejmě i známku elektrárny a VTZ 105 let elektrárny.

Matěj
TZ dostupná v infocentru v centru Písku - jinak moc hezké město, akorát dopravní dostupnost veřejnou dopravou nijak růžová není... Ale návštěvu vřele doporučuji.

magipriba
znamku lze zakoupit i v infocentru na Havlickove namesti

Jirka
Krásné místo
Krásné město, které jistě stojí za návštěvu. Známka dostupná jak v Ičku, tak v muzeu a elektrárně.

Miloš
Písek je opravdu krásne město. Prácheňské muzeum je opravdu vydařené. Můžu doporučit i muzejní expozici ELEKTRÁRNA KRÁLOVSK0HO MĚSTA PÍSKU. Příjemna paní v pokladně, expozice je plná technických unikátu,elektrárna je plně funkční a nechají Vás abyste si jí celou prošli můžete i na ostrůvek ze kterého je impozantní výhled na most. Mají i své razitko.

Bumble-Bee
Jen bych upozornil,že známky v Písku (111;1322;1561) jsou dostupné jen v místě ke kterému patří.Znamená to,že známku 1561 Památník A. Heyduka nekoupíte v Muzeu a obráceně.Což je,ale v pořádku ;-) .

Pinďa
Skvělé muzeum
Expozice od pra pra až do teď teď. Vynikající je, ve sklepě umístěná expozice, věnující se rybářství a několik akvárií se sladkovodními rybami. K tomu vám kuňkají žáby, zpívají ptáci a ozývají se další zvuky, tak že máte pocit, jako by jste byli na hrázi rybníka. Ovšem s tou velikou výhodou, že tam neštípou komáři a hovada. Úplná idyla. Nejraději bych si zalezl do spacáku a nechal se uspat, jak se mě tam líbilo. Když jsem to chtěl před odchodem sdělit pokladní, přerušila moje ódy na muzeum a sklep a zeptala se: "Nechtělo se vám dole zalézt do spacáku?" Jako by mě četla myšlenky. Příště to asi udělám:-)) Jo a abych nezapomněl, známek mají dostatek a k tomu pěkné razítko.

Tatík
Kromě mostu je krásně opraven i parkán pod hradem-muzeem a bývalá sladovna. Prácheňské muzeum skvělé a vstupné jen 30,- Kč. Dostatek turistických známek i pohledů. Ve 2. patře už bolí nohy.

Žmyják
V Infocentru na náměstí měli kromě TZ i 15 ks RŮZNYCH VTZ !!

Libor
Krásné město, doporučuji Prácheňské muzeum. Je super!! Vhodné i pro malé děti.V informačním centru k dostání spostu VTZ i z jiných míst.

gerbera
V Ičku mají spoustu VTZ.

Slávek Č.
Prácheňské muzeum super
Po delší době jsem se dostal do Písku a tak jsem se nezapoměl zastavit v Prácheňském muzeu a byl jsem
nadšen.Tak rozsáhlou a pestrou expozici jsem vi-děl málokde.Ať už šlo o rýžování zlata,rybářskou expozici
nebo prostory s přehle-dem historie města,vše svědčilo o velké péči a přehledu tvůrců
expozice.Rozhod-ně se tu nikdo nudit nebude i když to představuje 2-3 hodiny prohlídky.TZ jsouk
dostání bez problému,taktéž razítko a informační materiály o muzeu i městu.

Petula
Písek v lednu a únoru
20.1. jsem byla v Písku, pro mé zklamání mají obě muzea (Prácheňské i elekrárna) v lednu a únoru zavřeno.
Samotné město je krásné (až na tu štreku na busák a vlakáč:), pokud máte více času, doporučuji výstup na
rozhlednu na Jarníku, kde je hezký výhled na Písek a okolí. Vstup volný. Cestou zpátky nezapomeňte na
občerstvení v lesní restauraci na Živci, kde bylo opravdu příjemně.

marcela
pěkný
V sobotu jsem byla v Písku a musím řící, že muzeum mě fakt dostalo svou originalitou. Byla jsem tam víc jak
tři hodiny a stejně jsem to všechno nestihla projít a prokouknout. Rozhodně doporučijí na výlet. Kamenný most
má taky své kouzlo.

Naďa
IC je sice otevřené i o víkendu, ale bohužel turistick známky byly vyprodané. Zrovna se konal Mezinárodní
folklorní festival. Doufám, že přístě budu mít větší štěstí. Město je nádherné, doporučuji. :o)))

Adam
Výborné IC otevřeno i v neděli.

Verča
Koho zajímá technika, ať určitě navštíví elektrárnu-muzeum. Nádherná, fungující od roku 1901, stále dodává
proud do sítě.

Ramon Trosecký
Písek je krásný, muzeum na hradě vřele doporučuji. Krásný je i opravený Kamenný most, taková příjemná
miniatura Karlova mostu. Moc se nám tam líbilo.

granule
Písek po povodních
V Písku jsem byla již mnohokrát. Vždy v rámci dovolené na Radavě na Orlíku, kdy to byla vlastně povinná
návštěva Jitexu Písek a vybavení oblečením na další školní rok. Jediné co jsem znala byla tato prodejna a
kamenný most, který je naprosto unikátní. Po povodních má město krásný nový kabát. Náměstí je upravené a
pěkné. Navštívila jsem Prácheňské muzeum. Nádherná budova. Uprostřed zajímavá kašna a krásné Sekvoje (stromy
jsem nepoznala, řekli mi to v muzeu na můj dotaz). Známku měli v muzeu. V muzeu je expozice rýžování a
dolování zlata v okolí písku, expozece rybnikářství i s živými sladkovodními rybami našich rybníků a řek. Dále
je zde expozice Pravěk a doba slovanská, Počátky hradu a města Písku, dějiny regionu, Chráněná území, nerostné
bohatství, Kulturní tradice Písecka, galerie. Vše je perfektně udělané, opravdu paráda a spousta informací.
Měli do 18.00 a ani jsme to vše nestihli. také doporučuji Muzeum elektrárny. Viděla jsem v Prácheňském muzeu
prospekty a vypadalo to moc lákavě. Určitě se do Písku pojedu podívat ještě jednou. Jinak tel do Prácheňského
muzea 382201111, www. prachenskemuzeum.cz. Infocentrum najdete na Havlíčkově nám. kousek od muzea. Přes
prázdniny - tedy mají napsáno v sezóně, by měli mít otevřeno i v so a ne a to do 18.00 hodin. byli jsme zde až
pozdějš, takže zda to tak je nevím. V Prácheňskému muzeu nemají moc velký výběr pohledů, ale mají razítko.

Mažír
Bylo sice neobyčejně hnusně, ale Písek se nám stejně líbil i když v takovém dešti nebyla na nějakou extra
prohlídku nálada. Známku jsme bez problémů sehnali v Prácheňském muzeu.

TURTLE
Písek je prostě nepřekonatelně v pohodě... Jistě stojí za návštěvu. Známka je v IC a k dostání je bez problémů
i Kapr Jakub 2003. Na loňské povodně už upozorňuje jen ryska na některých fasádách. Kamenný most je opraven,