No. 1892 - Poutní místo Maková hora - Smolotely

Maková hora je významné poutní místo, které leží nedaleko obce Smolotely v okresu Příbram. V okolí Smolotel a přes Makovou vede nová naučná stezka. http://www.smolotely.czweb.org/Makova%20hora.htm

Navštívil jsem Poutní místo Maková hora - Smolotely

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku
Smíšené zboží, Smolotely 120
Obecní úřad č. 21, Smolotely
Toto místo prodává také turistickou známku
Kostel Maková
CÍRKEVNÍ PAMÁTKY
Středočeský kraj/Příbram
49°37'2"N 14°8'57"E
2.913

Obrázek č. 1, Turistické známky, No. 1892 - Poutní místo Maková hora - Smolotely

22.05.2023 - dostupná bez problému
12.06.2022 - nemají sběratelský předmět
22.05.2022 - zavřeno (nelze ověřit dostupnost)

Jindřich Hlavatý
Maková
Maková liduprázdná, bez lešení, byla sobota, tak jsme se ani nepokoušeli shánět TZ ve Smolotelech.

Michaela Ťoupalová
Maková hora
Autem se dá jet až nahoru, ale my jsme zaparkovali u hřbitova pod kopcem a došli ten kousek pěšky. Stavba v současné době prochází opravou, takže z jedné strany lešení. Dovnitř jsme se nedostali, bohužel. Místo na mne tu správnou atmosféru nedýchlo, přišlo mi hrozně opuštěné, neupravené. Škoda, že nejde dovnitř nahlédnout třeba otvorem ve dveřích, jak to bývá v jiných kostelích či kaplích. Holt se sem nikomu nechce šlapat ten kopec 2x denně. Jediné otevřené místo pro prodej TZ byla hospoda vedle smíšeného zboží, ale tam měli zrovna vyprodáno.

Richard Rienessl
zavřeno
V neděli vše zavřeno. TZ prodává i hospoda na návsi, ta měla dokonce i otevřeno, ale známku neměl. Kostel na Makové trochu zanedbaný, schází i část střechy.

Stanislav Staněk
Před výstupem ke kostelu jsem známku pořídil v obchodě smíšeným zbožím.

Eva Najmanová
Re: TZ
Ne asi

Zdeňka Nemravová
Obchod již pomalu rok zavřený, na OÚ jen nálepky a hospoda také zavřená! Proč by kolečka nemohly prodávat na OÚ? Asi je to problém....

Michaela Veselá
Maková
Na Makovou určitě třikrát do roka zajdu a nechávám to na náhodě, jestli někdy známku získám :) Dnes jsem to na náhodě nenechala, podívala se, jak má otevřeno smíšené zboží na konci obce u zámecké zdi a šla najisto a TZ tam pořídila. Přes léto mají otevřeno velkoryse a známky na stojánku byly.

Martin Staněk
Známka zakoupena přímo v kostele, kde probíhala mše.

Zdeněk Čech
jsem sehnal v hospodě naproti OÚ, ve Smolotelu byla svatba..

Libor Marek
druhá hospoda
TZ jsme zakoupili v sobotu odpoledne v hospodě na návsi naproti OÚ (nejedná se o restauraci a penzion Smolotel, tam byla svatba)

Jan Johánek
TZ koupena v kostele, který byl mimořádně přístupný při křtinách (Josefíně Anně přeji hodně štěstí). Kněz byl velmi vstřícný. Přestože byla u známek cenovka 30 Kč, nechal cenu na mě.

Petr Cienciala
19. 7. 2017
No a to my jsme měli trochu jiný příběh, jak v minulém příspěvku. Pošta byla ještě otevřená, tam jsme se dozvěděli, že obecní úřad je ve vedlejších dveřích. Šel jsem tam, byly to docela katakomby, potom po schodišti nahoru a i když už bylo po zavíračce, ještě mi známku prodali. Pak jsme jeli na horu. U hřbitova na kopci jsme zaparkovali auto a šli nahoru. Kostel je pěkná, obrovská stavba na super místě. Chodili jsme kolem, když najednou zpozarohu vyšel nějaký pán a nabídnul nám, ať se jdeme podívat dovnitř. Odemkl dveře a provedl nás uvnitř. Také jsem viděl ten komínek TZ a nabízel ať si známku vezmem, nic za ní nechce.

wenzel
Maková hora
V tabulce dostupnosti známky volím dostupná s měnšími problémy, protože varianta dostupná s obrovskými problémy chybí :-) Takže tedy příběh, jak jsem získal známku: Do Smolotel jsme přijeli ve středu po poledni, už předem jsem se naplánoval, že poobědváme v místním penzionu, kde také koupíme známku a pak se vydáme ke kostelu na Makovou horu. Přijíždíme tedy k penzionu, vrata otevřená, ve dvorku jedno auto, ale jinak pustoprázdno. Na vratech pouze cedule, že dne xx.7.2017 zavřeno, ale to se vztahovalo až ke dni někdy za týden či dva. Jdu tedy k penzionu, na zahrádce nikdo, slunečníky schovány, beru za kliku a zjišťuji to, co je mi už pár vteřin jasné- ZAVŘENO. Z nouze zkouším ještě jedny dveře a pomalu odcházím, když tu ze dveří vyleze paní a hlásí, že restaurace je otevřena až od 15:00, ale dnes že je výjimečně zavřeno. Při dotazu, zda si alespoň mohu koupit turistickou známku mi sděluje, že je sice prodávají, ale bohužel došly a nová várka ještě nedotazila. Odkázala mě pouze na další prodejní místa. Tak se tedy přesunujeme před prodejnu smíšeného zboží, kde se známka rovněž prodává. Na dveřích otevírací doba (STŘEDA: do 12:00)- ZAVŘENO, už bylo po 13:00. Tak tedy zbývají dvě poslední prodejní místa: pošta a obecní úřad. Pošta, hned naproti obchodu měla ZAVŘENO, což mě vůbec nepřekvapilo. Jal jsem se hledat obecní úřad, načež zjišťuji, že sídlí v budově pošty, která byla ZAVŘENA, tím páden úřad rovněž. Jelikož v obci není jiná restaurace, oběd (paštiku) jsme si namazali na chleba. Přes náves, kterou okupovali kolotočáři, jsme se vydali na Makovou horu. Když jsme tam dotazili, sedli si na lavičku, když se náhle otevřou dveře kostela a paní volá, ať se jdeme podívat dovnitř, Sbíráme batohy a kráčíme ke kostelu. Vcházíme dovnitř, paní nám ochotně povídá o historii i současnosti, dozvídáme se i několik zajímavostí. A zde co mé oči nespatřily, na boku v poličce mezi propagačními materiály leží štos TURISTICKÝCH ZNÁMEK. Stála 30kč, jenže po vysypání všech peěz dáváme dohromady pouze 29kč, ale paní říkala, že je to úplně jedno. Peníze ani nechtěla, říkala, že je můžeme hodit do kasičky s příspěvky. Jo, a ten kostel byl moc pěkný.

Pavla
Ach jo
Maková hora je / byla/ opravdu kouzelné místo. Vdávala jsem se ta tam.Když ale prohlížím fotky, tak se tam bojím zase vydat. Stačí pár cedulí, trocha vykáceného lesa a to původní kouzlo je v tahu :o( A tak je to teď všude....eurostezky, cyklostezky, všude nové cedule,naučné stezky, značky a krásný ouvozy, romantická přírodní místa s kouzlem jsou fuč.zohyzděná cedulemi a betonem..škoda...a kolik na to padá milionů....copak to nikdo nevidí?

Václav Tobiáš
První překvapený bylo, že vjezd do obce byl zablokovaný. Konala se zde tradiční "Makovská pouť" a to na silnici přes celou obec. Po zaparkovaný jsem vyrazil pěšky vyhledat Penzion a restauraci Smolotel. Našel, ale díky pouti se personál mocně otáčel okolo hladových a žíznivých návštěvníků. Druhé překvapení. Stojánek na TZ tam měli, ale byl prázdný. To jsem viděl a servírka při pohledu na stojánek jenom prohlásila nemáme. Tak snad příště, ale moc tomu nevěřím.

Michal Hrma
známka zakoupena v obchodě :)
Obchůdek je hned na kraji Smolotel

Michaela Veselá
Makova
Předchozí kolegova informace, ze bral ze stojanku poslední, je stale aktuální. V penzionu známku ted nemají, maji objednano a neni to prý stav na dlouho. Penzion ma příznivou otvírací dobu a je kousek od návsi. Na obecním úřadě prý známky normálně maji, tam jsou ale úřední hodiny jen ve ctvrtek večer. Obchod je na kraji obce, otevřeno ve všední dny dopoledne a do 15.30, ve středu jen dopoledne, v sobotu dopoledne, ale o známce v obchodě nic nevim.

Vladislav Stárek
Noc kostelů
Maková hora navštívena v pátek v podvečer v rámci akce Noc kostelů. Krásné místo, krásný výhled umocněný zapadajícím sluncem a pěkný kulturní program v kostele samotném. Známka zakoupena v penzionu Smolotel, ale pozor bral jsem ze stojánku poslední.

Pavla
pouť
dnes jsme se vypravili do Smolotel, bohužel obec uzavřena neboť zde byla pouť. Kostel se impozantně tyčí nad obcí. TZ zakoupena ve Smíšeném zboží i po zavíračce, moch ochotni.

magipriba
Maková hora
Poutní místo jsme navšívili dnes, kostel bohužel zavřený, nádherný výhled směrem na Brdy, cesta autem nahoru trošku krkolomná. Bohužel jsem nevěděl, že má toto místo svou TZ, takže jsem se po ní nesháněl. Nechám si poslat z Rýmařova.

Zuzana
Náderné místo... opravdu stojí za to se tam vypravit...

jerry720
Dodatek.
Návštěva Makové Hory ve čtvrtek 19. 04. 2012 odpoledne, téhož dne pořízena i TZ.

Maková Hora.
Po 2 letech jsem opět navštívil toto poutní místo a byl jsem překvapen, jaký nádherný výhled se odtud otevírá po vykácení části stromů na západní části svahu. Na opačné straně může pro změnu bystrý pozorovatel spatřit v průseku mezi stromy zámek Orlík. Měl jsem i štěstí, akorát když jsem se chystal k odchodu, tak ke kostelu dorazil farář, který kostel odemkl a nabídl mi krátkou prohlídku interiéru. Dozvěděl jsem se tak, že kostel je zasvěcen sv. Janu Křtiteli a Panně Marii na hoře Karmel. Kdo by se chystal na Makovou Horu na pouť, tak ta se tady koná o 1. neděli po 16. červenci. Ke kostelu se lze dostat po naučné stezce, nebo lesní pěšinou od místního hřbitova, příp. lze nahoru dojet autem po úzké asfaltové silničce, která vede rovněž od hřbitova. TZ jsem bez problémů sehnal v prodejně Smíšeného zboží ve Smolotelech, otevřeno je denně, ovšem někdy do 12.00 h a někdy do 15.30 h, to jsem si bohužel přesně nepoznamenal.

KamPa
Pátek
TZ zakoupena bez problému v pátek 20.1 po předchozí telefonické domluvě na O.Ú.,který se nachází v blízkosti neudržovaného zámku.TZ bude v prodeji ještě v obchodě a hospodě.U kostela až od dubna.Až ke kostelu,který je vidět zdaleka,lze dojet ze Smolotel z návsi autem.Na poutním místě se nachází informační tabule,která je součástí naučné stezky,a také lavičky k odpočinku.Kostel je zvenku pěkně opraven,a je od něj krásný rozhled.