No. 638 - Turnov - Český ráj

Historické město s řadou památek, východisko do Českého ráje. Městská památková zóna.

Navštívil jsem Turnov - Český ráj

Toto místo prodává také turistickou známku
Muzeum Českého ráje v Turnově, Skálova 71, Turnov
Kemp Dolánky u Turnova, 511 01 Turnov
Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také výletku
Turistické informační centrum, 5. května 26

Ladislav Harbáček
Z infocentra.

Petr Orvoš
Známka dostupná v IC, je přestěhováno do budovy naproti muzea Českého ráje. Dostupná i známka židovská synagoga a další předměty. Novogotický kostel narození pany Marie (na známce)je kousek od centra a stojí za shlédnutí. Celkově velice příjemné centrum města.

Viktor Blinka
Známka dostupná v TIC na náměstí.

Josef Bušek
TZ město Turnov
TZ mají v občerství v Dlaskově statku spolu s TZ synagoga Turnov. Jinak v Turnově jsem už byl je to moc pěkné Město v Českém ráji. Rozhodně doporučuji navštívit.

Ondřej Kindl
Tz
Město pěkné velké běhali jsme po něm celý den a ani jsme všechny známky nestihli a nezapomeňte si zajít na jídlo do restaurace magic výborná dršťková.

wenzel
Tutnov
Pěkné město s nádherným náměstím, za navštívení stojí místní muzeum, synagoga, kostely nebo židovský hřbitov. TZ dostupná v IC na náměstí.

Michaela Veselá
Prijemne mesto
Ve meste je živo i v létě, radost pobejt. Známka v TIC na namesti. Otevřeno v sobotu do 12.00

Jan Lutrýn
Turnov
TZ zakoupena v informačním centru na náměstí, kde mají také TZ 1967 Zřícenina hradu Chlum – Kozlov a TZ 1985 Synagoga Turnov - vše dosud za 30 Kč.

Broskvoň Obecný
Trutnov
TZ koupena v infocentru na náměstí o velikonočním pátku. Na konci zimní sezóny jsou některé památky k turistům nelítostně uzavřené. Synagoga zavřená, kostely také. Prošli jsme si tedy náměstí a muzeum. Za návštěvu stojí židovský hřbitov, který se nachází pod mostem hlavní silnice, je to celkem síla tohle místo.

Zdeněk Hamada
Turnov
Známku jsme koupili na náměstí v IC. Byli jsme ve městě pouze ubytovaní, tak na nějaké dlouhé prohlídky nebyl čas. Kostel Nanebevzetí Panny Marie jsme viděli pouze z venku, ale i tak je úžasný. Muzeum se nám bohužel nepodařilo navštívit. Město je obrovské a plné zeleně, ale nelíbilo se nám, že středem města vede hlavní silniční trasa.

Jakub Šavlík
24.07.2013 (středa), TZ zakoupena v ifocentru v Turnově spolu s TZ 1985 (Turnov - synagoga) a TZ 1967 (Kozlov)

Renda
Známka zakoupena v Muzeu. Mají tam i TZ č.1177 Dlaskův Statek.

Libor
20.08.2011 - TZ dostupná v IC na náměstí. Na TZ kostel, který nestojí na náměstí, ale kousek od náměstí - Chrám narození Panny Marie je opravdu monumentální. Mírně šokující je židovský hřbitov pod mostem...

V muzeu
TZ Turnov a Dlaskův statek, jsou k dostání v muzeu, které je od přízemí po střechu plné zajímavých exponátů, kterým dominuje obraz pobití Sasíků. Nenechte si ujít.

Lucka
My jsme sice pexeso nedostali, ale vzali jsme si suprovou mapu Turnova a okolí, která se nám velmi hodila při projížďách na kolech z kempu Semdihorky

Iva
Známku jsme koupili v IC na Nám. Č. Ráje. Moc milá a ochotná slečna nám k informacím a k nákupu přidala pexeso zdarma.

ZULU
Známku jsme sehnali v muzeu, které rozhodně doporučuji navštívit. Celé 4 patra ke koukání :-) a moc pěkné expozice.

Helena
Pro známku jsme se vypravili do ČD centra, koukali dost zvláštně, že nic takového nevedou. Infocentrum mělo zrovna zavřeno, ale v muzeu úplně v pohodě.

Kamiony?
Zuzo, prosím tě, kudy jsi šla? Turnov je ve směru na Jíčín i Železný Brod obchvácen. Pokud vím, tak kamiony přes náměstí nejezdí.

Zuza
Chtěli jsme známku koupit na nádraží v "i" centru. Nepříjemná pracovnice nám sdělila, že známky nevedou, protože oni NEJSOU ČD centrum. V Infocentru známku měli, ale ta cesta na náměstí je fakt hrozná - samý kamion, kouř z výfuků. Z Turnova si pamatuju akorát ty kamiony a benzínové výpary.

Pavel.S
V infocentru na náměstí v historické části, TZ dostatek spolu se SU - Putování za pověstmi Českého ráje. Otvírací dobu infocenter neovlivníme a tak je třeba se přizpůsobit a brát v úvahu, že mimo prázdninových letních měsíců je o víkendu otevřeno jen v sobotu v 9.00 až 12.00 hod. a tomu přizpůsobit i svůj výlet. Nakonec z Turnova je možnost různých tras výletů přímo od rozcestníku před tímto infocentrem. Já jsem zvolil trasu po červené přes statek Dolánky(TZ), dále Drábovnu, Frýdštejn(TZ), Vranov(TZ) do Malé Skály(TZ) a zpátky vlakem a nemělo to chybu.

Miška
Turnov je včetně muzea moc krásný, výlet rozhodně stojí za to !!!!!

Miri
Byla jsem v ČD-centru a chtěla jsem po nich známku. Bohužel vůbec nevěděli, co mám na mysli a pak mi řekli, že tam známky nevedou. A Turnov byl rozkopaný, takže jsem zabloudila a známku nemám :(

Turnov - srdce českého ráje
Protože jsou dušičky na dohled, jel jsem se podívat, jak se daří našim a jestli náhodou něco nepotřebují. No a při té příležitosti jsem chtěl ulovit i pár známek. Íčko v Turnově na náměstí mělo zavřeno a Íčko na nádraží ve vstupní hale je už nevede. Prý je měli jenom jednou před lety a po vyprodání už nesměli objednat další. Ale mají krááásné razítko. Hotové umělecké dílo. Jako bych slyšel pana Jindřicha Plachtu: "Toto je ozdoba Vaší sbírky pane profesore..." Úplně si představuju, jak jsem v těch skalách na razítku trávil své trempské víkendy. A že jich bylo! Most nad židovským hřbitovem, jak píše Zdeněk, je kompromisem. Původní záměr byl, tento hřbitov úplně zlikvidovat. Obchvat se začal budovat, jestli se nemýlím, někdy v 70 letech a v té době se lidí nikdo na jejich názory moc neptal. Je téměř zázrak, že to přežil alespoň v takovéto podobě.

Zdeněk
Jsou zajímavější turistická místa, ale je vidět, že se Turnov snaží. Místní muzeum stojí za zhlédnutí. Jen hlavní dopravní tepna centrem města je příšernost.Šokoval nás most dopravní magistrály postavený úplně necitelně nad starým židovským hřbitovem...bylo to nechutné!!!

Lenča
Známka zakoupena v infu na nádraží ČD-někdy tam ale není ani noha.

Šemík
Na náměstí Českého ráje dostupná bez problémů a v sobotu.

JirkaS
V železniční stanici jsem hledal IC a nic, protože je z druhé strany budovy nádraží mimo žel.stanici. Takže
ven z nádraží do města a hned vpravo. Ochota personálu byla maximální.

Jana a Ríša
Ochota
Ochota v Ičku naprosto maximální. Doporučuji navštívit, sposta pěkných materiálů a tipů.

Fylkir
Hezké městečko
Krásné městečko má stejně jako mnoho jiných, podobných - jednu obrovskou nevýhodu. Hlavní tah přes ústřední
náměstí. Vůbec nechápu, proč si lidi kazí v centru svého žití ovzduší a navíc se stává pohyb po něm životu
nebezpečný... V Informačním středisku mají krásné pohledy a propagační materiál o okolí. Pokud si chcete
udělat krásnou procházku, doporučuji poznávací stezku na blízký Hrubý Rohozec.

lois
Infocentrum o státním svátku zavřené přesto že měli mít otevřeno ?

Honza Pásler
Známka je ke koupi i v historickém Dlaskově statku v Dolánkách, který určitě stojí za shlédnutí. Z Turnova
krásná procházka podél řeky s úžasnými výhledy na zámek Hrubý Rohozec.

Jaja a Rada
Pochvala
Ještě dnes stále doprodávají v infu starou várku za 20 kč,i když už jim přišly i "letošní"
zdražené!

Karel
znamka ve ctvrtek byla vyprodana , ale velice ochotna slecna si opsala adresu a slibila ze znamku posle , tak
jsem zvedavej jestli znamka dojde , nebo jsem ji prispel na pivo ?:)

Ardbena
IC bylo otevřené i v neděli a byli tam velmi ochotní!

granule
Český ráj
Turnov byl při našem putování po Českém ráji několikrát východiskem na našich výletech. Hned první den 21. 7.
2004 jsme se mu věnovali trochu více. Infocentrum je na náměstí a byli zde moc ochotní a načerpali jsme zde
spoustu informací. V infu mají otevřeno 1.7. - 31. 8. PO-PÁ 8-18, SO 9-16, NE 9-14, 1.9.-30.6 PO-PÁ 8-17, SO
9-12, tel. 481366255, www.turnov.cz další informace na www.cesky-raj.cz.Při návštěvě Turnova by jste
neměli zapomenout na zámeh Hrubý Rohozec viz poznámky u TZ 379 a také nezapomeňta na statek v Dolánkách, kde
je expozice "Jak jde život, aneb narození, svatba, smrt", ukázka jak se žilo na venkově v 18. -
19. století. Dolánky bohužel nemají svou TZ, ale tohle místo by si jí rozhodně zasloužilo. Dlaskův statek tel.
481322954, 481325994, otevřeno VI.-VIII. ÚT-PÁ 9-17, jinak mimo PO 9-16V Turnově je krásné náměstí, až na
tu silnici, také pěkné budovy, kostel. Nesmíte zapomenout na muzeum Českého ráje, zde najdete expozici drahých
kamenů, historii broušení kamenů, krásné granátové šprky, panoramatický obraz od M. Alše. Vstupné do muzea je
pro dospělé 40,-Kč. Otevřeno V. - IX. ÚT-NE 9-18, jinak ÚT-PÁ 9-16, polední přestávka o víkendech 12.00-13.00,
tel. 481322106, 481321148, 481325277. www.muzeum-turnov.cz. V muzeu také najdete lidovou kulturu středního
pojizeří. V současné době probíhá v celém regionu výstava Kámen a šperk. Stojí to za to. Dobré infocentrum
najdete i na nádraží ČD, kde jsou vůbec velmi milí lidé a moc nám jak v infu tak na nádraží pomohli. Tel. info
481321132. Turnov je přestupní stanicí mezi autobudy, vlaky a turistickými autobusy, které jezdí po Českém
ráji a je to super věc. V Turnově najdete celkem pět kostelů, také je zde židovský hřbitov, okolo kterého
procházíte při cestě na Hlavatici a na Valdštejn. Prostě Turnov je branou do Českého ráje.

Kamila a Tomáš
Také nás nepotěšili
Byli jsme v Turnově v neděli. Info bylo zavřené. Celkem nám vadilo, že přes centrum města vede frekventovaná
silnice.

aladin
GPS
GPS - WGS 84 - N50 35 14,8 E015 09 28,5

Katka Korunková
Neděle
Bohužel je neděle a my s rodiči jsme byli na Troskách. Záměrně jsme se na zpáteční cestě zastavili v Turnově, kde jsem si myslela,že by mohli mít otevřeno, ale bohužel ne. Tak jsem měla alespoň známku z Trosek. P.S. moc mě to mrzelo.

Vašek Kozuk / Linda Símová
Do května mají otevřeno pouze po-pá, od června pak i v so+ne. V neděli však jen do 14 hodin. My jsme tedy v
neděli měli smůlu. Ale známku mají, byla k spatření přes dveře:-))

Marcela
v zimě infocentrum otevreno pondělí-pátek 8-17, sobota 9-12, turistické znamky jsou nyni k dispozici.

J&D
Turnov je dobrý výchozí bod pro výlety do Českého ráje, ale taky je zajímavý sám o sobě. Jsou tu dva velmi
zajímavé kostely (jeden je přímo na známce), řada historických domů a především muzeum Českého ráje (s Alšovým
panoramatickým obrazem), které rozhodně stojí za návštěvu. J&D