No. 859 - Velká Čantoryje

Ocelová rozhledna z roku 2002 na Velké Čantoryji ve Slezských Beskydech, na česko-polské hranici, východně od Třince.

Navštívil jsem Velká Čantoryje

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku Toto místo prodává také výletku
Rozhledna Velká Čantoryje
BESKYDY
Moravskoslezský kraj/Frýdek-Místek
49°40'43.27"N 18°48'16.55"E
2.906

Obrázek č. 1, Turistické známky, No. 859 - Velká Čantoryje

02.08.2023 - dostupná bez problému
06.07.2023 - zavřeno (nelze ověřit dostupnost)
13.11.2022 - dostupná bez problému

Vladislav Dušek
Výšlap po sjezdovce z Ustroně byl fakt síla.Nahoře jsem byl už kolem osmé ráno, takže všechno zavřené. Naštěstí také žádní turisté a když jsem odjížděl, bylo parkoviště stále úplně prázdné. O TZ si napíšu.

Martin Štverák
Tz
Známka zakoupena v rozhledně na Čantoryji za 40 Kč

Eva Kunešová
Tz
Známka bez problémů v bufetu. Výhled parádní.

Daniel Broukal
Zvláštní cena
Známka zakoupena za 36,- Kč, což je asi násobek 6 zlotých. Inu hranice.

Martin Halamíček
známka
27.8 TZ zakoupena na rozhledne v kase ve které seděla velice ochotná paní která byla jediným příjemným člověkem na celé Čantoryji. Rozhledna i chata na čantoryji je na území ČR a my s manželkou si připadali jak vetřelci a tak se k nám chovali ve stáncích i v chatě ,prostě obtěžujete a nemluvite po "polski".Výhled a krajina krásná ale kvůli čechopolákům si příště necháme zajít chuť.

Jiří IPSER
Známka
Známka zakoupena u rozhledny v občerstvení,při Legionářském marši ,doporučuji k návštěvě pěkný výhled.

Tomáš Parák
Velká Čantoryje
Známka zakoupena v pokladně rozhledny.

FCB
Známku
jsem koupil v občerstvení u rozhledny. Měli ji také i v kase rozhledny. Výhled z rozhledny nám překazily mraky, které se přihnaly chvíli před našim výstupem. Návštěvu doporučuji.

Michal
cena lanovky
Dobrý večer, můžu se zeptat jestli někdo neví jestli se dá lanovka na Velkou Čantoryji platit v českých korunách nebo musím mít zloté; a kolik se platí. Děkuji za odpověď.

Jirka ;)
Dnes jsme vystoupali na Cantoryju. Byl to celkem zahul. Ale da se to zvladnout.Bylo hezke pocasi, tak to tam bylo jak na Vaclavaku, vetsina Polaku, co jeli lanovkou z Ustrone, dost si to tim ulehci. Ale vyslap stal zato. az na obcerstveni! Venku grilovali, ale meli tam drahe ceny (klobasa+chleba+horcice - nejakych 60,-Kč POZOR na ceny, jsou tam uvedene na 100g tak to mate), tak jsme sli dovnitr a tam je bufetik, fronta zas nejak extremne velka nebyla, na langos a 2 pohledy jsem cekal pres 45 min. na pivo a kofolu 35 min (nastesti jsme byli dva, tak jsme si rady rozdelili). To otravilo cely vyslap, bo clovek se tesi a pak mu to cekani to celkem znechuti... Pak je to pul kilometru na rozhlednu a tam to je fakt pekne. Vstup 30,-Kč, ale stoji za to. Vyhled pekny, hlavne teda na Polsko, v Cechach tam toho moc videt neni. Ale byla inverze u nas, treba by to normalne bylo jeste lepsi. Parkovali jsme v Nydku u Nydecke boudy kolem 11 hodiny za 25,-Kč

Jirka Z.
20.10.2012...Šli jsme to z Nýdku-placené parkoviště u Nýdecké boudy 50,- celodenně/25,-odpoledne. Počasí nám vyšlo, to se odrazilo i v poměru návštěvníků PL 10:ČR 1 na samotné rozhledně i okolí. Na rozhledně i turistické chatě Čantoryja mají dvojí ceny, ale je to v pohodě a TZ i nálepka dostupná bez problémů za obvyklou cenu- 30,-/12,- . Mohu doporučit pizzerii u Radima, kde vlastně začíná Rytířská stezka.

Romana
Loni na podzim jsme to šli z Nýdku, nepřálo nám počasí a tak jsme nedošli až nahoru. Dnes jsme to zkusili z polské strany, jeli jsme lanovkou, potom 30 minut pěkný stoupák, ale stálo to za to. Nádherný vžhled. Jen pozor, nejde platit ani korunami, ani eurem, a směnárna v místě není. Ceny: parkoviště- první hodina 3zl, každá další 2zl. Lanovka- od 11 let oba směry 16zl, do 11 let 14zl.

premek
nahoře moc pěkné až na ty poláky...

Carlos
Parkoviště v Nýdku (415 m.n.m.) + ochoz rozhledny (1019 m.n.m.) = tedy 600m převýšení na 4,5 km - opravdu celou cestu jen a jen do kopce. Slušný sportovní výkon... Kruhový rozhled ovšem stojí za to! Jeden z nejlepších, jaký jsem zatím na české rozhledně zažil (doposud byl jsem jich navštívil cca 50). Namáhavý výstup si lze zjednodušit použitím sedačkové lanovky z Polska, která překonává asi 2/3 výše popsaného převýšení. Proto také na vrcholu a rozhledně potkáte především Poláky. Turistická známka není přímo v pokladně rozhledny, ale v bufetu hned vedle.

raf
Na rozhlednu jsem se dostal po červené z Nýdku 3,5 km a potom na vrchol po modré 1 km. Rozhledna ač na české straně, byla v obležení Poláků a Polek. Od dětí až po nejstarší. Vůbec mi to nevadilo, je to jenom dobře. Také v bufetu lze platit českým korunami i polským zlotý. Vypil jsem 1 pivo Radegast, snědl jsem 3 místní bramborové placky, koupil pohledy a bylo mi dobře. Byla to hezká tečka za mým týdenním pobytem v Beskydech. Výhled z rozhledny je o něco hezčí do Polska než k nám. Zajímavá je i naučná stezka okolo Čantoryje.

Pavel
Výroční známku neměli
Známka byla dostpupná bez problémů, ale výroční známku Moravsko Slezské vrcholy již neměli. Z rozhledny je
nádherný rozhled bylo vidět až do Tater. Návštěvu Vám doporučuji určitě to stojí za to když výjde dobré počasí
a je skvělá dohlednost.

GF
Čantoryje
Známka dostupná

Pavel Szabo
Nádherný výlet !!!
Dneska jsem byl na této velmi krásné hoře. Bylo nádherné počasí, tak bylo všechno fajn, ale to horko bylo
strašné. Nahoře bylo o něco chladnejí. Bylo tam hodně lidí, hlavně teda Poláků. Na rozhledně jsou velmi pěkné
výhledy do třech států.Známka je k dostání v pohodě a dokonce jsem si koupil i výroční známku, která není
ani v letošním seznamu, takže je asi z minulého roku.

Petula
Ač bylo ošklivo, jak rozhledna, tak občerstvení měli otevřeno v 8:00 ráno. Na tomto místě je i nyní k sehnání
VTZ 2004 100 let turistiky na Čantoryji.

JIRKA
Vyjdi si když máš chuť
Vyšlo mi i když bylo skoro půl listopadu skvělé počasí a vůbec nelituju že jsem se skoro po 3 měsících k
tomuto odhodlal.Počasí a výhled z rozhledny byl skvělý.Potvrdil to i můj kolega který na hory moc nejezdí.A
chvála od něj se cení víc.Známky a razítka byly pivo také ale najíst jsme musely do Polska.Česká strana toho
moc nenabídne.Jestli jsem se dopustil gramatických chyb tak sorry. JIRKA

Pavla
Turistická známka Velká Čantoryje
Známka je bez obtíží k dostání a je moc pěkná, ostatně jako všechny. Z rozhledny je moc pěkný výhled do Polska
a Beskyd. Návštěvu všem doporučuji.