No. 1219 - Dolní Dvůr

Samotné osídlování území budoucí obce započalo někdy na začátku 14. století. Dolní Dvůr se nachází severovýchodně od Vrchlabí. Většina obce leží v údolí potoků Klínového a Kotelského, ostatní leží v údolí potoků Husího, Zlatého a Hádeckého.

Navštívil jsem Dolní Dvůr

Toto místo prodává také turistickou známku
Infocentrum obce Dolní Dvůr

12.10.2023 - dostupná bez problému
15.02.2022 - dostupná bez problému

Ladislav Harbáček
Z pensionu v Dolním Dvoře.

Václav Toth
Tak menší potíže při koupi byli.
Minimarket je v rekonstrukci, Obecní úřad o víkendu zavřeno, Liberecká bouda uzavřena v chatě Jitka ticho a pusto až po cestě zpět byl svérázný majitel doma a známku prodal. Za návštěvu stojí zvonkohra o víkendu 10:00, 12:00 a 17:00 ve všední dny bez těch 12:00.

Michaela Veselá
Zvonkohra
Známka v IC v Lánově.

Vladislav Stárek
Dolní Dvůr
Známka zakoupena v potravinách v Dolním Dvoře. Unikátní zvonkohra na kostele sv. Josefa se rozeznívá vždy v 10 a 17 hodin. O víkendech pak ještě ve 12 hodin.

Libor Hančar
Nevšední zvonkohra - 8.3.2018
Na návsi je u kostela sv. Josefa krásná zvonkohra, která nabízí zvuky a melodie podle ročních období.
Vyzvání 2x denně ale my jsme to bohužel nestihly, melodie ze zvonkohry se prý šíří celým údolí takže radši návštěvu naplánujte na čas produkce:)

Petr Komárek
Turistická známka
TZ nebyla k dostání v Obchodě a občerstvení - Dolní Dvůr 4 - od pondělku do pátku otevřeno jen do 10:00. V pátek ještě 15-17.00. V sobotu 8-11. V neděli zavřeno.
Infocentrum bylo také zavřené.
Naštěstí známku měli v Infocentru v Lánově.

Petra
turistická známka
v IC Lánov

Petr Cienciala
Cestou do vyšších míst Krkonoš jsem ve smíšeném zboží koupil známku. Dost mne udivilo, že obchod vlastní občan Vietnamu. Na tržnicích jsem si na ně zvyknul, ale v Krkonoších to je mazec.

Eva Rosenbergerová
Oprava
Malý omyl. Na chatě Jitka jsme získali Luisino údolí.Na podstatě věci to nic nemění.

14.9.2013
Činí mě to smutnou a nevím, proč jsem si myslela, že fandové turistiky nepatří mezi spoluobčany snižující se k přiblblým rasistickým narážkám. V Dolním Dvoře a nejenom tam, jsme byli vdeční, že jsme našli otevřený podnik, kde se dalo občerstvit a v tomhle případě i koupit turistickou známku právě u Vietnamců. A možná to bylo jindy jinak, ale my jsme ji měli za 30,00. Takže za to jim moc díky. To např Liberecká chata, která měla reklamy na každým rohu už 30 km dopředu není evidentně na nějaké zbloudilce mimo hlavní sezónu zvědavá. Odemčeno, ale nepremávali. Tak proč to na ty super cedule nenapíšou, že jsou k mání od-do. Ještě, že jsme si koupili známku Strážného na chatě Jitka. Bez reklam, za to příjemné obsluha, fajn prostředí.

Pinďa
Re: 14.9.2013
Vážená, původně jsem na váš příspěvek nechtěl reagovat, ale nějak mně to nedalo. Za rasistickou narážku považuji výrazy rákosník, žluťák, bambusák, nebo negr. Tato slova však zásadně nepoužívám, protože se mi to bytostně příčí. A protože neznám národnost dotyčného usměvavého a nebývale ochotného prodavače, napsal jsem to, jak jsem napsal. On klidně může být i Číňan, Korejec, nebo Japonec. Hlavně! Kdyby tam seděl nějaký naštvaný a neochotný člověk, který by vám ani neřekl dobrý den, mohlo by se vám stát, že místo otvíračky oť nevitim do nevitim, by bylo zavřeno a vy byste s jazykem na vestě a bez TZ, musela jít o dům dál. Přeji Vám mnoho šťastných kilometrů a málo míst od vidím do vidím a o víkendech zavřeno.

Re: Re: 14.9.2013
Tu poslední větu jsem nemyslel ironocky, aby nedošlo k omylu. Tu jsem myslel upřímně, jako sběratel, sběrateli. A ještě jako bonus, to je teď takový moderní výraz, přidávám přání suché stezky.

JardaM
Známky nejsou
Známku nemají na Liberecké boudě ani v Minimarketu. Nemají ji ani v chatě Jitka, kde mají dobré pivo a příjemnou obsluhu.

Petr Zelenka
Pro všechny turisty, tuto turistickou známku jsem zakoupil v chatě Liberec, neboť náš spoluobčan s dlouhodobým povolením k pobytu ji v minimarketu prodává za 35,- Kč a ještě si to hrdě vylepí papírovým lepíkem přímo přes střed známky.

Libor
07.05.2012 - TZ zakoupena u ochotného pána v chatě Jitka. Zvonkohra je k vidění na místním náměstíčku na stěně kostela. Byli jsme tam v 15:45, zvoní se až v 17:00, škoda ...

Pinďa
Minimarket
TZ jsem koupil v minimarketu. Otevírací dobu jsem si neopsal. ale vzhledem k tomu, že u pokladny mě usměvavý a nebývale ochotný člověk pozdravil ťoprí ťeň usuzuji, že otevírací doba bude oť něvitim do něviťim. Cinkohra je v reálu ještě hezčí, než na TZ. Někdy bych jí chtěl slyšet hudat. Budu se tam muset ještě jednou cíleně vypravit.

Milan Martínek
Liberecká bouda nemá a jinde bylo zavřeno ( byla neděle)

K + E
TZ zakoupena spolu s TZ Luisino Údolí na Liberecké boudě.

Jan Lutrýn
Známka zakoupena v hospůdce Zlatý mlýn. Toto místo považuji za jedno z nejkrásnějších v Krkonoších. V dřevěné verandě jakoby se zastavil čas...

AFIk 2811
TZ zakoupena v hospůdce, která je součástí smíšeného zboží. Hospůdka má otevřeno do 22:00, takže s TZ nebude problém.

Petr
Hruza
nechápu rádoby podnikatele, kteří si poříděj TZ aby si natáhly lidi a místo toho aby dělali to co mají dělat, mají zavřeno a to stále. Tak ať změní prodejní místo, rád se projdu někam jinam. Tady jsem už byl po třetí a na nic.

Martina
Známku Dolního dvora se zvonkohrou jsme dostali v Liberecké boudě. Je to po asfaltce k Luisině údolí a pak ještě po panelové cestě krpál až nahoru do kopce. Liberecká bouda ale stojí za návštěvu, je krásná celá dřevěná a známek dostatek. Mají tu i známky Luisina údolí. Venku cedule ZAVŘENO, přesto jsme si troufli vlézt dovnitř, a dostali jme nejen známky, ale i pití a dobrý oběd, poskládaný ochotným personálem z toho mála co měli. Takže velká pochvala Liberecké boudě!

Tomáš Špírek
Nové prodejní místo
Nové prodejní místo je na Liberecké boudě

Petr Špitálský
Obchod se smíšeným zbožím byl zrušen!

marutan
ic
Známka se už prodává i v IC Rudolfov...

Luboš
Re "Ordinační doba"
Sice jsem už známku při další dovolený sehnal (řídil jsem se svým upozorněním) přesto bych navrhoval jako další prodejní místo v lepším případě IC na konci Rudolfova... (cca 2 km od smíšeného zboží) nebo v "horším případě" nějaký z penzionů v Dolním Dvoře... fakt ta prodejní doba smíšenky není to "pravý vořechový"

Jonny
otvírací doba?
OTEVÍRACÍ DOBA po-so 7.00-11.00 a ne - zavřenoje to něco šíleného musel jsem tam 2x, protože získat cokoliv v této díře čím bych dokázal, že jsem tam byl je naprosto nereálné

Luboš
"Ordinační doba"
Reaguji na předchozí příspěvek... podle mne otevírací doba je hrůza, proto doporučuji nalézt i další prodejní místo...

Daniel Vítek
Turistická známka Dolní Dvůr
Známka je dostupná denně vždy Po - Pá 09.00 - 11.00, V Po, Út, Čt, Pá, ještě navíc mezi 14.00 - 16.00

Honza Pásler
Tento obchůdek a jeho paní vedoucí jsou super!
Přímo v krámku je stůl s několika židlemi, kde lze posedět, popít kávu či grog (jako jsem učinil já čekaje, až
přestane pršet) a především poklábosit s paní vedoucí, která je vynikající znalkyní této části Krkonoš a
zastává tak trochu i roli jakéhosi infocentra. Otevřeno pondělí - pátek 7-11, 14-17, sobota
dopoledne.Pošmourný první červnový den měl i své plus: za celou cestu z Dolního Dvora přes Krásnou pláň a
Hromovku do Špindlu jsem nepotkal jediného človíčka. Prvního až na okraji Špindlu. Úžasný klid, přímo balzám.

Dan
Dostupnost známky
Navštívil jsem Dolní Dvůr minulý týden.Sněhu bylo už dost,vleky v provozu ale počasí mi moc nepřálo!Přesto
zde bylo krásně.Známka se dá koupit i na poště.Paní pošmistrová je možná ještě milejší!Ale je pravda,že v
neděli je to s koupí horší.

plašan
Tam sem byl na lyžáku škoda že sem si TZ nekoupil.Nedaleko je chalupa ve které se natáčel slavný film "S
tebou mě baví svět" tam se dá dojet na běžkách ale je to fuška Oskar tady nemá skoro žádnej signál takže
když sem chtel poslat SMS musel sem v 1.patře vylézt z okna a někdo mě musel držet za nohy.. :-D super místo
.Vřele doporučuji.

Luboš Čmuchal
Kdo hledá najde
Rád bych upozornil všechny sběratele TZ, že prodejní místo TZ 1219 Dolní Dvůr není žádné infocentrum a zatím
není ani pořádně označeno. Jedná o prodejnu Smíšeného zboží - potraviny, suvenýry a paní vedoucí to je teprve
něco milá, usměvavá a i když v sobotu má mít otevřeno jen do 11:00, v 11:15 mě TZ ochotně prodala, nabýdla
občerstvení a prozradila i něco o Dolním Dvoře(Zastupuje infocentrum) a jak sama tvrdí, cedule s prodejní
dobou je jen formalita, protože mám otevřeno do té doby dokud lidi mají zájem nakupovat.