No. 1080 - Holštejn

Zříceniny středověkého hradu na východním okraji CHKO Moravský kras, severně od Ostrova u Macochy.

Navštívil jsem Holštejn

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku
Koloniál na návsi, Holštejn 28
Toto místo prodává také turistickou známku
Minimuzeum Holštejn - vchod z parkoviště

19.03.2022 - dostupná bez problému

wenzel
Holštejn
Z hradu Holštejna se toho moc nedochovalo, stojí zde pouze zbytky dvou věží, sem tam lze pozorovat nějakou tu zídku, jinak je prostor hradu zarosttý lesem. Ze skalního ochozu je hezký výhled na obec Holštejn, která se nachází cca půl kilometru od zříceniny. Více než samotná zřícenina nás zaujala jeskyně, která se nachází ve skále přímo pod hradem a vede k ní stezka. Jeskyně je dosti velká, ale dávejte pozor ve tmě na všudypřítomné kameny a jámy.TZ zakoupena v hostinci v Holštejně, soporučuji se zde zastavit na oběd, výborně vaří a prostředí je velice příjemné, nejvíce nás zaujaly pomalované stěny historickými erby a motivy.

Ladislav Harbáček
Z hostince.

Stanislav Staněk
Známka bez problému dostupná v hostinci Pod Hradem, spolu s vynikajícím obědem.

Jiří Dvořák
Prodávají na návsi v obchodě ( 8:30 - 11:00 ).My přišli až odpoledne .... smůla.

Pavel Kubát
Navštíveno 11.3. v hostinci pod hradem zavřeno

Lenka Scholzova
Holštejn
absolutně zřícená zřícenina, která není do poslední chvíle vidět. Za návštěvu ale rozhodně stojí, zejména kvůli jeskyni "Lidomornu" pod ní, ze které čiší chlad velmi intenzivně.

Tomáš Parák
Známka zakoupena v hostinci Pod Hradem.

David Grénar
Hospůdka a TZ
Zdravím všechny sběratele dnes jsem vyrazil na menší výlet z Boskovic do Holštejna pro známku ... nicméně jsem se předtím nepodíval na server TZ a netušil jsem, že je vyprodaná, proto jsme byl trochu zklamaný, že ji neměli. Nicméně, když už jsem chtěl z hospůdky po vydatném obědě odcházet doslova přilétl pán, co mě obsluhoval se známkou v ruce, že jim je zrovna přivezli a že si pamatuje, že jsem se na ni ptal, tak mi ji hned nese :) Takže ode dneška známky mají!

Lukáš
Holštějn
Známku měli vyprodanou a nikde v okolí se nám ji sehnat nepodařilo.Vaří skvěle a za dobré ceny. Po dvou dvou dnech pochodu krasem jsme si dali pořádné jídlo.

Adam
hospoda
Vrele doporucuju si pri koupeni znamky sednout do hospody na jidlo. Vari tam skvele a za priznivy ceny. Jedeme tam na obed snad pokazdy, kdyz jedeme do krasu na vylet.

Alena
Známka koupena bez problémů v Hostinci pod hradem (výborná kuchyně).Cestou jsme prozkoumali i Lidomorku,stojí za to.

vláďa
Zbytky hradu se nacházejí na skalním bloku za obcí a jsou přístupné po červené značce. Hospodu, kde známky byly bez problémů k dostání hledejte u žluté turistické značky, cca 150 metrů od rozcestníku.

Petrik
Hospoda otevřená od 9 každý den.Známka měli.

Pařez
Na TZ je motivem bývalá stavba. Dnes tu najdete jen zbytky zdiva a dole jeskyni. Hrad lehce dostupný z obce Holštejn. Hned na kraji můžete zanechat auto na parkovišti (zdarma). Hospoda je uvnitř malovaná hradebními a rytířskými motivy. Moc pěkná. Jídlo a pití kvalitní, známek dosti, obsluha uctivá. Jsem rád, že jsem tohle místo v Moravském krasu neminul.

Káťa
Jedovnice se mi zde zdá poněkud zavádějící, je to blíže k Ostrovu u Macochy!

5BUL
Ze zříceniny toho příliš nezbylo, takže za zmínku stojí opravdu spíše jeskyně. Baterkou jsme byli vyzbrojeni, ovšem takovou, která velké prostory příliš neosvětlila, takže jsme moc hluboko nešli, bohužel. Nejvíce nás tak zaujalo propadání Bílé vody - potoka, cca 750 metrů od hradu kam jsme se šli také podívat. Cestou nás vyděsil zvláštní hluk, né nepodobný příchodu velké bouřky, není třeba však utíkat se schovat před deštěm, hluk způsobují auta přejíždějící právě nad propadáním po silnici po dřevěném přemostění. Bohužel jsme nestihli navštívit Zukalův mlýn, který byl námětem pro natočení filmu Ďáblova past.

Terezzz
Hrad s jeskyní
Nejdřív jsme vyrazili pro známku. Hostinec jsme naštěstí nalezli hned napoprvé - koupili jsme poslední známku, kterou měli:-) Procházka po místech, kde dříve stál hrad, byla super. Lidomornu jsme nevynechali. Vřele doporučuju, vezměte si baterku a prozkoumejte tu jeskyni, je úžasná.

jirkacek
Hrad , jeskyně a hostinec.
Dne 5.4.2008 jsme koupili v hospodě známku v pohodě - hospoda má směs červené, růžové barvy, je nalevo v uličce před ostrou levotočivou zatáčkou. Poté jsme se vrátili k samoobsluze a uličkou doprava po červené jsme po 500 m přes pole došli ke skále na níž kdysi stával hrad, který uvidíte na TZ v původní podobě. Dnes je tam jedna zeď a zbytek nějaké bašty. Pěkná je vyhlídka na cestu a obec , ze které jsme přišli. Po sestupu zpět , jděte ke skále, je tam jeskyně, do které dříve otvorem ve skále spouštěli vězně do hladomorny. Vemte si baterky, na začátku jeskyně to trochu klouže, takže pozor. Dostanete se asi do hloubky 20 metrů , šířka je cca 30 metrů. Pěkný závěr našeho výletu . Tz je moc hezká.

Filip
Znánka zakoupena dnes, tj. v neděli asi okolo 1230. Hostinec je dost na okraji, ale já jel na jisto, žádný problém s hledáním. Jinak otvírací dobu bohužel nevím, ale asi jako v každé hospodě.

Jenda
hostinec a hrad
Hostinec neni na konci vesnicky ale celkem uprostred, rekl bych. Kdyz jdete po zlute od Baldovce, tak jeste nez prijdete na rozceti s cervenou, je hostinec po vasi prave ruce.. nachazi se v mensi ulicce, ale je videt ze silnice... Z hradu moc nezbylo, ale na podzim je tam pekne.. vezmete si s sebou baterku, at muzete prozkoumat jeskyni Lidomorna pod hradem...

Eliška
Hrad jsme teda chvilku hledali, protože je to hooodně zbořená zřícenina na sklále a z žádného místa kolem vesnice není vidět. Zdálky ani nejde poznat, že to je ono, co hledáte. Vesnička malá se spousty zákazy vjezdu. Hostinec pod Hradem jsme hledali fakt hodně dlouho, obešli jsme skoro každý domek a nic. A hlavně ani nikde nikdo, abychom se zeptali. Dle příspěvku Luboše jsme hledali hlavně "ouplně na konci vesnice", ale nic. Druhý den mi to nedalo, a vydala jsem se hledat znova, opět bez úspěchu. Ten hostinec tam prostě fakt není...

Milan
-Známka je dostupná bez problémů,pěkný razítko!

Luboš
Hospoda Pod Hradem je až ouplně na konci vesničky. Velmi ochotně dal pan hostinský vybrat.

Iveta
Holštejn
V hostinci pod hradem bez problemů - známek maji dost.

Clar
V hostinci Pod hradem nejen že známky měli, ale taky mají pěknou výzdobu. :o)Přístupová cesta po
červené značce z druhé strany cesty (od Sloupu) neschůdná, místo údolí vodní nádrž - ať žijí povodně...

Dan
Mají TZ
V hostinci pod hradem v pohodě TZ ...

Prosinec
Holštejn
Hospoda sice byla otevřená, ale známku neměli. je vyprodaná. Dostali pěkný pohled hradu s razítkem jako doklad
o návštěvě se slovy že pohled je zadarmo, protože to je jejich chyba že známku nemají.