No. 269 - Konopiště

Kdysi mohutná gotická pevnost, přestavěná renesančně a barokně, jeden z nejnavštěvovanějších českých zámků, obklopený nádherným parkem.

Navštívil jsem Konopiště

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku
Turistické informační centrum Benešov
Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku Toto místo prodává také výletku
Muzeum motocyklů, Konopiště
Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také výletku
Zámek Konopiště - pokladna

28.09.2023 - dostupná bez problému
13.08.2023 - dostupná bez problému

Vladislav Dušek
TZ v pokladně zámku.Medvěd sice chrupal v příkopu a ani se nehnul, ale prohlídka zámku byla úžasná. taková sbírka zbraní se jen tak nevidí.

Ladislav Harbáček
Známka zakoupena v infocentru v Benešově.

Dušan Svoboda
Zámek
Samotný zámek a jeho okolí je velice uklidňující

Zuzana Skřivánková
Znamka
Zámek má několik úžasných sbírek. Prohlídka střelnice,zámecké zahrady a samozřejmě medvědi.

Bára
Známka
Byla v pohodě k dostání na pokladně za cenu 40 Kč.

František Zachař
návštěva
Na Konopišti jsme si rezervovali prohlídku III. okruh "soukromé pokoje". Nemohu jinak, než vyzvednout výklad průvodce Adama, díky němuž jsme si odvezli z tohoto neobyčejného zámku jedinečný zážitek.

Aleš Nekvapil
TZ - aleŠnekovy cesty
Nádherný zámek s okolní všudypřítomnou zelenou krajinou. Vrátil jsem se do místní přírody po cca 4 letech. :) Medvídci ušatí si nejspíše užívali zimní spánek. Podzim je zde kouzelný. ;)

Petr Dolejš
Konopiště
Prostory zámku moc pěkné,a přilehlé okolí a růžová zahrada taky nemají chybu.Hlavně ti nebojácní pávi nám div nesnědli svačinu z ruky.TZ zakoupena v IC pod zámkem.

wenzel
Nádherné interiéry zámku Konopiště mohu doporučit k návštěvě. Sbírka trofejí lovce Františka, která zabírá celou dlouhou chodbu zámku. Bohužel se na zámku nesmí fotografovat. Na nádvoří je místní čokoládovna, čokoláda výborná, ale za 5 malých kousků jsme platili přes 60 korun, což je celkem dost. Za návštěvu stojí také růžová zahrada, kde se prochází 5 pávů a pokud máte štěstí, můžete si sebrat paví péra. Je zde také korkový altánek nebo skleník. V zámeckém příkopu můžete spatřit medvěda, nám se ale celou dobu schovával. K obědu mohu doporučit zámeckou restauraci, která se nachází v prostorách bývalé zámecké kuchyně (dobré jídlo za přijatelné ceny). Když přijedete na zámek brzy, zaparkujte na malém parkovišti vedle rybníčku 200 metrů pod zámkem, je to tam levnější než na centrálním. Známky měli na více místech, my ji kupovali v infostánku pod zámkem.

Antonín Sečkár
info
TZ bez problémů k sehnání skoro všude, minimálně na pokladně, v IC pod zámekem a v IC ve městě (Masarykovo nám. 230 - na mapy.cz se nezobrazuje).

Mám dva postřehy, které by se mohly hodit. Zaprvé, pokud se na zámek chcete svézt "Ekovláčkem", musíte si místo vybojovat hned na Náměstí. Pokud přijedete vlakem tak, že už byste to na náměstí nestihli a chcete nastoupit na zastávce Sokolovna, budete mít smůlu.

Zadruhé pozor při cestě z Benešovského nádraží, červená turistická značka u rozcestníku "Konopiště - u hlavního vchodu" přetíná velmi frekventovanou silnici E55 BEZ PŘECHODU pro chodce (tady musel řádit nějaký dopravní inženýr :-D). Takže pokud si chcete ušetřit nervy z dlouhého čekání a přebíhání mezi auty, vemte to raději po žluté podchodem, i když pak musíte kousek po silnici. Ona ta žlutá je asi stejně hezčí, stoupá pak do mírného kopce k zámku nádhernou stromovou alejí.

Michaela Veselá
Známka všude
Velikonoce - čas výletů a výprav. TZ úplně všude.

Kristýna Pohořelská
Prohlídka zámku
Prohlídka opravdu stojí za to. Byli jsme na okruhu soukromých pokojů a bylo to moc zajímavé, skvělý pan průvodce.

Martin JAROLÍMEK
Konopiště.
Poslední návštěva v sobotu 25. 07. 2015. TZ bez problémů k sehnání v prodejně suvenýrů a občerstvení na centrálním parkovišti (zadní část parkoviště).

Václav Král
tz
dostupná na každém kroku. Jedinou vadou na kráse jsou nevyhovující asfaltové chodníky, které se k zámku opravdu nehodí

Tomáš Holeček
Prohlídka zámku
Včera jsme s dětmi navštívili z. Konopiště a musím říct, že i je zaujal vynikající výklad pí. průvodkyně. Dokonale vše popsala, řekla i různé další zajímavosti a nezaskočila jí žádná z otázek na kterou byla tázána. Zámek sám o sobě je skvost a když se to skloubí s profesionalitou průvodce je to opravdu zážitek - i pro ty děti.

Prohlídka
Nádherná prohlídka zámku
Minulý týden jsme s přítelem navštívili zámek Konopiště (všechny III. okruhy) a můžu jen a jen doporučit. Samotný zámek,zámecká restaurace s vynikající kuchyní, zámecká zahrada a okolí vše naprosto dokonalé. Rozhodně stojí za to najít si čas a vše si projít. Velký podíl však na celkovém dojmu mají ale i profesionální průvodci. Moc děkujeme slečně Barboře, paní ve středním věku (II. okruh, 14.8., okolo poledne)a mladému muži Tomášovi za úžasný zážitek a rozšíření vědomostí v oblasti historie. Jednou Váš navštívíme i s našimi dětmi. :-)

Jiří Dvořák
Konopiště
Byli jsme se podívat na zámku.Vybrali jsme II.okruh,kde se nachází zbrojnice.Průvodce p.Petr byl po dlouhé době "člověk na svém místě ".Byl to velmi hezký den,doporučuji všem návštěvu tohoto krásného zámku.

proč?
proč se změnila turistická známka? To aby sběratelé měli co sbírat dle roku vydání ??

pavel
nádhera
skvělé místo k návštěvě s rodinou lze zde strávit klidně i celý den-doporučuji přijet brzo ráno kolem 8.30 to už přijíždí první návštěvníci ,po 9 první davy turistů vystupivší z autobusů ,v 10 otevírají,v 11 úplně plné parkoviště,v sobotu 16.6. v 10.10 koupen lístek na prohlídku v 11.hodin! skvělá TZ s Konopištěm a medvědem-2. okruh trval 1.10min-takže všechny okruhy cca.3hod.30min,?a plus park další 3hod,? a doporučuji ještě medvěda v příkopu před zámkem a výlet do 2.2km vzdáleného CHvojenu-kostel sv.Jakuba a Filipa u Konopiště.skvělí průvodci ohromí znalostmi například původ jména je opravdu z konopí které se tu ve středověku pěstovalo!a ten luxusní výtah co tu nechal postavit císař pán FERDINAND D' ESTE...NEJMODERNĚJŠÍ ZÁMEK V EVROPĚ TÉ DOBY-KONOPIŠTĚ...K Zámku vede z Benešova cyklostezka podél silnice k parkovišti a nebo v centru Benešova se za mostem přes železnici vydat na první křižovatce do leva po žluté turistické značce směr jih skoro na konci této ulice po žluté turistické značce do prava,na konci této krátké ulice překonáme proti hlukovou bariéru,přejdeme opatrně velice rušnou silnici č.3 Praha-Tábor a jsme přímo v zámeckém parku kudy jdeme přímo k zámku,vyhneme se tak velkému stoupání k zámku od parkoviště a ještě ušetříme 100m cesty a vyhneme se velice rušné silnici vedoucí k zámku a po případě i parkovacím problémům na parkovišti u zámku...

PetrBlade
Nová raznice
17.7. jsem si zakoupil známku a měla hezkou novou raznici. Je na ní kromě zámku i erb a medvěd, ten ovšem ve výběhu nebyl :-(

gallisek23
Zámek.........
Včera jsem byl s rodinou na zámku Konopiště. Zámek je opravdu moc hezký a musím udělat velkou poklonu. Opravdu to stojí za návštěvu. Je co je už moc je vstupné. Takhle lidi moc jezdit na zámky a hrady nebudou. Vím, že je všechno drahé, ale opravdu se všechno přehájí. Děti byli na výstavě Pohádková země. To jsou tři malé místnosti a vstup pro dva dospělé a dvě děti na cca 10 minut bylo 180,-Kč to je opravdu už moc. Tak bych uvítal trochu u toho myslet, aby naše děti neznali naší historii jen z obrázků. Jinak TZ mají hodně.

Sedy vlk
třetí okruh je opravdu krásný pán se nám představil ale bohužel jsem jméno zapoměl protože jeho výklad byl skvělý a mnoho nového jsem se dozvěděl.

Libor
20.11.2010, sobota - TZ bez problémů v pokladně zámku, asi jeden z posledních trochu slunečných dnů v této sezóně - doporučuji procházku zámeckým parkem i kolem rybníku s pěkným výhledem na zámek, v interiérech jsem byl asi před 2 lety a můžu jen potvrdit, že tak zasvěcený a záživný výklad uslyšíte asi málokde (ale zřejmě je nutné trvat na pánovi s knírkem :-))

David
Dne 23. září jsme navštívili zámek Konopiště. Jen tak tak jsme stihli prohlídku třetí trasy, soukromé pokoje Františka Ferdinanda. Na prohlídce jsme byli čtyři a výklad pana průvodce (pán s knírem) byl prostě jedinečný. Bylo na něm vidět, že ho práce a i téma baví. Ke každému pokoji měl spoustu zajímavých informací a člověk měl dojem, že v té době žil a v těch pokojích bydlel. (Nebyl jste to opravdu Vy pane následníku?).Zahrada stojí také za návštěvu a i procházka kolem zámeckého rybníku je v pěkném podzimním čase krásná a nabízí opravdu kouzelné pohledy do přírody a pochopitelně i na zámek.

jerry720
Konopiště
Poslední návštěvu Konopiště jsem uskutečnil v neděli 26. 09. 2010. Na prohlídku jsem tentokrát nešel, ale prošel jsem si zámecký park, teď na podzim začíná hrát všemi barvami. Je to příjemný relax pro tělo i pro duši. TZ je bez problémů k zakoupení v prodejně publikací vedle pokladny zámku.

petr
známku jsme koupili v infocentru v benešově, protože paní v prodejně publikací na zámku měla zřejmě oběd o hodinu dříve a nedočkali jsme se jí

Milena
Zámek je pěkný, včetně jeho okolí, ale co nás dost otrávilo je situace okolo parkoviště. Při vjezdu zaplatíte 60,-Kč bez ohledu na to, jak dlouhou dobu tam hodláte strávit. Jen co vystoupíte z auta, "vrhnou" se na vás náhončí, kteří vám budou nabízet svezení vláčkem, historickým automobilem nebo koňským kočárem. A co bylo asi nejhorší, jsou stánky se suvenýry - kýče, matrjošky, trička, čepice - vše s motivy Prahy. Jakoby člověk nebyl na Konopišti, ale v Praze na Starém Městě..

Lucka
Známku jsme zakoupili na infocentru v Benešově za 25,- starou společně se známkou číslo 453 - Benešov (25,- Kč)

Luboš
Parkoviště
Známka zakoupena na parkovušti za 30 Kč i když se jedná ještě o starou edici = bez nálepky.

Romča
Zámek Konopiště
V neděli 18.4.2010 jsme navštívili zámek Konopiště. Už od parkoviště nás provázelo velké množství lidí. Tento den měli jistě vysokou návštěvnost. Zámek s přilehlým parkem je moc pěkný. Krásná a mohutná stavba nabízí tři návštěvnické okruhy. My jsme na vlastní prohlídce nebyli. Ceny vstupného nás docela šokovaly. Cena 130,-Kč a 200,-Kč je přece jenom dost vysoká. Přesto jsme zakoupili TZ a pohledy, prošli si park a vyfotili medvídka.

Eva
Zámek je moc pěkný, viděli jsme 1. okruh, na který jsme měli hodinu, průvodkyně Pavla moc pěkně a zajímavě vyprávěla. Medvěd je už jenom jeden. Zahrady kolem také stojí za shlédnutí.

JirkaK
Zámek je pěkný ,ale tolik návštěvnických okruhů se neviděl. Jsou 3 základní okruhy po zámku a pak samostatně je: střelnice, růžová zahrada, muzeum sv. Jiří a výstava o služebných a rodině Františka Ferdinanda ´d Este. My jsme byli na 1. prohlídkovém okruhu a na výstavě. Na zbytek se vratíme příští rok. Známky mají i v muzeu motocyklů na parkovišti.

Mirek
Krásné místo, vřele doporučuji projít si všechny návštěvnické okruhy plus krásné zahrady se skleníkem.

Zuzík a Frtík
Lidi, pozor na kávu za 50 Kč v zámecké restauraci:-) Tak malé kafe jsme ještě nepili, ani na jihu Čech nemají nikde tak drahou kávu :-)

5Bul
Děti se vyvezly vláčkem, zrovna kvetly rododendrony a v parku bylo krásně. Medvěd (medvědice) baribal ze kterého se vyklubal Medvěd ušatý byl aktivní a fešák a pávi se také předváděli, ikdyž ocas neroztáhli. Bylo tu moc lidí a na prohlídku jsme čekali cca 1 a 1/2 hodiny. Přesto děti prohlásily, že se jim výlet moc líbil.

Arnold+Zdenka
Známku jsme koupili v prodejně suvenýrů na zámku- naproti pokladně. Měli tam i TZ města Benešov

Eliška
Zámek je moc hezký, obrovské množství loveckých trofejí. Vstupné 120,- na okruh se mi zdá docela dost, ale stojí to za to. Snad budete mít štěstí a narazíte na lepší průvodkyni než mi. Ukuňkaná stydlivá tichá holčina se mi na takovou práci moc nezdá.

Martina
To: Petra Bačíková
Ještě že jsou na zámku tři okruhy, alespoň se pokaždé když přijedu, mohu podívat na něco jiného a zájem o zámek mě neopouští.

Petra Bačíková
Prohlídka zámku je rozdělena na 3 okruhy, každý trvá asi 55minut, stojí za to, ale 120Kč za jeden okruh je podle mě vcelku dost, ale když se chce člověk dozvědět, tak mu nic jiného nezbude, šli jsme II. okruh, taková střední cesta.Známka byla dostupná v suvenýrech přímo u pokladny na zámku.Po prohlídce je ideální procházka zahradou zámku a tojí za to naučná stezka o Konopišti, která se sestává z informačních tabulí různě po zahradě.

Jana
20. 5. 2006 byla známka dostupná jak na parkovišti, tak i v zámku (v prodejně se suvenýry), zámek určitě stojí
za shlédnutí.

Tomáš
Největším překvapením pro nás bylo, že je Konopiště v pondělí zavřené. To je teda síla. V
"Kotěhůlkách" se to dá čekat, ale na Konopišti... Bohužel, tento den je samozřejmě zavřeno všechno
kolem. Takže TZ nic.

Simča S.
Bohužel zámek zatím zavřený, ale i tak se nám tam líbilo - krásná prohlídka parku s asi 8 km dlouhou naučnou
stezkou, v příkopě před zámkem medvědi a na terase pávi - prozatím bez ocasní parády (to jste věděli, že na
podzim "opadávají" a tak v únoru začnou znovu obrůstat?). Takže zámek si necháme na jindy....

Danča
Známka dostupná bez problému, pro velký zájem jsou zde návštěvníci odbavování jak na běžícím pásu, tak jsme si
nestíhali bohaté sbírky moc prohlédnout.

Václav Dvořák
Známka dostupná bez problémů na parkovišti

Hříbek
Dostupná pouze na parkovišti.