Turistické známky - oficiální stránky
 
Turistické známkyZobrazit na Mapy.cz

No. 2296 - Křižíkova elektrická dráha Tábor - Bechyně


Popis

Křižíkova elektrická dráha byla první elektrifikovanou tratí v tehdejším Rakousku-Uhersku. Zásluhou ing. Františka Křižíka byla prosazena elektrifikace této trati. www.taborcz.eu/elektricka-draha-frantiska-krizika-technicka-pamatka/os-1533


Mapa

Navštívil jsem Křižíkova elektrická dráha Tábor - Bechyně

Prodejní místa:

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku
ČD centrum Tábor
Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku
Informační centrum, náměstí T. G. M. 140, Bechyně (web)
Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku Toto místo prodává také výletku
Touristinformation, náměstí T. G. M. 5, Bechyně (web)
Mapa:
Stát:
Česká republika
Oblast:
TECHNICKÉ PAMÁTKY
Kraj/okres:
Jihočeský kraj/Tábor
Poloha:
49°24'50.74"N 14°40'37.85"E
Hodnocení:
2.722
Fotogalerie:
 

Obrázek č. 1, Turistické známky, No. 2296 - Křižíkova elektrická dráha Tábor - Bechyně


31.08.2024 - dostupná bez problému
31.08.2024 - dostupná bez problému
01.07.2024 - dostupná bez problému




Přidat příspěvek



*) jsou označeny povinné položky

Michaela Ťoupalová
Michaela Ťoupalová
Křižíkova elektrická dráha Tábor - Bechyně
Myslím si, že smyslem této známky je jízda po dané trati, ideálně historickým vozem. Takže opravdu nelze souhlasit, že má známku něco, co nejde vidět, je potřeba si o tom něco trochu zjistit a ne jen hloupě nakupovat dřevěná kolečka. Na cdnostalgie.cz si lze vyhledat historické vlaky, které v daném období jezdí v určitém kraji. V tomto případě se jezdí vozem Elinka a Bobinka, myslím, že jsou plánované vždy na letní měsíce, letos se prodloužilo i do části září. My si zakoupili jízdenky přes internet, ale dá se i na místě, pokud je volno. K tomu je navíc v Bechyni na nádraží otevřená remíza (zde prodávají TZ), kde je umístěn model kolejiště s jezdícími soupravami a je tu také historická posunovací lokomotiva. my nechali auto v Bechyni na nádraží (zdarma), zašli do remízy, Bobinkou jeli do Tábora, kde jsme vylezli na věž kostela a poté zpět Elinkou do Bechyně, kde jsme ještě zašli do hasičského muzea a muzea na náměstí v íčku, takže rovnou čtyři známky.
 
Vladislav Dušek
Vladislav Dušek
TZ
TZ v ČD centru. Nevím, proč má známku něco, co ani nejde vidět.
 
Veronika Žitníková
Veronika Žitníková
TZ
V ČD centru v Táboře k dispozici bez problémů.
 
Ladislav Harbáček
Ladislav Harbáček
TZ
Zakoupeno v infocentru v Bechyni.
 
Václav Pour
Václav Pour
Koupena na nádraží v ČD centru.
Vše v pořádku, jen pozor na polední přestávku.
 
Axel Sládek
Axel Sládek
TZ
TZ koupena v soukromem infu na namesti v Bechyni.
 
Oldřich Jasenský
Oldřich Jasenský
Polední přestávka
Pozor na polední přestávku mezi dvanáctou a třináctou hodinou.
 
Vladislav Stárek
Vladislav Stárek
Tábor-Bechyně
Známka v prodeji i v celoročně otevřeném IC v Bechyni na náměstí TGM čp. 5. Mají zde i VTZ ke 170. letům od narození Františka Křižíka.
 
Antonín Sečkár
Antonín Sečkár
TZ
Dostupná je i v IC v Bechyni
 
Pavel Semanský
Pavel Semanský
pátek
TZ bez problému dostupná v ČD centru na nádraží vTáboře za starou cenu 30Kč.
Otevřeno denně 6-12x13-17.30 hod.
 
Milan Bartoň
Milan Bartoň
TZ
Zakoupena v TIC Bechyně
 
Jiří Dvořák
Jiří Dvořák
Známka
zakoupena v ČD centru na nádraží v Táboře - dostatek.Podívejte se na jízdní řád ČD a vypravte se o prázdninách na nějakou pravidelnou jízdu historickým vlakem ( Křižíkova Elinka nebo Bobinka ) super výlet do Bechyně.
 
Michaela Veselá
Michaela Veselá
Trať
Známka v centru ČD v Táboře na nádraží.
 
Ivo Kušta
Ivo Kušta
Motiv známky
Trať v Bechyni původně končila na levém břehu Lužnice. Až roku 1928 byla po nově otevřeném bechyňském mostu prodloužena až do města, čímž se délka trati prodloužila z 23 na 24 kilometrů. Zpočátku se do Bechyně jezdilo přes staré nádraží úvraťově, ale od 15. května 1929 byl zprovozněn oblouk pro nový směr a část tratě ke starému nádraží byla změněna na vlečku, napojenou na vlastní trať směrem k Bechyni, a staré nádraží bylo změněno v nákladiště.

A datum na známce ??? První zkušební jízda proběhla 1. června 1903, 10. června 1903 proběhla zátěžová zkouška železničního mostu v Táboře, pravidelný provoz byl slavnostně, za účasti místodržitele království, předsedy zemského výboru i nejvyššího maršálka království, zahájen 21. června 1903.
 
Adéla Zemanová
Adéla Zemanová
:)
Známka zakoupena bez problémů v informacích na nádraží :) !
 
K dnešnímu dni je vydaných:
2972 Turistických známek
2975 Výročních TZ
297 Prémiových TZ
Turistická známková místaMapa známkových místSběratelská hraŽebříček sběratelůAktuální informaceVýroční turistické známkyKatalog turistických známekHlasování o nových TZO Turistických známkách
Turistické známky
KAVÁRNA A RESTAURACE
Speciální ediceSoutěž s Maxiznámkami
Klub TZ
Návštěvnické centrum Turistických známekTuristické suvenýry
Ostatní produkty
Komunikace
Zásilkový prodej
internetové stránky
Výběrová řízení
TZ pomáhají
Klub českých turistů logoKartografie Praha logoTuristika.cz logo
 
Instagram

Dobrý anděl

Kudyznudy.cz – nejlepší začátek výletu

Energetické úspory administrativní budovy Julia Sedláka 14 v Rýmařově

© TURISTICKÉ ZNÁMKY s.r.o. 1999 - 2025 - všechna práva vyhrazena Gappa - tvorba webových stránek