No. 11 - Luční bouda

Nejslavnější krkonošská bouda, založená v 2. pol. 16. století, 1400 m.n.m.

Navštívil jsem Luční bouda

Toto místo prodává také turistickou známku
Hotel Luční Bouda (recepce hotelu) (web)
Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku
Infocentrum Veselý Výlet, Hlavní ulice 196, Pec pod Sněžkou (web)
KRKONOŠE

Výšlap

Dominika
Nedostupná
V IC Veselý výlet nemají.

Re: Nedostupná
V IC Veselý výlet v Peci pod Sněžkou je již dostupná ????

Vladislav Dušek
tz
TZ prodávají jen v recepci a ta má od 11-15 zavřeno.Při místních cenách v restauraci jsem se otočil a šel dál.Předtím jsem tu nikdy nebyl a překvapila mě velikost chaty, pod pojmem chata jsem si představoval roubený domeček a ne tuhle obludu.TZ V IC Veselý Výlet v Peci nemají.

Michal
Recepce zavřena
V bufetu ani restauraci TZ nemaji a recepce byla zavrena ... sklamani :(

Ivo Šťastný
nedostupnost
Ve středu 27.7.2022 jsem po výstupu z Pece pod Sněžkou v 11.30 hod došel na Luční boudu. V poloprázdné restouraci mi bylo sděleno,že známku prodávají pouze na recepci, paní recepční uklízí pokoje (nejsou lidi) a budou prodávat až po patnácté hodině.
Navrhuji na Labské boudě kupovat pouze známky, nejíst a neubytovávat se a pak snad budou mít na tuto činnost čas.

Vladka Vraná
TZ Luční bouda
Velké zklamání a pozor pro všechny - na Luční boudě je možné TZ koupit POUZE na recepci hotelu, která je ovšem mezi 11.-15. hod. uzavřena. Prosila jsem obsluhu restaurace, pak i nějakého provozního/majitele? Bez šance, prostě až od 15.00. Nutno podotknout, že jsem přišla asi v 11.30 :/

René Pietschmann
Známka dostupná v IC Horní malá Úpa.

Re: TZ
Ještě kousek za hranicí je dostupná polská TZ č. 47 za 12zl.

Ladislav Harbáček
Známka byla dostupná v boudě.

Petr Orvoš
Zakoupena na recepci Luční boudy za 35,-, nálepku neměli, jen vizitku. Bouda moc hezká jen dát 50,- Kč za 1/2 litru točené kofoly mi přijde přes, jinak zbytek koláčů buchet apod. skvělý a za přiměřenou cenu.

Philipp Malov
TZ zakoupena v infocentru v Peci pod Sněžkou

Libor Hančar
Mlha jak v prádelně - 24.2.2019
Po náročném sestupu ze Sněžky nás zlákala ochutnávka piva v nedalekém minipivovaru. Bohužel se na trase od Polské boudy udělala taková mlha, že jsme boudu do poslední chvíle neviděli. TZ zakoupena na recepci a pivo v restauraci, jen ta cena to kazí.. Pokud je to místní produkt čekal bych, že bude za lidovku ale 75,- za půl litr je prostě moc i na Krkonoše :)

Jirka
Tak trvalo mi to cca 8 hodin než jsem z Harrachova došel až na Luční boudu, známka dostupná bez problému, 35 Kč. Už ale bylo pozdě večer, restaurace narvaná a noclehárna taktéž, tudíž jsem musel přespat ve svém stanu. Pro příště, kdo plánuje přenocovat, doporučuji rezervovat místo předem nebo přijít dříve.

wenzel
Luční bouda
Při cestě ze Špindlerova Mlýna na Sněžku jediné místo, kde se dá občerstvit. Bohužel je zde až příliš draho. 0,4l piva za 60,- nejlevnější jídlo z nabídky (velký borůvkový knedlík) za cca 180,- :-( Ale jinak je zde hezky. Známky na recepci, měli tam i výroční k otevření pivovaru Paroháč.

Šárka Křenková
Luční Bouda
Známka zakoupena bez problémů v recepci hotelu.
V restauraci dobré pivo i jídlo, ale za poměrně vysoké ceny. Polévka 80Kč, 0,4l piva 60Kč. A ještě k tomu jsme narazili na poměrně dost nepříjemnou servírku...

Marek Tichák
Luční bouda
Výborné pivo Paroháč, skvělé jídlo, rychlá a milá obsluha a pěkné ubytování. Můžu jen vřele doporučit!

Dana Kudělková
... výborná, ochotná a rychlá obsluha - výborné jídlo. Milé překvapení :-)

úterý
TZ dne 5.7 dostupná v recepci boudy.
Pivo Paroháč,pikantní klobása ani polévka neměly chybu,a dodaly tu správnou energii pro výšlap na Sněžku.
Ačkoliv byla restaurace plná,a těžko se hledalo místo pro dva,tak obsluha perfektně stíhala.

Jaroslav Melichar
zklamani
na hory nechodim setrit, ale tohle fakt ne. koupil jsem si pivo do petky,abychom stihli dojit za svetla dale a sly na me mrakoty. PETka 1l stoji 30,-! Prazdna! Tudiz za jejich 2l piva s sebou jsem zaplatil 285,- z toho jen za PETky 60,-, coz je cena obedove polevky. I kdyby to pivo bylo sebe lepsi, chutnat mi nikdy asi nebude...velke zklamani z tech jejich cen, kdyz vedle na Vyrovce to jde o tretinu-polovinu levneji, takze doporucuju svacinu/obed dat tam.

Robert Masaryk
Dostupná bez problémov na recepcii,treba ochutnať ich pivo a maxi rohlíky

Jakub Kos
Jinde ne
Ok, ani přirážka na TZ nebyla. Pohledy za 10, hezké razítko. Jinde jsem ji neviděl

Josef Pospíšil ml.
TZ bez problému dostupná v recepci, mají i VTZ Otevření pivovaru Paroháč 2012. Ceny v restauraci vysoké, v bufetu je to o něco levnější. Návštěvu místa mi to ale nezkazilo. Opravdu jedna z nejlepších bud v Krkonoších...

úterý+pátek
TZ prodávají v recepci této horské boudy.
Pivo Paroháč stejně jako před rokem stále znamenité,a to je i jeden z důvodů,proč se sem rádi vracíme.K němu poctivá zelňačka s klobásou,a člověk hned zapomíná na tělesnou únavu.Personál slušný a vstřícný.

MARTIN PŘIBÍK
Luční bouda
Známku jsem bez problému zakoupil na recepci hotelu. Ceny v restauraci jsou skutečně vyšší než bývá v Čechách zvykem, na druhou stranu za ně dostanete celkem kvalitní jídlo a velmi dobré pivo vlastní výroby. Přímo z restaurace si lze užívat pěkného výhledu na Sněžku. Obsluha pozorná a ochotná.

Zdeněk Čurda
výlet koncem ledna
Přijeli jsme do Pece na tůru po krkonoších. Z Pece jsme vycházeli ve tři a já jsem si ještě udělal smyčku na Kolínskou boudu pro známku. Manželku jsem poslal po žluté a potkali jsme se u lesní boudy, pak už jsme šli spolu. Cestou jsem ještě sbíral známky na červené trase. Od výrovky jsme už šli za tmy a těch posledních 2,5km je záhul, i když sníh byl pevný ale místy se propadal ke kotníkům. Šli jsme s baterkou po nejlépe značené cestě tou nejdelší smyčkou s viditelností od kůlu ke kůlu tak max 20m. Za výrovkou už bylo znát že počasí je drsnější, ochladilo se až na -8 a začal foukat nepříjemný vítr, alespoň že zboku a trochu do zad. Kolem 19:30 a 14km jsme dorazili na Luční boudu. Večer sprcha a jídlo v restauraci, akorát mohlo být teplejší - než sem stačil dojíst bylo skoro studené. Jinak velice velice chutné a hlavně hodně, gulášek s domácími knedlíky a pivo paroháč. Druhý den jsme měli naplánovaný přechod Sněžky a přes Růžohorky a Portášky dolů, ale líbilo se nám okolí tak jsme si zaplatili ještě jednu noc a ten den jsme udělali ještě jednu tůru asi 19km. Luční b.-Výrovka-Richtrovy b.-Výrovka-Na rozcestí-Liščí louka-Hnědý vrch a po červené zpátky na Luční. Okolo 18hod jsme příjemně unaveni povečeřeli opět skvělou ale trošičku vlažnou krmi a šli spát. Třetí den jsme vycházeli na cestu domů: na Luční -10, vítr 50-60km/h a od Výrovky už skoro bezvětří. Pak přes Richtrovy boudy do Pece kde bylo už nad nulou a po obědě jsme jeli domů.
Fantastický zážitek, myslel sem že mě bude manželka proklínat za ty tůry protože už nás oba bolely lýtka a achylovky, ale byla unešená stejně jako já.

čtvrtek
TZ v prodeji v recepci spolu s pohledem.
Místní piva Paroháč 11°i 13°jsou povedené,a když si k tomu objednáte tlačenku a klobásu jako my,tak neprohloupíte.Ceny jsou sice vyšší,ale obsluha je rychlá a ochotná,ačkoliv bylo ve tři odpoledne pěkně narváno.
Na chodbě mezi výčepem a recepcí je pěkná výstava fotografií.

Libor Malý
Oběd na Luční boudě
Minulý týden jsem při pěší túře po letech opět zavítal na Luční boudu s vidinou, že si dám dobrý oběd. Při minulých návštěvách jsem si dal obvykle jen česnečku a pivko, ale při mé poslední (a opravdu asi i úplně poslední) zastávce v restauraci jsem se rozhodl pro celé jídlo. Zpočátku mě trochu zarazila nabídka pouhých tří "hotovek" za jednotnou cenu 159,- Kč. Jak hovoří klasici českého humoru, cena sice připomínala drahotu, ale s tím se v těchto horských podmínkách tak nějak počítá, problém byl totiž jinde. Žíznivý z výstupu Obřím dolem jsem si nejprve objednal pivo. Na čepu byl kromě místního piva i Budvar. Řekl jsem si o Budvar. Po cca pěti minutách mi kolemjdoucí číšník oznámil, že se naráží další sud a omluvil se mi za čekání. OK, opáčil jsem, aspoň si pivko o to více vychutnám. Na stole mezitím přistály dva talíře se segedínským gulášem (druhý byl pro dceru). Kupované knedlíky téměř bílé barvy se strukturou polystyrénu spolu se třemi kusy masa zasazenými v řídké omáčce s kousky zelí ledva pokrývající dno talíře nám ovšem moc chuti k jídlu nedaly. Ale když je hlad, co našinci zbývá. Omáčka byla téměř bez chuti, která k segedínu tak nějak charakteristicky patří, maso bylo nedodělané, tvrdé. Konečně se na stole objevilo i pivo, ovšem značky Krakonoš. Servírka nejspíš přeslechla mou objednávku na Budvar, který ostatně dva lidé sedící u vedlejšího stolu, kteří přišli později než my, dostali téměř hned po objednávce. To, že pivo bylo asi dva centimetry pod míru, mě při "kvalitě" jídla už nepřekvapilo. Shrnuto a podtrženo - za více než 400,- Kč bych očekával úplně něco jiného než dva blafy a podmíráky. Až půjdu příště zase kolem Luční boudy na túru, z povzdálí jí zamávám a z baťohu vytáhnu větší svačinu a dvě plechovkový...

Eda
26.8.2012 - TZ k dostání bez problému, navíc i VTZ Zahájení provozu pivovaru Paroháč (zmíněný pivovar se nachází v areálu Luční boudy a je přístupný i k prohlídkám).

joshula
Známka na recepci. Pokud zde nikdo není, stačí zajít vedle do restaurace.

Jaroslava
restaurace příjemná, blesková donáška jídla, ceny vysokohorské, krásný výhled

thief
luční bouda
K Luční boudě jsme se dostali po stezce po Kozích hřbetech. Rozhodně to stojí za vidění. Příroda krásná a hlavně mimo sezonu bez zbytečných davů turistů. K Luční boudě vede cesta přes Rennerovu studánku, kde můžete uhasit žízeň :-) a naskytne se vám krásný pohled na Luční boudu se Sněžkou v pozadí. Na Luční boudě je velmi ochotná obsluha a známek mají dost. Ceny přímo alpské, ovšem s tím musíte počítat (polévka 59,-, jídlo od 139,- do 159,-). Nicméně strava chutná a možnost koupě domácího pečiva.TZ na chatě.

AFIk 2811
TZ zakoupena na recepci hotelu. JInak ale na Luční boudě totálně mrtvo. A doporučuji navštívit Památník obětem Krkonoš, který se nachází zhruba kilometr od Luční boudy po červené směrem na Výrovky. Krásný rozhled.

K + E
TZ zakoupena na recepci na Luční boudě. Výborná palačinka se zmrzlinou a borůvkami.

Miloslava Cestrová
Moc pěkné místo, jídlo sice drahé, ale není to každý den, takže to ještě ušlo.

Radek
Dne 18.10.2008 jsem opět po delší době navštívil Luční boudu. Přestože bylo na hřebenech poměrně nevlídné počasí, potkal jsem značné množství turistů a Luční bouda byla v době oběda doslova narvaná k prasknutí. Návštěvníci však zbytečně nevysedávali, a proto jsme mohli s kamarády brzy usednout a zakousnout se do pověstného borůvkového koláče. Při odchodu jsem samozřejmě zašel k recepci a koupil TZ, přestože jsem byl přesvědčen, že již tuto známku vlastním. Po příjezdu domů jsem známky porovnal a zjistil jsem, že mají rozdílný motiv. Ta novější má navíc nad Luční boudou vyobrazenu siluetu Sněžky. První známku jsem na Luční boudě koupil v roce 2003. Takže upozorňuji sběratele na tuto skutečnost.

RoKa
Dražší jídlo, ale super polévky i domácí pečivo. Neuvěřitelný pohledy /i přes podzimní počasí/ na Kozí hřbety,Sněžku,údolí ke Špindlu..

količ
Luční bouda je postavena jen z jedné čtvrti měla být postavena do tvaru hákového kříže. jinak pěkná bouda !!!

Kamil
Vrata to je síla,
původní vrata jsou zachována a až se jednou Luční bouda vrátí do krkonošského skanzenu budou znovu osazena. Za současnými vraty parkují skůtry hotelu ale hlavně i horské služby která zde drží stálou službu a jak jistě uznáte má zachraňovat i vaše životy. Jedinná možnost jak umožnit rychlý výjezd vozidel byla změna otvírání vrat ze směru ven na směr nahoru, ono totiž před vraty je často třeba 1 metr i více sněhu za noc a v případě že je vám někde na hřebenech ouvej a potřebujete pomoc tak nám určitě ta vrata odpustíte, protože dříve to znamenalo napřed odházet sníh a potom otevřít vrata. Máte-li informaci o výrobci vrat otvíraných nahoru vhodných ke stylu Luční boudy prosím napište nám, budou-li vhodná pro dané klima určitě nedostatek napravíme.

Wíla
To je síla
Luční bouda super.Pečivo vlastní taky mňam ,mňam. Ale kdo dal ty garážový vrata na tento styl boudy.No zvěrstvo.

Jonny
Na Luční jsem byl snad už po desáté, ale nikdy směrem od Výrovky vždycky od Kozých hřbetů. Výhled z této cesty na Luční horu a Luční boudu se Sněžkou je impozantní. V chalupě známky mají a taky moooc dobré pečivo vlastní výroby.

Zuzana
Nejlepší polévka v celých Krkonoších!!! A že je trochu dražší? Klobásu za 20 si užívejte na Václaváku, tady jste na hřebeni Krkonoš a s trochu vyšší cenou se musí počítat! Ale kvalita stojí za to. S Luční boudou jsme byli vždycky na 100% spokojení, v Krkonoších jsme byli na dovolené už 3 x a většinu výletů jsme si naplánovali tak, abychom šli přes Luční boudu. A taky mají skvělé borůvkové koláče, těch borůvek je tam snad 5 cm!

Jana
Ke starším příspěvkům: známka byla normálně za 25,- Kč v recepci, mají zde také pamětní razítko a bonbony pro děti. V chodbě k restauraci jsou velice zajímavé historické fotografie - stojí za to si je prohlédnout. Jídlo je opravdu poněkud dražší. Polévka za 49,- Kč mi ze začátku připadala hrozná. Nicméně jsme si objednali 2 porce a najedli jsme do sytosti všichni 3 - k zakousnutí podávají výborný chléb a žemle. Počasí bylo nádherné - krásné pohledy na Sněžku z povalových chodníků.

Kocour
Luční bouda je hezky situovaná blízko hranic, jen 4,5 km od úpatí Sněžky, kam se snadno dostanete po modré přes unikátní mokřady. Za hezkého počasí je na nejvyší horu Čech i krásný výhled, bohužel já jsem měl výhled jen na bouřkové mraky, které se mi honily nad hlavou. Luční bouda funguje i přes léto a uvnitř je to docela hezké, v přízemí pod restaurací je možné koupit bezkonkurenční pečivo (například doporučuji borůvkový koláč).Trochu mě překvapilo, že zezadu (přišel jsem po modré od boudy U Bílého Labe) bouda vypadala jako by byla už dvacet let zavřená. A OPRAVDU mě překvapila cena smaženého sýra, který bouda nabízí za 150 Kč. To už by mi ani nechutnalo... :)

Jan Mikeš
luční bouda
luční bouda je krásná. krásně se zní jde na sněžku.je zní malí výhled.

Mimosezona - ale zde se jede!!!!
Byli jsme moc rádi, že zde bylo otevřeno - ne že by nebylo co zlepšovat, ale polévka i domácí pečivo a pivčo
nám chutnalo - prubířský kámen záchodky - no prostě skvost. Pochvala a díky, že jedou i mimo sezónu - jo, na
volné místo u stolu jsme museli čekat!!!

Sedy.V
Po přečtení aktuálních informací T Z si myslým že pan Čumpelík bude prodávat známku za 30 kč

Mikeš
Souhlasím s Lawrencem. Na Luční boudu jsem se doplazil vyčerpaný v noci přes závěje. O dražší známce jsem
věděl a už počítal s tím, že si ji nechám jednou poslat z Rýmařova. Čekalo mě tam ale dobré jídlo, příjemná
obsluha, fajn recepční, ucházející ceny, čistá postel a teplá sprcha. Tak proč se rozčilovat kvůli pětikoruně?

Lawrence z Arábie
Asi Vám jde o princip, ale 20,- nebo 25,- ... není to skoro jedno? Přece si nebudu pětikorunou kazit radost.
Známka je pěkná a s osazenstvem boudy mám od jejího otevření jen dobré zkušenosti. Lepší známka za 25,- s
úsměvem než za 20,- s kyselým ksichtem. Doporučuju zelňačku :-)

Cestovatel
Pro Martina
Skoro je asi zbytečné reagovat na pana Čumpelíka, je smutné sledovat, s jakou arogancí a drzostí tento člověk
veřejně vystupuje. Snad abychom byli ještě vděční, že nám sběratelům je známka prodávána za
"pouhých" 25Kč :o)

martin
pro Tomáše Čumpelíka
pozorně si přečtěte následující:Stanovisko TZ s.r.o. k předraženým turistickým známkámBohužel míst,
kde známky předražují stále přibývá. Přestože máme s prodejci SMLOUVU o dodržování ceny, jsou naše intervence
ve většině případů bez účinku.

pro Martina
To je věc vydavatele mapy o které píšete. Znovu opakuji, že my skutečně nejsme v tvorbě cen u TZ ničím vázáni,
proto by bylo možná lepší, aby jste se zamyslel nad sebou Vy a neradil ostatním co a jak mají dělat.

martin
pro Tomáše Čumpelíkana mapě TZM je napsano,že JEDNOTNÁ PRODEJNÍ CENA JE 20,-KČ.Je smutné,že musíte
vydělávat na všem. ZAMYSLETE SE NAD SEBOU!!!!!!!!!

Miro
cena
Stále za 25,- Kč.

Ukradené razítko
Tak tato informace už neplatí. Známky za 25,-Kč jsou a budou, protože nikdo nám nemůže diktovat co a za kolik
máme prodávat. Nicméně razítko už vedle recepce nenajdete, protože ho někdo z vás ukradl. Za Luční boudu

Myšák
Potvrzuji cenu...
Známky k dostání, ale dle cedule za 25 Kč. Naštěstí hned vedle (u okna) je razítko :-)

raf
Cena 25,- Kč
Ani zde TZ za 25,- Kč kupovat nehodlám. K dostání jsou v recepci.

Jirka - Luční bouda
Na známkách už se pracuje
Dobrý den,chtěl bych se omluvit, že známky dosud nebyly k dispozici, už na nich pracujeme, abychom Vás
alespoň od září mohli uspokojit. Omlouváme se, ale rekontrukce Luční boudy je komplikovaná a některé věci jsme
dříve nestihli.S pozdravemJiří ChvojkaLuční bouda

bylex
Znamky stale nemaji.

valinka
Bohužel, musím konstatovat, že ani červen nebyl příznivý a na Luční boudě jsme známku nesehnali...
:-(((Ale jinak vřele doporučuji, je tam nádherně !!!

Kateřina Hrubá
Luční
Na Luční boudě probíhá rekonstrukce, majitelé byli velmi ochotní, neměli sice známku, neb se všude pracovalo,
ale dostali jsme razítko a navíc nás provedli budovou, abychom mohli obdivovat práce :o) V červnu by mohli
fungovat.

Luboš a Pavla
V sobotu 17.4. bylo na Luční pusto. Fungoval pouze nápojový automat. V restauraci se podle rekvizit za
zamčenými dveřmi přes všední dny maluje.

Jirka Šperl
V zimě na Luční ani nechoďte. Známku nemaj v zimním období už dva roky. A pokud je blbý počasí, přežít v
pološeru tamního bufetu za moc nestojí. Tak snad v létě. Pa J.

Filip Bartoš
na chatě fungoval jenom bufík restaurace byla zavřená ani WC tam nemají otázka na to jestli mají TZ tak byla-
už nejsou a už nebudou mě dostala.jinak tam není nic k vidění,ale je to tradicejinak se připojuji k
Vojtovi co má znamenat už nejsou a už nebudou??????????

Vojta
Tento víkend mi bylo sděleno, že známka není a už nebude. Co si o tom mám myslet?

Pepa & Ája
Když jsem namítal, že by známka měla stát 20 a ne 25, za kolik jí prodávají, byl jsem odbyt poukazem na vyšší
náklady při dopravě. Prý si máme (=turisti) opatřit na známky cenový výměr ministerstva financí a udělat
regulovanou cenu...Jinak gulášovka i čaj byly dobré a nikomu po nich nic nebylo.

Táňa Baslová
Znamka
V patek tam znamku nemeli, pry bude az v pondeli, a to uz jsme doma z Krkonos...A nemeli tam ani razitko,
abychom si jako dukaz nechali orazitkovat pohled...Jinak byla zavrena restaurace a byly tam hrozny fronty.Jako
misto je to celkem dobry (podle me]

Jana
Známku tam opět mají, ale když jsme se zeptali, proč je za 25Kč, tak nám řekli, že nějaký pán si myslí, že je
to moc levný. A mají prý velké náklady na cestu. Nevíme ale, proč v CHALUPĚ NA ROZCESTÍ nám ji mohli prodat za
20Kč, když je to od civilizace stejně daleko.

Milka
Známka prý stojí 25,-, ale 20. 7. 2003 jí neměli. Prý „zítra“ – už vidím dobrovolníka, který znovu poleze na
hřeben Krkonoš. Za zmínku jistě stojí i příšerné ceny a zajímavá informace, kterou mi poskytl člen horské
služby, v jehož doprovodu jsme ve skupině absolvovali jeden výlet: Luční boudě hygienici již před časem
zakázali prodej jakýchkoli potravin. Tak si to přeberte sami, já jsem si názor udělala… Mám i pochybnosti,
jestli si toto místo turistickou známku zaslouží…

Milena Veselá
Luční Bouda
Známka byla k dostání u obsluhy bufetu, ale stojí 25,-Kč.Kéž by pětikoruny neoprávněně nabyté posloužily k