No. 140 - Jeskyně Balcarka

Zpřístupněné jeskyně v Moravském krasu.

Navštívil jsem Jeskyně Balcarka

Toto místo prodává také turistickou známku
Jeskyně Balcarka
Hotel - Skalní mlýn (web)
Suvenýry Salmovka ve Skalním mlýně (web)
Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku Toto místo prodává také výletku
Suvenýry u Skalního mlýna 96
Informační středisko Skalní Mlýn (web)
MORAVSKÝ KRAS

26.10.2022 - dostupná bez problému

wenzel
Balcarka
Balcarka je sice menší než jiné jeskyně nejen v okolní krasové oblasti, ale líbila se nám jako jedna z nejvíce u nás. Trasa vede neustále po schdech nahoru a dolů, celkem přes tři patra. Prostory jsou sice menší, ale zato bohatě zdobené a de facto na každém kroku je co obdivovat, takže fotoaparát místy nestíhal cvakat. Zkraje prohlídky prochází trasa největším dómem, ve kterém nám pustili hudbu pro ilustraci akustiky. Na konci prohlídky je zase krátká videoprojekce a malé muzeum přímo pod zemí. V Balcarce je také mnoho netopýrů, přímo pod jedním mnohohlavým hejnem jsme procházeli. TZ zakoupena v svenýrech v budově pokladny hned u parkoviště, v této budově je rovněž WC a občerstvení. Motivem této TZ je větrný mlýn, který lze spatřit na protějším kopci přes cestu.

Ladislav Harbáček
Z infocentra Skalní Mlýn.

Michaela Ťoupalová
Jeskyně Balcarka
Nádherná jeskyně, která vážně překvapila. Už samotný vstup je monumentální a ten sestup do hlubin též :) . Nádherná trasa s krásnou krápníkovou výzdobou. Přijeli jsme v 15:45 a poslední prohlídka byla v 16:00 a ještě jsme ji stihli. Paní nás upozornila, abychom si TZ zakoupili hned, jelikož pak s námi půjde do jeskyně a suvenýry se zavřou.

Alena Kadavá
Jeskyně
Nádhera, stojí to za to. Známka zakoupena na kase.

Šárka Kudrová
TZ zakoupena v suvenýrech za 35,-
Trasa trvala cca 70 minut i s filmem na konci. Chladno tak akorat.

Petr Mařák
dostupnost známky
Z prohlídky jeskyně jsme vylezli 16:17 a prodejna suvenýrů (na dveřích psána otvíračka do 16:30) už měla zavřeno. Divné.

Tomáš Parák
Jeskyně Balcarka
Známka zakoupena v informacích Skalní mlýn.

Eva Stojaspalová
krása
Nádherná komorní jeskyně, která je sice menší, ale zato nádherná!

Ladislav Jurásek
Známka
Krásná jeskyně nedlouhá trasa ovšem z velkým převýšením.

Pavla
23.7.2014
V 8.50 jsme byli první prohlídka v 5-ti lidech. Trvala 60 minut, cena 100,-/60,-. Jeskyně je krásná, na konci je minimuzeum o lidech a medvědech.

Lucie Kryglová
nejhezčí jeskyně MK
úžasná jeskyně opravdu vede,líbila se mi nejvíc ze všech a určitě se tam zase brzy vrátím a paní průvodkyně super,byli jsem na prohlídce s přítelem sami dva a paní průvodkyně opravdu úplně super,dostali jsme knížečku s pověstí o Balcarce, zakoupili hodně pohledů.Všichni byli velice ochotní a ještě jsme viděli nevěstu,která měla v jeskyni svatbu

Eva
Re: Štítek na TZ
To je ještě staré značení, s tím se začínalo :-)

Ralfo
Štítek na TZ
...známku jsem sehnal hned, ale je zajímavé, že na ní není kupón, jen naoušku takový štítek s číslem. Setkal se už někdo s tímto značením????

Slávek Č.
Královna jeskyní Moravského krasu
Ten titulek vůbec nepřehání.Samozřejmě.že Punkevní nebo "šošůvky" jsou větší,ale Balcarka je barevnější,komornější a tak vůbec nějak víc bližší.Alespoň pro mě.A nejen tím,že je po čerstvé rekonstrukci.Už jsem tu minimálně potřetí a vždy semi líbila nejvíc.Potřetí,ale určitě ne naposledy.V Suvenýrech u sympatické paníTZ i 5x TV v pohodě.A spousta pohledů.A když bude čas,doporučuji zajít do ob-čestvení na kávu a výbornou palačinku.Ta káva s teplou palačinkou po návštěvějeskyně - další skvělý zážitek.

vláďa
Známek dostatek v suvenýrech u jeskyně. Jeskyně je pěkná, kdo sem zavíta ať se připraví na průchody úzkými uličkami a na výstup a sestup po 333 schodech.

Radka
Tahle jeskyně se určitě krásou vyrovná Punkevním jeskyním na Macoše. Návštěvu velice doporučuji, známku jsme bez problému zakoupili v suvenýrech vedle pokladny.

Sheila
Pouze dva
Velice nás potěšilo že ač jsme přišli pouze ve dvou průvodkyně neměla problém nás jeskyní provést. Známka ke koupi na místě v pokladně...

Zero
TZ zakoupena na pokladně již za novou cenu 30 kč, ovšem známka byla ještě ze starých zásob, bez nálepky.Trasa prohlídky po rekonstrukci je bezvadná a tuhle jeskyni určitě stojí za to vidět.

K8
Nesmyslné prodejní místo
Správa jeskyní České republiky, Mladečské jeskyněProboha ať se někdo podívá, kde je Moravský kras a kde jsou Mladečské jeskyně....

Radek and Jana
TZ dostupná dne 22.8.2009 bez problémů na několika místech Moravského krasu v dostatečném množství. Jeskyni Balcarka jsme navštivili jako náhradní řešení, když jsme již nedostali vstupenky do Punkevních jeskyní. Balcarku můžeme vřele doporučit. Je krátkou dobu po rekonstrukci a pokud se vám podaří dostat do menší skupinky, budete mít krásný zažitek jako my.

Elektra
zavřeno, známka dostupná na pokladně u Sloupsko šošůvské jeskyně

Lexion
Na Balcerce jsem byl už předloni, letos je zde vidět jen rampa na odvážení zeminy z jeskyně. Prozatím je uzavřena, rekonstrukce má zkončit v ČERVENCI 2009.

HonzaH
Známka dostupná např. v INFO Skalní Mlýn (ale i jinde v Moravském krasu). POZOR!!!! Letos je jeskyně kvůli rekonstrukci NEPŘÍSTUPNÁ!!!!!

Eliška
Nádhera, fakt za to stojí, super krápníkové výzdoby. Prohlídku jsme šli jen ve dvou, teda ve třech s průvodkyní, to mě překvapilo a bylo to moc fajn. průvodkyně byla suprová.

Martina
Jeskyně krásná, jen pozor pro méně pohyblivé, je tam dost schodů. Známku měli všude, i u ostatních jeskyní, na lanovce u macochy a ve Skalním mlýně.

Jája a Ráďa
Doporučujeme,krásné prostory,krápníková výzdoba.Ale tu loďku tu nehledejte(Lukáš a Martin:-),tou se jezdí o pár km dále.

Luboš
Známka k dostání na všech výše uedených místech.

Lukáš a Martin
V Moravském krase se nám moc líbilo. Propast Macocha nemá chybu. Jeskyně Balcarka dobrá a projížka lodí vyborná, doporučujeme výlet všem právě sem.

Ardbena
Známku mají v IC u Macochy a mají jich dost, je tam také i známka Skalní mlýn a Kateřinská jeskyně.

Mountainer
Balcarka
V informačním centru ve Skalním Mlýně známku nemají a řekli mi, že ji tam letos prodávat vůbec nebudou.

Lukineček
Ve Skalním Mlýně jsem koupil poslední. Jeskyně v 17.00 byla již zavřená :-(

Erva
TZ dostupná i na Skalním mlýně

Dave
Moc hezká jeskyně. Známka bez problémů v infocentru u Skalního mlýna.

S+D
Balcarka
krásná jeskyně a známka pořád za 20 korun =)

S&
BYLO TU SUPER:)

Lenča
Známky měli, dostala jsem i papír s povídáním o Balcarovi. Větrný mlýn - Větřák - který je vidět od Balcarky v
kopci, není přístupný, je bohužel soukromý.

Tomáš
Tak bohužel, známky doprodány... Paní v suvenýrech měla připravené papírky jako potvrzení pro Rýmařov. Tak
budu psát.

aladin
GPS
GPS - WGS 84 - N49 22 36,6 E016 45 27,1

Claricia
Sice jsem uvnitř v jeskyni nebyla, protože jsme sebou jako obvykle měli psy, ale to se napraví při příští
návštěvě. Paní v suvenýrech byla celkem milá, sice nedala ze známek vybrat, ale stávají se i horší věci.