No. 1595 - Fortová pevnost Olomouc

Fort XVII. patří do první čtveřice pevností (spolu s forty č. XI.,XIII., XV.), které vznikaly postupně od roku 1850 západně a jihozápadně od pevnosti Olomouc. Provedení fortu XVII. je tak bližší pevnostem v Krakově, které vznikaly ve stejném období.

Navštívil jsem Fortová pevnost Olomouc

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku
Fortová pevnost Křelov, Olomouc (web)
VÁLEČNÉ PAMÁTNÍKY

18.05.2023 - dostupná bez problému
14.08.2022 - nemají sběratelský předmět

Ladislav Harbáček
Známku jsem koupil v ČD centru.

Známka dostupná
Turistická známka dostupná přímo v pevnosti - v místní restauraci.

Lukáš Manoušek
Hlavní nádraží
Koupeno v infu na Hlavním nádraží Olomouc. Mají také TZ č. 335 Olomouc

Adam Vincent Bartoš
TZ - Hlavní nádraží
Kdybyste jí nadále postrádali, jde nově zakoupit v informacích na hlavním nádraží v Olomouci :)

Kolchar@seznam.cz
Zlost a zmar
Přestože se oproti rokům předešlým místo zlepšilo s otevírací dobou, já se též napálil. K místu se dlouhodobě váže nespokojenost návštěvníků. Moji přátelé zde v minulosti několikrát pohořeli. Jeden pořídil známku až po třetí návštěvě, druhý dokonce až po třech letech. Vždy na kole najeli spoustu zbytečných km, které museli kompenzovat jinými krásami přírody. Letos konečně funguje otevírací doba podle webu, večer zde měl být nějaký koncert, takže jsem naivně myslel, že bude vše OK - nebylo! Pevnost byla sice vzorně otevřena včas, ale TZ nebyla k dostání. Obsluha vstupenek mektala něco o tom, že vedoucí je zakázal prodávat kvůli Babišově pokladně, že není vyřešeno EET kolem TZ - prostě keci v kleci. Nepomohlo ani nabídnutí úplatku v podobě 50 Kč... Slečna byla neústupná a zmar se měnil ve zlost, že odloupnu přilepenou známku z velkého kola, které upozorňuje na toto sběratelské místo.
Když jsem zklamaně odešel zapít žal do tzv. Citadely, ani mi už nevadilo, že je naprosto blbě načepovaná Plzeň 12°za 45 Kč od nějakého mladého vysokoškoláka inteligenta na úrovni, s mobilem velikosti zápisníku v ruce, momentálně visícího na síti Facebook. Fort XVII. mi tak připravil další veselé povídání pro mé též několikrát neúspěšné kamarády :)Asi tuto TZ oželím, neboť pro pár červených cihel se tam vracet nehodlám. Ti lidé mi za to opravdu nestojí!

Jan Plaček
neděle
Známka se prodává jen v celou hodinu v začátek prohlídky za 35Kč.Obsluhu muzea ja také možné najít ve stylové restauraci,která je také uvnitř pevnosti.V restauraci známku nemají,ale ví o ní.Personál celkově je velmi ochotný.

EVŽEN
ALE JO
DNES SOUKROMÁ AKCE NICMÉNĚ PERSONÁL OCHOTNÝ SICE 35KČ ALE MÁM.TROCHU HORŠÍ ZNAČENÍ CEDULE SCHOVANÁ ZA KOŠATOU VRBOU .ALE NAKONEC JSEM TREFIL

Barbora Havlová
březen
Dnes známka se štěstím ukořistěna díky tomu, že se v restauraci pohybovala obsluha muzea. Jinak nám bylo řečeno, že muzeum je zavřené a otvírat se bude v květnu.

Tomáš Parák
Fortová pevnost Olomouc
Známka zakoupena na pevnosti, jelikož jsem pro známku poslal dceru a dal jí 30Kč, nevyžadovali po ní dalších 5Kč, ale prodali jen za 30Kč.

Zdeněk Macháček
Muzeum Fort XVII, Křelov
Známka dostupná bez problémů. JEN v muzeu (Du, Kv, Če a Zá - sobota a neděle od 11.00 do 17.00; Čc a Sr - úterý až neděle od 11.00 do 17.00; www stránky - http://www.forty.cz/index.php?c=5).

ALEŠ TOMICA
Fort Křelov
Poslední prohlídka tohoto dne.
Přesto že jsme byli s manželkou sami dva, ochotná průvodkyně nás provedla celým objektem i s výkladem
Známka dostupná.
Pondělí až středa prohlídky jen po předchozí domluvě.
Děkujem a doporučujeme.

Ivo Beran
zklamání
Ani čtvrtý pokus koupit známku nevyšel. Poprvé jsem přijel v úterý - nemají otevřeno. Pak dvakrát v době otvíračky, ale vždy měli "DNES ZAVŘENO". Dnes sice měli otevřeno, ale na muzeum (které není ani označeno) se nedalo dobouchat a v restauraci, která je součástí pevnosti známky nemají. No prostě bída.

Petr Bruckner
Jiné místo
Obávám se, že na uvedeném místě (viz mapa i souřadnice) se žádná pevnost již nenalézá: byla rozebrána na stavby v okolních vesnicích (tak hovoří i popisek na místě), zůstaly jen valy. Hned vedle vodárenské zařízení, zajímavé, ale pevnost to není (byť je také téměř nedobytné).

Re: Jiné místo
Označením v mapě myšleno místo se štítkem TZ.

Kateřina Mikušková
Zajímavé
Bydlím v okolí Olomouce a ani jsem nevěděla že tu něco takového je, zjistila jsem to až díky těmto stránkám když jsem to našla jako prodejní místo. V době naší návštěvy jsme byli jediní turisti :-) Takže tam bylo příjemně, ve stánku jsme si dali kafe abychom počkali na prohlídku. Prohlídka s průvodcem byla opravdu zajímavá, zjistili jsme užitečné věci, prohlédli muzeum kde jsme zakoupili známku za 35 Kč, zaplatili vstupné 80 Kč a také jsme se prošli chodbou uvnitř pevnosti kde byla tma a kde jsme si svítili na cestu loučemi. Byli jsme velice spokojeni :-)

Michaela Ťoupalová
fortová pevnost
Pěkně opravená a zachovalá pevnost ve vlastnictví soukromého majitele. Prohlídky začínají každou celou hodinu u brány, kde si vás vyzvedne průvodce. Náš průvodce byl ochotný, bez problému zodpověděl i naše otázky. Prohlídka pevnosti a maličkého muzea stojí za zhlédnutí. Známek dostatek uvnitř.

AlenaV
Fort Křelov
Otevřeno je pouze od června do října o volných víkendech, v jiný den se prohlídka musí telefonicky domluvit, číslo najdete na stránkách http://www.forty.cz/index.php?c=1 . Stránky je opravdu dobré sledovat, protože v objektu bývají často soukromé uzavřené akce. Na průvodce se musí čekat u brány, až si vás vyzvedne, ale prohlídka určitě stojí za to.

Bruno
GPS
GPS souřadnice uvedené na webu TZ pošlou zájemce do polí za Křelovem k hliněnému valu zarostlému stromy, na kterém není, kromě bohaté avifauny, nic, ale opravdu nic k vidění. To už je zajímavější ten vodohospodářský objekt vedle.

Martin
Otevřeno denně od 11 - 17 hod. Vyjeli jsem sem na cykloprojížďku. Bylo 10:50 hod. a zrovna přijížděli patrně provozovatelé. Slečna byla velmi příjemná, nabídla nám prohlídku v 11:00 hod. a bez problémů prodala TZ.

Dan
Otevřeno vždy v celou hodinu čekat na průvodce u brány, znamek mají dost,ale za35 kč.

Martina
Fortová pevnost Křelov
Dnes jsme s rodinou navstivili tutu pevnost a bylo opet zavreno. Na tabuli byl sice napsán čas od kdy do kdy to tam v tuto dobu je (11 - 17 hod.) a to jsme se tam stavovali kolem 13 hod, ale bylo z nezamych duvodu zavreno. S touto pevni nemam moc dobre zkusenosti. Toto byla nase jiz 4. navsteva a nikdy se nam nepodarilo se dovnitr dostat.

Michal Stanke
Bohužel jsem se k pevnosti dostal mimo otevírací dobu. Zvenku to nevypadá zle.Bohužel v mapě turistických známek i na mapy.cz je špatná poloha GPS (odpovídá vodárenskému objektu firmy Veolia).Správné souřadnice: 49°36'31.876"N, 17°11'37.134"E( http://mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=139469632@y=134318336@z=15 )

Gumidek_01
Fort
Abych se tu zbytecne neopakoval, stejna situace jak u prispevku Kamzika :) s tim rozdilem, ze nas velice ochotna pani provedla po pevnosti a muzeu. Takze TZ pristi rok nebo pak vystava TZ na Sovinci :))S pozdravem, Gumidek_01

Rampa83
Tak včera jsem se vydal na Fortovu pevnost u Křelova, ale měli zavřeno. Tak jsem si ji alespoň prohlédl z poza plotu a jel zpět. Otvírací doba muzea je St-Pá od 15 do 17 a So-Ne od 11 do 17 a zájezdní hostinec má otevřeno v ty samé dny do 22 hodin.

Kamzík
Pevnost v Křelově
Pro nezasvěcené jedna z pevností je kousek od obce Křelov u Olomouce, odbočka mezi domy, pak přes most nad dálnicí a vpravo do lesíka.V pevnosti restaurace Citadela, pěkné a příjemné posezení. Přesto že jsem tam přijem až v 20:00 a muzeum bylo zavřené, obsluha restaurace mi ihned sehnala majitele, který se omlouval že již letos žádné TZ nemá a budou prý až na jaře, dal mi zadarmo turistický dřevěný suvenýr a dva pohledy pevnosti. Určitě na jaře tam zavítám a vše si řádně prohlédnu.

olda
Pevnost vypadá hodně dobře, ale bohužel jsem neměl možnost vidět ji i zevnitř.Nepodíval jsem se na net a to byla chyba...Nenapadlo mě,že bude objekt v sobotu uzavřen...Byla tem nějaká soukromá akce firmy Lexus (tuším).Ale nevadí.Moc rád a s vyloženým potěšením zas někdy sednu na kolo a těch 40-50km co to mám si zajedu...

Káťa
Opravdu pozoruhodné místo. Provedla nás maminka "blázna" co to koupil a dává to velmi pěkně do pucu. Jen tak dál.

jirkacek
Pevnostní muzeum
Dne 31.5.2008 jsme se cestou z Bouzova zastavili zde na pevnosti. Sice se zde konala svatba, neboť k objektu přísluší i hostinec, ale přímo šéf nám nabídl možnost vstoupit do muzea - jen my čtyři. Vstupné 50 kč , děti zdarma. V muzeu toho ke koukání moc není ( zatím ) , pěkný byl 3D film promítaný na stěnu a zajímavý výklad průvodce. Jsou zde hodní a milí lidé a proto návštěvu každému doporučuji. Známky měli k dostání v pohodě, a 1.6 jsme se sem vrátili ještě na dětský den. Je zde i možnost projížďky na koních. Pěkný areál , který stojí za návštěvu..!