No. 922 - Poutní chrám Panny Marie - Dub nad Moravou

Významné poutní místo východně od Prostějova s dominantním chrámem P. Marie, zdaleka viditelným v rovině Hané.

Navštívil jsem Poutní chrám Panny Marie - Dub nad Moravou

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku
Římskokatolická farnost, Dub nad Moravou (web)
Úřad Městyse Dub nad Moravou (web)
CÍRKEVNÍ PAMÁTKY
Olomoucký kraj/Olomouc
49°29'0.13"N 17°16'29.24"E
2.896

Obrázek č. 1, Turistické známky, No. 922 - Poutní chrám Panny Marie - Dub nad Moravou

02.08.2023 - dostupná bez problému
27.07.2023 - dostupná bez problému

Jaroslav Urban
Doplnění
Já vím, že sezóna je v plném proudu, byli jsme tam 26.března t.r., tak sorry...

Super
I když ještě nezačala turistická sezóna, vydali jsme se na návštěvu rodiny směr Plumlov a protože byla neděle, navštívili jsme mši svatou v krásném Dubském chrámu Páně, myslím v 9:00 HOD. Po úžasné boboslužbě jsme na faře s pohodě získali nejen turistickou známku, ale i originální razítko a kalendář k tomu. Taková pohoda, vstřícnost a přitom veselá mysl, co víc si při získávání turistické známky přát?

Radek Šmíd
Pochvala 2.8.2023
Turistickou známku jsem koupil dneska v obchodě ENAPO, příjemná vedoucí s prodavačkou, poradili nám kde se i najíst jelikož u nich se nikde nevaří. kostel jsem jen vyfotil a jel na kole dál stoji za to tam dojet a podívat se

Petr Cienciala
12. 11. 2010
Turistickou známku jsme sehnali na obecním úřadě Dub nad Moravou.

Markéta Mičková
Znamka
Koupeno v obchodě Enapo, příjemná a ochotna paní prodavačka.

Stanislav Staněk
Známku jsem koupil v obchodě Enapo přímo v budově obecního úřadu. Jak mi paní vysvětlila, má známky, aby pokryla čas, kdy na úřadě nejsou. Protože úřad má provozní dobu jen pondělí a středu, a obchod každý den (v sobotu a neděli tedy jen do 10), je to pro turisty vítaná pomoc.
Kostel bohužel zavřený, ani nakouknout se nedalo, před vchodem navíc řádil bagr. Asi tam bude nový chodníček.

Lukáš Čecháček
Zakoupil jsem v obchodě, který je součástí OÚ. Paní prodavačka velice milá a ochotná.

Zdeněk Macháček
Poutní chrám Panny Marie, Dub nad Moravou
Známka zakoupena na římskokatolické farnosti, Dub nad Moravou.

Vladislav Stárek
Dub nad Moravou
Měli jsme štěstí. V kostele, který dominuje zdejší krajině, právě probíhala mše. Stačilo počkat na konec bohoslužby a známku jsme pak bez problémů zakoupili na faře.

Jan Plaček
Známka
Známku jsem zakoupil v neděli na farnosti.Měl jsem štěstí,že jsem někoho z fary potkal a on mi odemkl a známku prodal.

Michaela
Nové prodejní místo
Turistické známky můžete nově zakoupit také v Pohostinství U sv. Floriána v Dubě nad Moravou(vchod naproti obecnímu úřadu). Každý den od 15 hod.

L+D+D+N Nesibovi
zakoupena spolu s pohledem na Úřadě Městyse.

Veronika Svobodová
Poutní místo
TZ na farnosti nemají,údajně jsou měsíc objednané.Na úřadě městyse nevím,o víkendech zavřeno.

Jakub
Hezké poutní místo
Kostel určitě stojí za zhlédnutí, mě osobně nejvíc dostaly varhany. Otevírací doba dohledatelná zde: http://www.dubnadmoravou.cz/poutni-kostel-panny-marie/
Turistickou známku jsem bez problému zakoupil naproti na faře a ještě jsem si přitom dobře poklábosil s místníma ochotnýma babičkama :-)

Ivo Čečman
Nové prodejní místo v Dubě
Od začátku roku 2015 je možné zakoupit turistickou známku i nálepku č. 922 i na úřadě městyse Dub nad Moravou.Sice pouze v pracovní dobu úřadu, tj. od pondělí do pátku, ale jsou tím vykryty všední dny, kdy byl problém sehnat známku v areálu poutního kostela.Jinak poutní kostel bude pro turisty otevřen od velikonoc do konce září v sobotu, neděli a ve svátky a souběžně tam funguje v tuto dobu i prodej suvenýrů.Samozřejmě je možné kostel navštívit i mimo tuto dobu, ale není 100% jistota, že bude otevřen. Jinak v motorestu je již třetí majitel a všichni jsou či byli bohužel k turistice dosti nechápaví (ale nejspíše i k obchodu, jinak to nechápu) takže tam již známku neseženete.

Kateřina Hollerová
motorest nemá
V Motorestu U Lípy nemají a vůbec netuší, o co jde.

EVŽEN
PARÁDA
U Lípy jsem to ani nezkoušel .Jel jsem rovnou ke kostelu v podloubí restaurace MYSLIVNA vonělo to tam guláškem .Paní ochotná bez problémů.

Fandor 1962
Souhlasím se Šmudlou do motorestu ,U Lípy,jsem vkročil úplně zbytečně.Na dotaz na známku jsem byl odbyt že známku nemají,proto jsem zajel na faru kterou jsem před tím zbytečně přejel a nestačil jsem koukat.Příjemné a milé tety mě ve všem poradily známku prodaly a mohl jsem upalovat na vlak do Prostějova.Mimochodem chrám i fara jsou opravdu krásné stojí za vidění.Byl jsem tam v sobotu ve čtyři odpoledne.

Šmudla
Tady jsem jel úplně zbytečně !!!V Motorestu "U Lípy" je už nový majitel, ale ten nechce vrazit 4000kč do nákupu známek-prý je to mrtvá investice která se mu nevrátí, protože za celý letošní rok se mu tam po nich ptalo asi deset lidí. Takže bych tohle prodejní místo vymyzal ze seznamu. Šel jsem proto na faru-nedozvonil jsem se na nikoho a když jsem si všimnul, že dveře jsou pootevřené tak jsem vešel. Nenarazil jsem na nikoho domácího jen dvě děti polské národnosti. Pan farář si udělal s fary ubytovnu pro polské věřící turisty a byl s nimi na výletě, jen těm dvěma klukům se nechtělo. Ještě že bydlím nedaleko od Polska a polština mi není cizí. Další putování po známce mě zavedlo na Obecní úřad a místní poštu, ale tady o něčem takovém ani nevěděli. Otázka na závěr-proč jsou takové známkové místa,kde nemá sběratel šanci. Nakonec jsem si v trafice koupil pohlednici a nechal na poště na ní dát razítko. Jen ať dál vznikají takové místa a sběratelé si budou o známky psát do Rýmařova a ti si můžou zařídit E-schop na prodej známek. Tak jestli někdo potřebujete tuto známku napište mi na email a já vám pošlu naskenovanou pohlednici a napiště do Rýmařova - ušetříte za benzím.

Richard Rienessl
Re:
S tím se nedá nic jiného než souhlasit!!! Mám pocit,že všechny tyto vzkazi v Rýmařově stejně nikdo nečte, busines s TZ už zřejmě pohltil původní myšlenku. Já tam byl 6.8.2013 a mám úplně stejnou zkušenost. V kostele ani noha a v motorestu mne odbyl maník úplně stejně. Rýmařovští bděte!!!

Zdeněk
Dnes byl kostel zavřen a na farnosti jsem se na nikoho nedozvonil. Našel jsem tedy motorest U lípy, ale ani zde se mi nepoštěstilo, TZ nemají a podle informace číšnice už ani nebudou objednávat, neboť jim končí nájemní smlouva. Takže TZ nemám. :-(

meera
Nádherné místo, nádherný kostel, skvělí lidé. Jinde by člověk zaplatil spoustu peněz za prohlídku kostela a zrekonstruovaných přilehlých prostor, tady nechtěli ani korunu, a my tak mohli vidět zajímavé věci, jako třeba kardinálskou ložnici. Klidně bych tady zaplatil i za dražší turistickou známku, jak to dělají jinde, ale tady byla samozřejmě za předepsanou cestu. Nádhera.

Kolchar
Dub a TZ
Ahojky sběratelé!Vyjel jsem si dopol.na kole a stav TZ:FARA - využil jsem otevřených dveří, setkal jsem se s farářem na návštěvě z Polska a jako ateista, jsem nakonec uspěl s jednou paní. Ta mi ochotně vyšla vstříc. Prohledala faru od shora dolů, našla svaté obrázky, pohlednice, propagační předměty...ale TZ žádná! Přesto ji moc a moc děkuji! MOTOREST U LÍPY - navzdory uvedené otevírací době, musím konstatovat, že je již otevřeno od 11 hod! Zalarmoval jsem byt nahoře, ale s hospodou dole nemají nic společného. Štěstěna mi však nakonec přála a pěkná servírka dorazila dřív a TZ mi prodala - cekem ochotně. Docela jsem litoval, že jsem musel na odpolední a nemohl navázat vizuální a třeba i později tělesný kontakt. Jak je na tom s početností TZ netuším, ale domívám se, že by známky měly být dostupné i jinde. Jinak Dub je malé, pěkné městečko, kde kromě piva a zmrzliny neseženete nic jiného.

pavel
TZ bez problémů k dostání v motorestu, kde jsme měli i oběd. Bohužel, chrám nebyl otevřen, protože otec byl na obědě. Proto doporučuji raději přijet až po třinácté hodině.

Nové prodejní místo v Dubu nad Moravou
Od poloviny července bylo zrušeno prodejní místo TZ 922 "Cukrárna na náměstí". Nově vzniklo v Dubu nad Moravou prodejní místo "Motorest U lípy", které je k nalezení ve středu městyse na adrese Brodecká 83. Motorest má otevřeno od pondělí do soboty od 10 do 22 hodin. V neděli má otevřeno od 10 do 21 hodin. Jen tak mimochodem tam vaří velmi dobře a za rozumnou cenu. Současně stále funguje prodejní místo na farním úřadě, kde lze známku zakoupit vždy v čase bohoslužeb nebo přes léto i o víkendu v čase od 10 do 17 hodin. Pokud přijedete ve všední den, do kostela se možná nedostanete, proto vřele doporučuji letní víkendovou návštěvu.

Aleš
Opravdu je dobré přečíst si tyto komentáře před samotnou návštěvou!!!My jsme to neudělali a známku nemáme. Je to přesně tak, jak to popisují předchozí návštěvníci - cukrárna: NEMÁME A NEVEDEME!!!; fara: nikde nikdo!(a to byla sobota dopoledne!!!).

Filip
Bohužel jsem si před dnešním sháněním této známky nepřečetl komentáře. Mohu tedy potvrdit, že cukrárna ji nemá. S obsluhou je to přesně, jak psal Mirek níže. Na faře jsem nikoho nezastihl, snad někdy přístě. Ještě, že to nemám daleko. Lovu zdar!

Mirek
Chci jen upozornit, že TZ již není dostupná v místní cukrárně, přesto že známkový štít ještě ve výloze visí.Neochotná prodavačka o TZ nic neví a štít ve výloze není její věc (údajně se změnil majitel).

Dušičková pouť v Dubě nad Moravou
V sobotu 28. října 2006 se v chrámu Očišťování Panny Marie v Dubě nad Moravou uskuteční tradiční "Dušičková pouť". Mši svatou v 16 hodin bude sloužit olomoucký arcibiskup Mons. Jan Bosco Graubner. Po mši svaté se věřící společně s jáhny, kněžími a otcem arcibiskupem přemístí na místní hřbitov, kde se pomodlí za zemřelé. Při této pouti si také zároveň připomeneme již 4. výročí od úmrtí vzácného kněze P. Cyrila Vrbíka, který na tomto místě více jak dvě desetiletí obětavě sloužil. Všichni jste na tuto slavnost zváni!

Jan
Kdyby někoho, kdo sbírá turistické známky s náboženskou tématikou zajímalo, komu je tento kostel zasvěcen,pak
je to Poutní kostel Očištění Panny Marie.

TURISTICKÉ RAZÍTKO
Kostel v Dubu nad Moravou je otevřený vždy v sobotu od 12 do 17 hodin a v neděli od 12 do 16 hodin. Mše svaté
jsou v kostele vždy ve středu a v pátek večer a dále také v neděli ráno. O víkendu je možné vystoupat na věž a
rozhlédnout se po Hané a také je zpřístupněna krypta s ostatky zemřelých. U kostela je otevřené malé
občerstvení a také se zde dá pořídit TURISTICKÉ RAZÍTKO (novinka od začátku června). Tento poutní chrám patří
k největším a nejkrásnějším barokním stavbám na Moravě. Všichni jste na toto místo srdečně zváni!

Killer
Narozdíl od VIDEL je zde něco k vidění. Moc pěkné místo s pěkným kostelem. Před návštěvou místa jsem si říkal,
co já tady budu hodinu a půl dělat než mi pojede autobus, ale nakonec jsem byl rád, že jsem ho vůbec stihnul.
Návštěvu všem doporučuji. Moc se nám líbila prohlídka vnitřku jedné z věží, "půda" kostela byla
taky moc zajímavá. Místu bych dal i 5 hvězdiček.

Stojí za návštěvu
Známka se prodává též v samotném kostele. Kostel bývá pravidelně otevřen o víkendech od 12.00 do 17.00
hod. Dříve byl otevřen denně. V době otevření je přístupná i věž kostela a krypta. Jinak bývá kostel otevřen i
mimo tuto dobu, ale je to o náhodě. Další prodejní místo je cukrárna. otevřeno: ÚT až NE 8.00-16.00 hod.S
pozdravem Jindřich

Claricia
Moc krásný kostel, byla jsem z něj u vytržení. Navíc měla jsem celkem štěstí -zažila jsem ho používaný -
"potkala" jsem tam křest, trochu jsem se vetřela a fotila jsem ostošest.. Byl tam moc pohodový
kněz, perfektní človíček a jsem vážně ráda, že jsem ho potkala.. V kostele známku nemají, jen v cukrárně na
náměstí.

Petr Novák
první letošní
když jsem zjistil že mám další známku přimo pod nosem, bydlíme v Přerově, vyrazili jsem hned pro ni, mají ji v
cukrárně kousek od kostela.Kostel se stal dost známý loni, když zde nějakej feták zabil pro pár korun
faráře.Je přistupný každý den,do 17,00,V cukrárně mají taky otevřeno i v sobotu dopoledne,fara se opravuje,