No. 1692 - Kolínská řepařská drážka

Kolínská řepařská drážka má obnovenou část původní historické úzkorozchodné trati, která vznikla už v roce 1894. Byla postavena Adolfem Richterem, vnukem rytíře Františka Horského za účelem svozu řepy do cukrovaru v Kolíně.

Navštívil jsem Kolínská řepařská drážka

Toto místo prodává také turistickou známku
Výdejna jízdenek - Kolín Sendražice (web)
TECHNICKÉ PAMÁTKY

30.04.2023 - dostupná bez problému
29.04.2023 - dostupná bez problému

Tomáš Procházka
Byl jsem během zahájení další sezóny. Kovbojové přepadávaly vlaky jen ne ten poslední v 16:00. Kovbojové jsou jen na větší akce typu zahájení sezóny, konec prázdnin a slavnosti. Na konci drážky byl skákací hrad pro děti, občerstvení a dalo se vystoupit a počkat na další vlak zpět do Kolína :)

Vladislav Dušek
Drážka
Tady je vidět, že drážku provozují nadšenci.Trefil jsem zrovna den slavnostního zahájení 13. sezóny. Pravda, jel jsem až posledním vlakem, takže přepadení bandity na koních už se nekonalo, ale stejně jsem si to užil.TZ dostupná ve výdejně jízdenek a připravte se na neskutečné množství reklamních blbostí s logem drážky. Takový sortiment jsem snad nikde neviděl. Pohledy, nálepky, zvonečky, náprstky, píšťalky a nevím co ještě.

Petr Dolejš
Pěkné svezení řepařskou drážkou si užili hlavně naše děti. V létě se o zpestření jízdy postarali kovbojové, kteří nás cestou přepadli. Čas jízdy tam a zpět cca 50 min.

L+D+D+N Nesibovi
zakoupena v pokladně železniční zastávky. Je to moc zajímavé místo, zabaví se tu nejen rodiče, ale i menší děti.

Pro zájemce doplňujeme časy odjezdů:
- od května do října každý víkend v 9:45, 11:00, 12:15, 13:30, 14:45, 16:00 hod.
- o prázdninách také každou středu v 9:45, 11:00, 12:15, 13:30, 14:45, 16:00 hod.

Jan Lutrýn
Prodej dalších TZ
Kromě místní TZ 1692 se zde prodávají také TZ 569 Město Kolín a 1628 Bitva u Kolína, což je chvályhodné. Dnes probíhaly zkoušky nově vyrobené repliky 100 let staré parní lokomotivy (!).

Martin Průcha
Dostupnost
Známka zakoupena na železniční zastávce drážky. Velice příjemné ceny v místním kiosku. Nádherné prostředí, určitě stojí za návštěvu.

Ladislav Svoboda
Drážka
V sezóně jezdí každou celou hodinu. Turistických známek dostatek. Také mám jen slova chvály...

Michal Hovorka
...
Moc hezké... doporučil bych zejména na výlet s dětmi.

Mirek Kňourek
chvilku jako v jiným světě... :) příjemná projížďka krásnou krajinou, jen kousek za hranicema vcelku nevzhlednýho kolína :) cesta z konečný možná absolvovat pěšmo několika trasama zpátka do centra..paráda

Michael (StrakaNaVrbe)
Rozhodně doporučuju ke shlédnutí, jsou tam moc fajn lidi, vláčky a tak vůbec! Je hezké, že se dneska někdo sará o podobné věci...

Petr
Kdo má rád staré mašinky a romantiku staré techniky vůbec,neměl by váhat se sem vydat.Moc hezké,navíc velmi sympatický personál,nemá to chybu!!!

MILAN
Malé nádraží jsem zahlédl, když jsme jeli kolem směrem na Kolín (je to hned vedle hlavní silnice), tak jsem to hned otočil a zajel na odbočku k nádražíčku. Závory už byli stažené a parní vlak připraven k odjezdu. Strojvedoucí na nás přes koleje volal jestli chceme jet s nimi, tak ať necháme auto u přejezdu a nastoupíme. Neváhali jsme, rychle jsme koupili jízdenky a naskočili do vlaku. Trať je dlouhá 3 300 m a jízda tam a zpět trvá asi třičtvrtě hodiny, ale určitě to stojí zato. TZ zakoupená bez problémů na nádražíčku Sendražice.

libor
I já připojuji svůj hlas k těm kteří chválí toto známkové místo. Dnes jsme ho navštívili a moc se nám tam líbilo. Jenom jízdu vláčkem jsme odložili ,protože zrovna jezdil diesel a pro nás je romantičnější pára.

filipac
tak tohle je krása
i když bydlím v Kolíně,zas tak často na toto místo nejezdím.Ale lituju toho.Známku jsem sehnal u ,,výdejny jízdenek'' kde mají krásné pohledy,a to ještě krásné kolejiště nejen venku,ale také v domě.Doporučuji si tento výlet naplánovat s parní lokomotivou,u dieselové si toho moc neužijete.

Honza Pásler
Se všemi pochvalnými hlasy nutno jen souhlasit. Klobouk dolů před všemi, kteří tuto historigkou památku oživili, byť ne zcela v historické podobě.

vláďa
Známek mají dostatek, super zážitek, hlavně pro osmiletou dceru. Držím místním nadšencům palce, aby byly peníze na další prodloužení dráhy.

Luboš
Perfektní zahajovací den sezony. Pěkná trampská hudba, spousta lidí a skvělá parta nadšenců co udělala malý zázrak, když oživila tak unikátní historický projekt!

skodik.mamlas
Dnes silvestrovské jízdy...TZ na stojánku měli tři...takže zbývají dvě.

Libor
Hezký zážitek
Projíždka vláčkem s dětmi byla příjemná, trvala asi 1/2 hodinky -10 minut tam, 10 minut přepojování mašinky a 10 minut zpátky. Někdy jezdí "dieslák", někdy "parňák" (blíže viz info web), my měli štěstí na parní - a ta nás pěkně vyudila :-). Nevšední zážitek, vřele doporučuji! P.S. ... a dostane starou kartonovou (lepenkovou) jízdenku!