No. 329 - Lidice

Památník obce, vyhlazené fašisty. Národní kulturní památka.

Navštívil jsem Lidice

Toto místo prodává také turistickou známku
VÁLEČNÉ PAMÁTNÍKY

13.08.2022 - dostupná s menšími problémy

Tomáš Procházka
TZ Lidice
Zakoupena na pokladně památníku v Ležákach, ale je v plánu navštívit Lidice.

Adam Křenek
TZ - Lidice
Vzhledem k tomu, že se interiér památníku do 1.9.2022 opravuje, se na prodej suvenýrů odkazuje do Lidické galerie, jež se nachází v centru nových Lidic. Tam jsem bez problémů známku zakoupil za snížených 30,-, přičemž k dispozici měli i TZ Obce Ležáky.

Ladislav Harbáček
Z památníku.

Lenka Vrbová
TZ No.329 památník Lidice
TZ zakoupena bez problémů v Galerii Lidice, muzeum Lidice je zavřené z důvodu rekonstrukce. Mají i Tz No.692 Ležáky

Petr Cienciala
11. 6. 2020
Hodně zajímavé a dojemné místo. Dětské sousoší mi narvalo slzy do očí. Luxus

Ondřej Kindl
Tz
Známka na pokladně v muzeu jinak krásné i když smutné místo ale dneska ta známka za ten zážitek stála.

Kamil Černý
Památník
Místo, které by měl vidět každý. V muzeu příjemná obsluha a dokonce také TZ no.692-Ležáky.Válečný památník.

Radek Košvanec
tz
Smutné a zároveň krásné místo, které dojímá. Hlavně sousoší s dětmi a plačící matka. TZ na pokladně.

Lenka Richtrová
:-)
Zakoupena přímo v pokladně památníku.

Radim Kubelka
Lidice
Tohle místo by opravdu měl navštívit každý Čech.. moc hezky upravené a pěkná procházka, ale i přesto zároveň velice smutné. Muzeum je zde samozřejmostí.

wenzel
Památník v Lidicích i muzeum by měl povinně alespoň jednou za život navštívit každý Čech. Okolí je pravidelně udržováno, přes bývalou obec vedou stezky, u každého z pomníků popisná cedulka. Na návštěvu je si potřeba vyhradit více času (celé odpoledne), hodinku zabere procházka po bývalých Lidicích, další půlhodinku okolí památníku a v muzeu jsme byli přes hodinu, kde se mj. promítají různé filmy a vzpomínky pamětníků lidické tragédie. Doporučuji se projít také od památníku alejí k lidické galerii (možnost využít restauraci) a navštívit růžový sad. Přestože je to smutné místo, tak se nám zde líbilo. Známka No.329 + výroční na pokladně muzea.

Antonín Sečkár
V pokladně muzea mají v dostatečném množství Lidice i Ležáky i výroční k oběma místům. K památníku není co dodat, už to tu řekli mnozí přede mnou.

L+D+D+N Nesibovi
je k dostání i v muzeu Ležáky, které je od Lidic pár desítek kilometrů vzdálené.

Broskvoň Obecný
Památník Lidice
Turistická známka v pohodě dostupná na pokladně muzea. Od února by měla být v prodeji nová výročka 75. let od vyhlazení Lidic, bohužel v prodeji ještě není i když měla být, podle paní někdy bude, ale kdy to neví. K památníku nemá cenu nic psát, jen to, že i po tolika letech je to neskutečně silné a smutné místo zároveň. Do Lidic se vracíme každý rok.

Pavel Petřík
Místo je krásně udržované, v muzeu zajímavá a poutavá výstava. Lidice jsou krásné, leč velice smutné pietní místo. Rozhodně stojí za vidění a zamyšlení se. TZ k zakoupení přímo v pokladně muzea včetně dalších opomínkových předmětů a publikací vázající se k místní historii.

Joshula
Známek dostatek
Jsou k dispozici v muzeu spolu s dalšími upomínkovými předměty.

Michael Bronec
nemají známku
V muzeu památníku teď došla známka, prý by se dala sehnat v nějaké galerii v Nových Lidicích.

Matej Novák
pátek
super

Oldřich Dolejší
TZ Lidice zakoupena v muzeu za 30 Kč, muzeum velice působivé, areál pěkný a vše výborně udržované. Návštěvu vřele doporučuji!

Ladislav Jakl
TZ zakoupena
v památníku Ležáky

Nela Beranová
Lidice
Velmi krásné i když smutné místo. Rozhodně doporučuji navštívit...

eMPage
Kromě Lidic měli k dostání i známku Ležáků (692). Obě za 25 korun i se známečkou. A jako vždy placené parkoviště (30 korun)

Mipix
Známku jsme sehnali v muzeu (minulý rok jsem měli smůlu) a těšíme se, až rozkvete růžová zahrada, v červnu se určitě vrátíme.

jerry720
Lidice
Mockrát jsem projel okolo a mockrát jsem si říkal, že se tady musím někdy zastavit. Povedlo se mi to v pondělí 28. 03. 2011 a této zastávky určitě nebudu nikdy litovat. Kromě obecně známých okolností o vypálení Lidic, povraždění mužů a odvlečení žen a dětí do koncentráku, jsem se dozvěděl spoustu dalších informací. Celý areál je vkusně a pečlivě udržován. Přesto při procházce po pietních místech na člověka padne taková nějaká tíseň, když si vybaví, co se tam dne 10. 06. 1942 odehrálo. Bronzové sousoší s 82 zavražděnými lidickými dětmi, které se dívají do údolí, vhání slzy do očí. TZ jsem bez problémů sehnal v budově muzea v areálu památníku, TZ s nálepkou za starou cenu 25 kaček.

Mipix
Krásný udržovaný areál a přenádherná růžová zahrada, ale byl jsem zklamaný z mála informací, které jsem našel v muzeu, proč tu vlastně tento památník je.

Honza Pásler
Areál je vzorně opečovávaný, přesto při jeho procházení člověka mrazí v zádech, když si uvědomí, jaká hrůza se zde před 67 lety odehrála.TZ v památníku bez problému.

Lucka Šmídová
Dnes jsme navštívili památník v Lidicích, dcera sbírá tur.vizitky, ale bohužel... Dcera byla velice zklamaná, protože nám paní v muzeu tvrdila, že nic takového není a nikdy neměli.Jinak je to opravdu pěkné místo a stojí za návštěvu.

Michal Holeš
Vřele doporučuji návštěvu.....

Veronika
Krásné místo
Opravdu je to moc krásné místo. Nádherný celý prostor bývalých Lidic, krásně udržovaný a mohou tam pejsci. Multimediální expozice v muzeu je taky skvělá. Něco podbného jsem ještě neviděla. Nejpoutavější je asi pomník lidickým dětem. Ještě bych se tam chtěla jet podívat, až pokvete růžový sad.

Jarin
Lidice, místo které jsem chtěl vždy navštívit a dnes konečně nadešel můj den D, který ovšem už začal katastrofou. Z avizovaných busů do Lidic ráno nejelo nic, naštěstí mě hodný pán co jel s busem do Kladna řekl, že mi v Lidicích "přibrzdí" (díky Ti). A teď ten šok! V Lidicíh 3 školní zájezdy naprosto NEVYCHOVANÝCH SPRATKŮ cca 15-16 let! Jelikož museli jít po skupinkách protože muzeum "ucpali" musel jsem návštěvu odložit na jindy... ;((( Je sice pěkné dělat školní exkurze, ale proč brát mládež někam co neocení a nervy z toho mají jak učitelé tak žáci tak pracovníci muzea tak návštěvníci...

Ivo
Jediný problém - dostat se tam. Nechápu, jak je možné, že takové místo není značené na silnicích ze všech stran už zdaleka...Jinak souhlas. A k již řečenému bych přidal zmínku o pomníku lidickým dětem

Miri
Byla jsem tam minulý týden a musím uznat, že celá expozice i procházka místy původních Lidic je velice poučná. Navíc, když člověk nahlédne do osudů nevinných lidí, na kterých bylo spácháno nacistické zlo. Bylo mi z toho špatně, když jsem viděla, čeho mohou být lidé schopni...

Vláďa
Expozice je strašně poučná a člověka při ní až mrazí, když si uvědomí jaké hrozné věci byly spáchány na nevinných lidech. Naše 17-ti letá dcera z toho byla celkem v šoku. Ono je něco jiného slyšet o těchto věcech vyprávět ve škole a nebo stát na místech, kde se celá tragedie stala a ještě k tomu vidět autentické fotky a ukázky filmů. Návštěvu doporučuji, je to skvělá příležitost k zamyšlení se nad světem i nad životem.

Slávek Č.
Stále živé
Po delší době jsem se zastavil v lidickém památníku.Tentokrát z důvodu plněníOTO Kladensko.I když jsem neměl v úmyslu zhlédnout expozici výstavy nakonecjsem dal na pozvání pani v pokladně a novou expozici jsem si prohlédl včetně pů-sobivého filmového dokumentu.Znovu si člověk uvědomí ten strašný kontrast:na jedné straně síla Třetí říše a na druhé straně maličká vesnička ve středu ještěmenší země ve středu Evropy.Působí to o to nesmyslněji,že "pachatelé" atentá- tu již byli po smrti.Sem bych vodil naše neonacisty a pouštěl bych jim to od rána do večera,aby se vzpamatovali,dokud je čas.Tak jsem se alespoň potěšil pohledem na pěknou dřevěnou hasicí stříkačku zavýlohou v boční straně Muzea (pod schody pod pokladnou).Paráda.Nutno vidět.Jinak TZ je dost.A suvenýrů také.

Kocour
Lidice byly první zastávkou mého známkového triptychu Lidice-Buštěhrad-Budeč a zároveň jediným místem z těchto
tří, kde jsem známku skutečně sehnal. :)Souhlasím s Lawrencem, na těch místech vás skutečně zamrazí.
Trochu mě mrzelo, že na podobných místech školní výpravy vymýšlejí deset způsobů, jak hodit hamburger do
fontány ve středu památníku, či že v objektu volně pobíhají psi bez jakéhokoli vodítka či kontroly. Po
detailním seznámení s událostmi, které se v Lidicích odehrály, jsem si říkal jen jedno: doufám, že už se svět
poučil...Památník je otevřen celý rok, od dubna do konce září 9-18, v ostatních měsících 9-16. Telefon
312253088. Známku jsem koupil v Suvenýrech, paní byla velmi ochotná, známku dala vybrat a ještě se mi hrozně
omlouvala, že mi ji nemůže dát do sáčku (kombinace kolo, turistické trasy a deštivé počasí není dobrá
kombinace, vypadal jsem jako bahenní mužík).

Miloš
Známek mají dostatek v pokladně Lidické galerie.

Petr
Lidice.... zajímavé místo, nutící k zamyšlení. Jediné co kazí pietnu místa, jsou všudypřítomní pobíhajíci
psi.... Jinak známku v galerii neměli (tedy pouze jednu ve vitríně ale ta byla NEPRODEJNÁ)... Prý příští týden
- údajně mají objednáno.

Lawrence z Arábie
Když stojíte v místech, kde stál kostel, škola nebo Horákův statek.... tak Vás minimálně zamrazí... Takovými
místy se dá jen tiše a v zamyšlění procházet. Určitě si projděte celé okolí až ke hřbitovu. TZ mají v nedaleké
Galerii, kde je velmi pěkná výstava dětských kreseb z celého světa. Výroční TZ neměli.

Linda a Vašek Kozukovi
Podle sdělení výběrčího parkovného není třeba chodit pro TZ do muzea, neb toto jest momentálně v rekonstrukci.
Pro TZ (i výroční) nás poslal do galerie. Žlutá budova na druhém konci ulice. A není třeba platit za
parkoviště, zastavili jsme přímo před galerií:-))

Věra
Známka dostupná bez problému, shlédli jsme i zajímavý dokument, který doporučuji všem. Růžový sad jsme
navštívili za deště a sychravého počasí, které letos v létě panuje. Docela se to k tomu místu hodilo.

rarasek
joker
V Lidicích teď opravují muzeum, takže známku seženete v Kulturním domě. Bacha jsou tam všude nízké ploty a
velcí psi. Je tam též Jokerová známka: 60.výročí konce 2. světové války

františek
V galerii bez problémů vč. Výroční známky

Šátur
VTZ 60. let od konce 2. světové války
10.5.2005 v památníku Lidice dostupná známka číslo 329, ale vůbec neměli VTZ 60. let od konce 2. světové
války. Prý je mají objednané.

Pipoonaskoos
V Lidicích se muzeum opravuje, tudíž zakoupit známku není možné. Otevřeno bude koncem října :-( Jeďte zatím
jinam...

Martin
Ač je otevírací doba v únoru od 10 do 16 v 15:45 jsme již v pokladně nikoho nezastihli ... slušně řečeno -
nepořádek!

granule
Lidice - nádherný růžový sad
V Lidicích známek dost, skoro žádní návštěvníci. Nádherný růžový sad, který voní už z dálky. A ty barvy. mají
také dostatek karet hry 8 x 4.Zase napíši jeden typ na pěkný výlet. Vhodný i pro sběratele soutěže rádia
Impuls a vydavatelství Žaket 8 x 4. Roztoky u Prahy, zde je teď vystava vycpaných ptáků, salonek ve slohu
Biedermaieru, obřadní síň s gotickým zaklopeným stropem a výstavní síň Zdenky Braunerové, zde tutistickou
známku nevedou, ale je zde karta hry 8 x 4, pak Roztoky - Žalov, Levý Hradec - hradiště a kostel s gotickými
freskami, zde mají turistickou známku i kartu 8 x 4, dále pokračujeme na Okoř, kde mají také známku i kartu,
pak jdeme do Buštěhradu, kde je muzeum Oty Pavla a pěkná nučná stezka po městě, zde mají turistickou známku a
výlet zakončíme v Lidicích, kde je nádherný růžový sad, který voní už z dálky a trochu si připomeneme i
tragické chvíle této země. Vlidicích mají známku i kartu 8 x 4. Když budete mít štěstí získáte čtyři
turistické známky a čtyři karty hry 8 x 4. Hodně štěstí. Délka výletu cca 15 - 20 km.

granule
Známka k dostání bez problémů, příjemní lidé, mají i krásné razítko na pohled. Vše vzorně upravené. Je
důležité připomínat si dny, kdy se děly tak hrůzné věci, které si dnes nikdo pomalu nedovede ani představit.

Verunka
Lidická koňařka
Vážení a milí!Jako potomek mé prababičky,která bydlela ve starých Lidicích od docela malého miminka do skoro
plnoleté dívky,si dovoluji říct že bych moje Lidice za nic nevyměnila.Je to prostě už můj domov ve kterém se
cítím dobře.Na závěr bych vám Lidice chtěla doporučit jako dobrý tip na výlet.Doufám že se mi jednou splní můj
sen,a já budu jezdit na svém milovaném koni Grétě po Lidických ulicích! :)