No. 487 - Bořeň

Největší znělcové těleso ve střední Evropě - národní přírodní rezervace nedaleko Bíliny.

Navštívil jsem Bořeň

Toto místo prodává také turistickou známku Toto místo prodává také nálepku
Informační centrum, Břežánská 50/4, Bílina (web)
ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ

V IC kyselka v Bílině.

wenzel
Bořeň
Bořeň už zdálky dává svým tvarem znát, že se nejedná o klasický kopec, ale unikát. V tropickém dni jsme výstup nahoru naplánovali na brzké dopolední hodiny (jelikož v ten samý den jsme ještě stoupali na Milešovku, Ostrý a Oltářík), kdy ještě nebude takové horko, ale i tak jsme se dost zapotili. Vycházeli jsme od chaty pod Bořní, kam se dá odbočit z hlavního tahu mezi Mostem a Bílinou. První úsek stoupání vede lesem, druhá část je již dobrodružnější a procházíte mezi skalami. Již cestou je asi trojice vyhlídkových míst vesměs směrem na Most, z vrcholu je nádherný výhled na všechny světové strany. Spatřit lze např. Bílinu, Most, Hněvín, Litvínov, Jezeří, povrchové lomy a elektrárny okolo a mnoho dalších míst. Při cestě zpátky dolů jsme v lesích na úbočí Bořně slyšeli řvát pravděpodobně jelena. Ve své turistické kariéře jsem zdolal již nespočet hor a kopců, ale Bořeň patří mezi ty nejzajímavější. Rádi se sem někdy opět vrátíme. Jen doplním, že TZ jsme kupovali v bílinském IC, nicméně je škoda, že se neprodává přímo v chatě dole pod kopcem. V IC Bílina také seženete krásné razítko.

Holger Kraftzig
TZ im IC in Kyselka gekauft IC in Bilina nur Montag-Freitag geöffnet Sehr schöne Wanderung von Bilina über Kyselka auf den Boren.

Ladislav Harbáček
Z Rýmařova.

Lenka
První výšlap
Super, žádný problém, trochu namrznuto

Jitka Kočí
místo
výstup je docela náročný, ale výhled stojí opravdu za to, bohužel zrovna v době, kdy jsme tam byli, tak se tam rojili okřídlení mravenci nebo co je to za havěť a tak nám výhled a kochání poněkud dost komplikovali... ale jinak nádhera. Co se týká chaty pod kopcem - nechápu, proč hospoda nefunguje - sice tam mají ceduli, že asi prodávají nějaké pití, párek, nanuky...., ale asi se musí zazvonit - my to nezkoušeli. Ale za našeho pobytu na Bořeni jsme cestou tam a zpět potkali aspoň 20 lidí a věřím tomu, že skoro každý by se v chatě zastavil a něco si dal - včetně nás. Ale bohužel - majitelé o to asi nestojí.

Martin Hnízdil
Odpověď AllenNus
Ty prase ruský , tady je to o cestování a ne o tom!!

AllenNus
Are you 18? Come in and don't be shy!
Welcome to the world of adult Dating loveawake.ru

Aleš Dvořák
Chata pod Boření
Včera jsme se snažili zakoupit známku v chatě pod Bořeněm, protože jsme si říkali - kde jinde by ji měli mít než právě tady. Dost neochotná paní nám sdělila, že turistické známky nemají, a prý si máme místo toho koupit nanuka. Tak jsme si ho samozřejmě nekoupili. Jasně, proč by zde měli mít zdejší turistickou známku Bořeň, téměř pod samotným vrcholem, když si pro ni můžeme pohodlně dojet kamsi do centra Bíliny... Dík za nezvyklou ochotu, paní majitelko, stěžujete si, že se vám známky nevyplatí, ale neuvědomujete si, že většina lidí si se známkou současně koupí i něco jiného. A i naopak, jako například my...

Lenka Klicperová
IC Kyselka
Dnes koupeno v novém IC přímo v lázních Kyselka. Moc milá paní, mají otevřeno každý den.

Martin
TZ 487
Známka je dostupná v IC v Bílině.

Jana Kudová
Chata Bořeň
Turistickou známku na Chatě Bořeň dle obsluhy již brát nebudou. V IC Bílina v neděli zavřeno.

Jaroslav Melichar
Re: Chata Bořeň
jaký to rozdíl oproti hostinskému z Milešova U Mušketýra. obsluha se zřejmě řídí heslem Járy Cimrmana: koupil si hospodu, ale chodili mu tam lidi.

Nikola
Chata Bořeň
Známku nemají, obsluha hrozná, nedokázala nám ani říct, jestli ji někdy vůbec budou mít. Jinak výlet krásný :))

Eva Najmanová
Re: TZ
Vždyť je to pro ni bezplatná reklama, lidi si jdou pro známku a rovnou si tam něco dají a funguje to i naopak, když chtějí známku a pomalu za to dostanou vynadáno, tak hned radši vypadnou a jdou do jiné hospody, ale někomu to holt prostě nedojde

Natálie Fottrová
Paní na chatě bořeň jsem doufám inspiroval. říkala že nebude objednavát min. 500 známek, aby je prodávala 3 roky takřka s nulovým ziskem, ale navrhl jsem jí ať si jich koupí jen 10 v infocentru v bílině. říkala že je to dobrý nápad a že to udělá, tak snad. Jinak kopec z jara nádhera, koniklec, tařice no paráda

robin
Bořeň podle vzoru píseň!
legenda praví:
Nešťastná manželka knížete Kroka, který jí nedávno zemřel,
bloudila po kraji, až uviděla v dáli vysokou skálu. Vystoupila na její
vrchol, pohlédla dolů
najednou vidí šedivou Krokovu hlavu, zvedající se z řeky.
Kněžna Bořena se vrhá dolů ze skály, do manželovy náruče,
avšak nachází tam smrt.
Lid, jenž mrtvou kněžnu poznal, nazval horu jejím jménem.

Prosím skloňujte podle vzoru píseň. Říkejme "Chata pod Bořní". Nikoliv "Bořeněm", "Boření" atp. Navíc je to penzion Bořeň a občas tak trochu bordel.

Jitka Mužíková
Re: Bořeň podle vzoru píseň!
Jsem majitelka chaty pod Bořeněm. Přesný název viz turistické značení.
Prosím o přesné vysvětlení rčení - občas tak trochu bordel, co je tím myšleno?
Restaurace byla otevřena celé léto, přestože výdělek byl takřka nulový. Vám se nebudu vzpovídat. Je mi z Vás robine - takže anonyme smutno.
Není na světě člověk ten, jež by se zavděčil lidem všem.
Známky můžete zakoupit a nechat je zde v komisi. Udělejte něco pro sebe.

Jitka Dvorščáková
Tak jsme si s rodinkou vyšlápli kopec na Bořeň, výhled a okolí super

Luciš
Jak už zde napsali jiní, shánět známku na Chatě Bořeň je naprosto zbytečné, obsluha nepříjemná. V IC Bílina bez problémů (15.5.2013).

Pindrucha
TZ zakoupena v pondělí 29.října v IC Bílina, kde jich bylo dostatek.

Petr
Chata Bořeň je naprosto zbytečné známkové místo.Dnes cestou na Milešovku jsme se tam stavili,jestli ji náhodou nebudou mít.Jaké bylo naše překvapení,že ji opravdu ZASE neměli.Uprostřed sezony vám to s klidem v hlase oznámí.Ani se tam nezastavujte,je to úplně zbytečné.

Iva
Na IC v Bílině bez problémů, pokud jsem si dobře všimla tak v Pá jen do 15.OO hod.,

Linda
Známku na chatě Bořen v žádném případě nemají ani mít nebudou.Paní nám oznámila že kdysi dávno měli ale prý je nebude kupovat za hotové předem a potom je prodávat a že jí to nic nevydělá.....no comment.....je to smutné jaký jsou lidé kolem.....info v Bílině jsme nestihli mají do 17hod po-pá...takže snad někdy příště....

Zero
1.7. 2011 jsem si známku Bořně koupil na IC v Bílině a podle níže uvedených komentářů jsem udělal dobře. Na chatě pod bořní jsem se osvěžil kofolou a vyšlápl si na kopec. Na vrcholu nebylo ani živáčka, tak jsem si užíval krásný výhled.

pkapi
Dne 25.6. 2011 jsme navštívili chatu Bořeň, kde nám bylo řečeno, že známky neprodávají a ani prodávat nebudou. Na dveřích sice mají nálepku prodejního místa TZ, ale obsluha se tvářila, že ani neví co to ta známka je.

Petr
Dnes jsme si s rodinou vyšlápli na Bořeň.Procházka krásná a na vrcholu lidí jak na Václaváku.V chatě Bořeň známku neměli,tak jsme si dali aspoň svačinku.IC v Bílině v so,ne zavřené.Škoda,výlet mohl být kompletní.

Pavlusak
Nádherné místo s krásným výhledem na okolí. Škoda jen, že nad okolní krajinou ležel smok. Při výšlapu na vrchol jsme se sice trochu zapotili, ale stálo to zato. Všem vřele doporučuji. TZ měli v chatě.

CernyLetec
Na Infocentru v Bílině mají známku jak Bořeň 487, tak Důl Bílina 1640, který je nepřístupný.

V chatě Bořeň, která je pod vrchem známku nemají, je ale objednána, bude k dostání do 14. dnů. Na infocentru mají bohužel v sobotu odpoledne zavřeno.

Milan
Nejprve jsem koupil TZ v info Bílina. TZ dostatek. A potom skvělý výšlap. Škoda nepříznivého počasí.

brumlik
text
stalo to zato prostě parada, v chatě znamku neměli

Jitka
Tak původně jsem chtěla psát příspěvek o tom, jak v chatě pod kopcem prodavají vydřiduši kolečko za 35 Kč a koukám že týden před naší návštěvou stálo dokonce 45 Kč....tak to je masakr ovšem, krapet ubohé vydělávání místních provozovatelů musím říct :-( Jináč Bořeň paráda, krapet náročnější, ale dodal nám sil zájezd německých důchodců v průměrném věku 70 let, který jsme potkali cestou nahoru ( oni už se vraceli ) :-)) Všem doporučujeme

stáňa
super pohled z Bořně
Stoupání je náročné, ale výhled za to stojí, tedy když vyjde počasí jako nám. Předraženou TZ (45Kč) mají v chatě pod Bořní, ale černé pivo po sestupu u nich chutnalo.

ježek
Výšlap na vrchol je sice náročný ale stojí to za to!!!! TZ bohužel v chatě Bořeň nemají, škoda. A infocentrum na náměstí bylo zavřené. Tak snad jindy. Ale jako výlet můžu doporučit.

Béďa
V chatě na Bořni známku nemají, a mít asi nebudou. Sehnal jsem ji v Ičku v Bílině bez problému (otevírají v 9,00 hod. ráno). Z Bořně je krásnej výhled - stojí zato se tam vyškrábat. (cca 40 min.) Radost pokazilo jen to, že nějakej vymaštěnej vandal natrhal chráněné rostliny (Protěž alpská) a pak je pohodil na zem. Kdybych ho chytil, tak bych mu rozkopal pr..l !!!Po slezení je dobrý si dát pivko (Zlatopramen 11) v chatě pd Bořní.

vláďa
Známka dostupná v infocentru v Bílině za tradičních 25,-Kč. Chata pod Bořněm je v rekonstrukci, tudíž zavřená. Cesta na vrchol je sice náročná, zvláště, když s sebou máte 5-ti letou dceru, ale pohled ze zhora je úžasný. Nezapomeňte se zapsat do vrcholové knihy. Velká škoda je, že některé informační tabule naučné stezky Bořeň jsou poničeny.

KarelTvrdik
Poloha
Chata Pod Bořněm má ve Vaší databázi špatnou polohu, na mapách Seznamu je vidět úplně mimo a data o poloze mají od Vás.Současné souřadnice: 50°31'40.171"N, 13°45'53.124"ENavrhované souřadnice: 50°31'46.945"N, 13°45'32.426"E

Viky
V restauraci známku nemají.

Pařez
Známku jsme koupili v Bílině v info spolu s městskou TZ. Na chatu pod Bořeň.. je lepší se vůbec nespoléhat! Maximálně na občerstvení. Výhled z hory je super, je zde i vrcholová kniha.

Jarda
V restauraci známku nemají a infocentru je známka předražena.

Vašek
Předražená
V Bílině v Infocentru je k mání známka Bíliny, ale bohužel předražena za 30 Kč. Myslím, že toto není fér vůči turistům. Předražení se dá pochopit snad proto, že zde pracují dvě slečny (o předražení vědí), ale cenu mají "nařízenou" od obecního úřadu - z něčeho se musí sehnat peníze na plat obou...

Ivana Štejnarová
Známka v chatě pod Boření
Výstup na Bořeň je náročný ale v každém případě vás čeká odměna v podobě nádherného rozhledu po krajině. Známku v chatě pod Boření neměli, že prý jim je nedodali. Jinak jsme ji sehnali v Bílině v Infocentru v sobotu odpoledne asi okolo druhé hodiny, kde je k mání i známka Bíliny, obě bohužel předražené za 30 Kč. Myslím , že toto není fér vůči turistům.

Heryna
14.1.2007,Neděle - hostinský byl docela vstřícný,hospoda špinavá,známku neměl,po příjezdu do Bíliny jsme zjistili,že v Neděli je informační centrum zavřené.Jinak Bořeň nic moc,kopec jako každý jiný.

lubob
10.09.2006
po vystupu na boren & sestupu k chate byla chata zklamanim. hostinsky byl neprijemny, znamku nemel (ani nebyl schopen rici jestli kdy bude) & po malem premlouvani prodal memu synkovi (pry) posledni zmrzlinu.

Filip a Ája
Známku na chatě nemají, IC v Bílině jsme nezkoušeli, bylo už hodně hodin. Výstup na Bořeň je celkem záhul, ale
výhled opravdu stojí za to. Souřadnice GPS13°45'49"50°31'39"

Stepanka
V sobotu jsem vyjela s pritelem na vylet na kole...uz nekolikrat jsme se chystali na Boren, ale vzdy se nam to
nejak pokazilo. Ale konecne jsme vyjeli. A jelikoz ceske stredohori neni jako silnice v Holandsku byli jsme
pri prijezdu k chate na Borni radne unaveni. Zhnusili jsme se ovsem okamzite po vstupu do
"restaurace". U stolku tam sedeli ctyri lide, kteri se na nas opravdu velice "mile"
divali. Na otazku, zda maji turistickou znamku samozrejme "majitel" odpovedel ze ne, ale ze je
vzdycky mivaji, ze jen zrovna ja mam tu smulu, ze zadnou nedostanu (co jsem ale dostala...tedy spise si musela
koupit) byl pohled s razitkem. Takze znamku z Borne, od ktere mimochodem bydlim asi 20km, si radeji necham
poslat z Rymarova, protoze se ji urcite dockam drive nez na samotne Borni.PS.: naivne jsme se chteli
ochladit nejakym nanukem, ale bohuzel ani toho jsme se nedockalil. a na otazku, co ze vlastne v restauraci lze
koupit odpovedel, ze maji obycejnou limonadu...no...tak jsme se otocili, a stejne rychle jak jsme prijeli,
uhaneli jsme zase zpet

Stepanka
uhaneli jsme zase zpet

Marcela
Chata, ve které údajně prodávají známky byla zavřená ačkoliv podle vyvěšené otevírací doby měla být otevřená.
Na Bořeň jsem tedy vyšplhala již 2x, ale známku se mi nepodařilo ulovit ani jednou.

Baču
Po hodinách putování jsme zcela vyhládlí dorazili pod Bořeň. Tuto stránku jsme předem neznali. S vidinou
nasycení jsme s dětma vešli do chaty. Jídlo neměli, neboť spravují vodu a už nemají čistý talíř. A
známky?......No nemají. Musí jich totiž objednat za 5000. Ale příště budou. Určitě je objedná. Ani jsme už
nedošli na kopec, kam jsme chtěli po jídle. Děti již z hladu odmítly.

Jirka
Známka je v pohodě dostupná v Infocentru Bílina - budova MÚ.

Peta
Dneska jsem byl na Bořni a v chatě známku nemají, prý je objednaná. Ale podle předchozích příspěvků trvá tento
stav již rok :-(Jinak i letos okupují vrchol létající mravenci.

Bártíci
Stále to samé...
Info v Bílině zavřené. U chaty Bořeň jakýsi špinavý bezdomovec skládal uhlí. Představil se jako majitel, do
rukávu si otřel nos a s úsměvem nám sdělil že známku nemá. Ale má ji objednanou... Lovu zdar!!

raf
TZ 487
Dnes jsme navštívil Chatu pod Boření. TZ stále není k dispozici. Nicméně podle paní hostinské ji mít brzo
budou. Tak snad vy ostatní kdo přijdete někdy příště už budete mít větší štěstí.

Killer
Známku mají v IC v Bílině - otevřeno denně 9-17.

Michaela Krivanova
Bořeň
Restauraci s prodejem znamky den pred nasim prichodem, tedy 7.9.2004 vykradli, takze znamka asi nebude jeste
dlouho.

Andilek a Prazdroj
Včera jsme se taktéž vydrápali na vrchol hory, takže musíme podpořit Pavla, ti mravenci byli hrozní, takže
jsme udělali jednu fotku a zase mazali pryč.Na chatě známka nedostupná...prý vyprodaná, ale podle zpráv
tady mi přijde, že jí tam snad nikdy neměli.

Pavel
Cesta až na vrchol je z Kyselky velmi dobře značená. Na vrcholu jsme však dnes měli smůlu, byl obsazen
obrovským hejnem létajících mravenců, takže jsme museli zůstat několik metrů pod vrcholem. Na chatě neměli
o turistické známce skoro tušení, nabízeli nám poštovní a nakonec nám kdosi z kuchyně řekl, že včera prodal
poslední.

Mirek
chata je schována v lese a když jsem se tam konečně dostal,měli z technických důvodů zavřeno.Při požádání o
známku mi řekli:"co chceš?Známku?nenáme!"Tak jsem zase odjel,hrůza

Tomáš
Známku neměli a servírka projevovala absolutní nezájem. Pohledy tam stojí 10 Kč, snad to v Rýmařově zabere.
Kopec je impozantní, ale chata už ne. Jinak se tam musí najíždět autem od Mostu, z Bíliny se musíte na
nejbližším Exitu otočit a vrátit asi 2 km.

Winston
Známku měli,ale tu restauraci bych nevychvaloval.Vaří celá rodina jedno jídlo hodinu a pan hostinský neumí
počítat.A při mé strohé němčině jsem pochopil,když turisté chtěli polévku a pan hostinský jim přinesl
koláčky.Ale za pobavení to stojí.Jo a výhled je skvělej.

Vesuvanka
BOREN (539 m nad morem)se nachazi jizne od Biliny a zaujme nas svym bizarnim tvarem. Zveda se temer kolmo
z roviny a pri pohledu z urciteho uhlu pripomina sediciho lva. Je to nejvetsi znelcovy masiv v Evrope,
poznamenany mrazovym zvetravanim, ktere se podilelo na vzniku skalnich vezi, jehel, krasove pseudojeskyne a
kamennych suti. Boren je jen castecne zalesneny na severnim svahu. Zato se zde vyskytuji rostliny teplomilnych
stepnich spolecenstvi (hlavacek jarni, kavyly a dalsi), ale i rostliny alpinskeho pasma, napr. hvozdik sivy ci
hvezdnice alpska. Bohate je zastoupena i fauna - napr. chraneny vyr velky. Boren byl vyhlasen v roce 1977
narodni prirodni rezervaci.Spojeni blskrm - trat c. 130 - Usti nad Labem-Chomutov do stanice Bilina a pak
po zelene znacce.Preji Vam krasny vylet a hodne zajimavych zazitku.A o jeden zazitek z vyletu se s
Vami podelim nasledujici basni:BORENZrozen ohnem,poznamenan mrazem,k obloze tyci
se,vystaven bleskumosamely Boren.Vune borovica kratke posezeni,pak stoupame
vysskalnimi prurvami.A kolem nas vsudesvet kamenis bohatym zivotem lisejniku a
lomikamene,hvozdiku siveho,materidouskya naprstniku velkokveteho.Drobny modraseknad
kvetem poletujea na severozapadeobloha tmavnea k bouri se schyluje.Drama kopcebleskem
oziova,sprska destepoutniky omyva.Uz jen pohledz vlaku za obzor,kde mizi
siluetanasich hor.Bourlivy tanec stetce s barvamichce zvecnitchvile mezi skalami.

Jaromír
Doporučuji výlet v dobrém počasí výhed z hory je velmi jedinečný na celé České středohoří. V chatě Vás pak
majitel příjemně obslouží fandí totiž sběratelům TZ.

Milan
Dostupnost
Restaurace pod horou je otevrena kazdy den od 9:00 do 22:00 krome soboty (vtedy do 20:00). Oplati se tam jit v
slunnim pocasi - je videt na vsechny svetove strany az k nejblizsim hor. masivum.